י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בן ה-68 מול בן ה-32

נתניהו נפגש בארה"ב עם המנהיג הצעיר בעולם

ראש הממשלה נתניהו המבקר בניו יורק, לקראת נאום שיישא הערב במועצת האו"ם, נפגש עם שורה של מנהיגים משפיעים בעולם, אחרי נשיא ארה"ב טראמפ, נשיא מצרים א סיסי, נשיא פולין דודה ונשיא גואטמלה מוראלס, הוא נפגש גם עם הקנצלר האוסטרי בן ה-32 בלבד

נתניהו נפגש בארה"ב עם המנהיג הצעיר בעולם
נתניהו עם קנצלר אוסטריה צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בן ה-68, נפגש אמש (רביעי) עם הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ בן ה-32, הנחשב למנהיג מדינה הצעיר בעולם.

השיחה התקיימה בקבלת פנים מיוחדת שארגן רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, בבניין הגלריה שלו, שם הציג אוסף עבודות של ציירים אוסטריים מפורסמים.

בפגישה עם הקנצלר האוסטרי, הביע נתניהו הערכה לסדרה של החלטות ופעולות שהממשלה האוסטרית אימצה בחודשים האחרונים בכל הנוגע ליהודים באוסטריה ומחוצה לה.

וידאו: עומר מירון, לע"מ | סאונד: בן פרץ, לע"מ

הקנצלר האוסטרי סקר בפני נתניהו את הצעדים שננקטו על ידי הממשלה והפרלמנט האוסטרי, כדי לשקף את הערכתם לקהילה היהודית, וצעדים שהממשלה נקטה לזכר השואה והמאבק באנטישמיות, כולל סגירת כולל סגירת הביטאון 'Aula' המזוהה עם מפלגת החירות הימינית-קיצונית.

הקנצלר אמר כי אוסטריה מחויבת להילחם באנטישמיות, לא רק באוסטריה, אלא בכל אירופה, וכי בכוונתו לקרוא למנהיגי האיחוד האירופי להילחם באנטישמיות.

אוסטריה היא כיום הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. הקנצלר ציין כי בקרוב הוא יקים כנס אירופי מיוחד בווינה למאבק באנטישמיות עתיקה, אנטישמיות קלאסית נוצרית, ואנטישמיות הנוכחית והעתידית עם רמז לאנטישמיות מוסלמית שגוברת באירופה עקב הגירה איסלאמית של מוסלמים קיצונים.

שני המנהיגים דנו גם באתגרים האזוריים ובצורך לבלום את התוקפנות האיראנית באזור ובעולם.

סבסטיאן קורץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד