י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרשימה המלאה > עשרת הגדולים

ואלו הזוכים במצעד המוזיקה: החסיד והמקורי

המוזיקה היהודית והחסידית עוברת שינוי משמעותי בשנים האחרונות. בין היתר, נכנסים מבצעים חובשי כיפה גם אל המיינסטרים הישראלי, בביצועים כובשים ומרגשים. ערב חג סוכות, קיימה "כאן מורשת" מצעד לסיכום השנה במוזיקה היהודית והחסידית, כולל עשרת הגדולים | הרשימה המלאה

ואלו הזוכים במצעד המוזיקה: החסיד והמקורי
פלאש 90

במצעד סיכום השנה במוזיקה היהודי-חסידי שהתקיים ב"כאן מורשת" זכה ישי ריבו בתואר זמר השנה ויעקב שוואקי בתואר אלבום השנה. שיר השנה הוא 'נפשי' בביצוע ישי ריבו ומוטי שטיינמץ שאף זכה בתואר בסיכום השנה של 'בחדרי חרדים'.

המוזיקה היהודית והחסידית עוברת שינוי משמעותי בשנים האחרונות. בין היתר, נכנסים מבצעים חובשי כיפה גם אל המיינסטרים הישראלי, בביצועים כובשים ומרגשים. ערב חג סוכות, קיימה "כאן מורשת" מצעד לסיכום השנה במוזיקה היהודית והחסידית, כולל עשרת הגדולים.

בתואר 'שיר השנה' זכה, כאמור, השיר 'נפשי' בביצוע ישי ריבו וענק הזמר החסידי מוטי שטיינמץ. מדובר בשיתוף פעולה מיוחד בין זמר המיינסטרים ריבו ולזמר החסידי שטיינמץ. השיר, שיצא לאור רק לפני כחודשיים, כבר הפך ללהיט גדול.

במקום השני זכה הזמר החסידי שמואלי אונגר עם השיר מאך א-ברכה ובמקום השלישי שוב ישי ריבו עם השיר אחת ולתמיד.

בראיון למגישי המצעד, אמר ריבו: "איזה כיף. אני שמח מאוד בבחירה הזאת. "נפשי" היא הזדמנות להראות לעולם שאפשר לחבר בין עולמות דומים ושונים – החיבור שלי ושל הזמר החסידי מוטי שטיינמץ. החיבור בינינו התחיל לאחר שהשתתפנו באותה הופעה, הוא פתח את הפה ולא יכולתי להוריד ממנו את העיניים. יש לו קסם בקול.

"ברוך השם שהשיר הגיע לכל כך הרבה אנשים. היינו באומן והיה מדהים לראות איך כל כך הרבה אנשים, מכל כך הרבה מקומות וגוונים, שרים את השיר. השיר לשמחתי נכנס לעולם הישיבות ובכלל. גם בשוני היה קהל מגוון ושרו את השיר הזה. בחירה מדהימה ומשמחת מאוד".

על היצירה שלו אמר ריבו: "אני כותב שירים על אמונה וגאולה, אהבת השם. לשמוע שכל שיר מקבל את העניין שלו, זו התפילה הכי גדולה. שהשירים שלי ייגעו באנשים".

במקום הרביעי זכה השיר "בקש עבדך" – קאבר של ישי לפידות, במקום החמישי רמי קליינשטיין ויונתן רזאל עם השיר "תמיד אליך".

במקום השישי יוני זי בשיר דע מה, מקום שביעי- צדיק של שולי רנד. מקום שמיני – מיילך קאהן וזאת התורה. מקום תשיעי – הראל טל עם השיר "אנה אלך" ובמקום העשירי "מה אתה רוצה ממני" של חנן בן ארי.

שירי המצעד נבחרו באמצעות ועדה שהקימו ב"כאן מורשת" וכללה את אנשי המוזיקה, העיתונאים ומבקרים המוזיקליים קובי סלע, יוסף ארנפלד, דודו כהן ויונתן דובוב, ועדה מאנשי "כאן מורשת" בהובלת העורכת המוזיקלית של התחנה, דבורה גוטמן-קיציס וכן על בסיס בקשות המאזינים בתוכנית "זכות הציבור" המשודרת מדי יום.

ישי ריבו מוטי שטיינמץ מוזיקה מצעד מצעד חסידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד