ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ההחלטה בתל אביב

הפשפש המשפטי שמכריע גורלות

שמעתם על עו״ד עוזי סלמן? אני לא. אבל זה האיש שהחליט בנושא ההפרדה. בעולם המשפטי אין שום מקצועיות - הכל מוכרע באג'נדה מהבית

הפשפש המשפטי שמכריע גורלות
אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

אמש פרסם עו״ד עוזי סלמן, היועץ המשפטי של עיריית תל אביב יפו, איסור על קיום כל אירוע ׳בהפרדה׳ בחסות העירייה.

בין היתר כותב עו״ד סלמן: "עיריית תל אביב-יפו שחרתה על דגלה, בין היתר מניעת הפרדה כלשהי על בסיס מגדרי באירועים הנערכים במרחב הציבורי הפתוח שלה, תעמוד גם הפעם על עקרון בסיסי זה והאירוע (שמחת בית השואבה וקבלת פני רבו ברגל) יערך ללא מחיצות המפרידות בין נשים לגברים".

לדבריו: ההחלטה מתקבלת למרות שכדבריו, "האירוע מיועד לציבור החרדי והעירייה אינה יכולה להכתיב את אופן הישיבה בו, דבר הנתון לבאי האירוע על פי בחירתם ורצונם החופשי, כל אחד על פי דרכו ואמונתו, לרבות אלו אשר בוחרים לקחת חלק באירוע כשהם מעורבים זה בזו". 

שמעתם על עו״ד עוזי סלמן לפני? אני לא. אני משער שעו״ד סלמן אינו 'מאור גדול' בתחום המשפטי, הוא לא מועמד לעליון, כנראה.

לו היה יכול היה בוחר בפרקטיקה פרטית מכניסה. התפקיד בעיריית ת״א-יפו, הינו ברירת מחדל.

אין לי ספק, שלו היה מכהן כיועמ״ש של עיריית בני ברק, בית שמש, ביתר, רכסים, וכנראה עוד הרבה עיריות ומועצות מקומיות, לא היה חותם על מסמך נואל שכזה, ללמדך, שאין כל קשר בין מומחיותו ומקצועיותו של יועץ משפטי, להחלטותיו. האצבע החותמת הינה ״קול אדוניו״, לטוב ובמקרה שלנו לרע. 

בת״א נמצאה פשרה ללא התערבות בית המשפט, האירוע הועבר לאולם פרטי. ההפרדה ההלכתית נשמרה ועיריית ת״א-יפו והעומדים בראשה רושמים לעצמם הישג. הם הצליחו להדיר ולפגוע בלפחות 20 אחוז מתושבי ישראל, הם הצליחו להשליט על כלל הציבור בעיר, אג׳נדה של אחוז קטן שבקושי מגרד את אחוז החסימה לכנסת. יתר על כן, המהדירים והשונאים לכל מה שמריח ׳יהדות׳, לא התכוונו להשתתף באירוע החגיגי.  

הנשיא לשעבר השופט אהרון ברק, השתבח והתפאר במקצועיותם של השופטים, הפוסקים ומחליטים עפ״י מקצועיותם ולא עפ״י האג׳נדה שהביאו מהבית. כבודו טעית אז, ולדורות הוכח שכשלת והכשלת. כעילוי משפטי ידעת לסמן את המטרה לאחר שהחץ נורה. למצוא טעמים ונימוקים מפולפלים ׳למטרה׳ ולא לשבור את הכלים, ידעת לשמור על מערכת איזונים ולא לשפוך את התינוק עם המים. האג׳נדה שהכתבת, נשארה ללא הגאונות המשפטית שלך וללא מערכת בלמים ואיזונים. התוצאה: כל זרזיר חושב עצמו לציפור שיר. כל ׳פשפש׳ מבקש להטביע חותם כ׳פיל׳. אבל כדי להטביע חותם-פיל, צריך משקל, פשפש יכול רק לעקוץ.

בשבוע שעבר התפרסם פס״ד חדשני, לפיו עותרים פלשתינאים יחוייבו עפ״י שיקול דעת ביהמ״ש להפקיד ערובה להוצאות, במקרה שעתירתם תדחה.

כבוד השופט (המתנחל) נועם סולברג ישב בראש, המינוי הטרי כבוד השופט עופר גרוסקופ הצטרף אליו. רק ׳כבודו׳ מני מזוז היה בדעת יחיד נגד. ללמדך כ-1000 עדים, שמה שמביאים מהבית כן קובע. אין בין מקצועיות ואג׳נדה אישית חיבור או קשר. כבוד השופט מצא, לשעבר סגן ראש העיר רמלה מהליכוד, היה בדעת יחיד נגד עשרת עמיתיו בנושא ההתנתקות. מקצועיות? טיפשות לומר או לחשוב. 

אין בליבי על עו״ד עוזי סלמן! כ׳שכיר׳ ומשרת של המערכת אין לו אלא ליישר קו. איני מכיר את דעותיו האישיות, הם ממש לא משנות או קובעות. עולם המשפט הינו עולם של אינטרסים וחשבונות, לפעמים צריך עור של פיל בכדי לצאת ממדרגת פשפש, לא תמיד זה כדאי ובדרך כלל לא משתלם. בסופו של עניין הכל פוליטיקה וקטנה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד