י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך יימנעו בחירות

חשיפה: היוזמה החשאית של מזכיר ה'מועצת' וחתן שר התורה

שעות גורליות עוברות גם בבני ברק, שם מתוכננת יוזמה מתחת לפני השטח, במטרה למנוע בחירות למועצת ולראשות העיר | בשלב זה נערמו קשיים בהיתכנות הצלחת היוזמה החשאית

חשיפה: היוזמה החשאית של מזכיר ה'מועצת' וחתן שר התורה
מזכיר המועצת החסידית הרב יעקב ולצר צילום: באדיבות המצלם

שעות גורליות עוברות גם בבני ברק, שם מתוכננת יוזמה מתחת לפני השטח, במטרה למנוע בחירות למועצת ולראשות העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שמוביל את המהלך, הוא המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, יחד מזכיר המועצת יעקב וצלר, שנשלח ע"י מורו ורבו האדמו"ר מוויזניץ לפעול עבור המהלך המתגבש.

בשעות האחרונות נועדו הצדדים עם נציגו של אלי ישי במחלקה המוניציפלית, ועם יו"ר רשימת הליכוד בבני ברק יעקב וידר, במטרה להוציא את המהלך לפועל.

מטרת יוזמי המהלך הוא להגיש רשימה אחת, כשהעירייה שגודלת מ25 נציגים ל- 27 בבחירות הקרובות, תתחלק לפי הגודל היחסי בין כלל המפלגות שייבחרו.

על פי היוזמה, מפלגת אגודת ישראל תזכה בתשעה נציגים, דגל התורה בשמונה נציגים, ש"ס תוותר על מקום אחד לטובת רשימת הגר"מ מזוז (יחד) ורשימת בני תורה תשמור על כוחה עם שני נציגים, כאשר שני המקומות שנוספו במועצה יעברו לידי הליכוד (אחד) ורשימת יחד שתזכה לשני נציגים.

בשלב זה, קיימים מספר קשיים שמעכבים את היתכנות הצלחת המהלך, זאת משום שבליכוד בשלב הזה מסרבים למנוע בחירות, ברשימת יחד דורשים בנוסף הבטחה לתפקיד סגן ובש"ס מסרבים לוותר על מקום ברשימה.

יוזמי האחדות אומרים כי רשימת יחד ממילא תיקח מקום אחד מסיעת ש"ס המקומית, ולכן הם אלו שאמורים לוותר על מקום לטובת האחדות.

בנוסף, לא ברור האם בסיעת בני תורה יסכימו למהלך, מפני שאחרי הבחירות הם לא יקבלו תפקיד בקואליציה אןתה יוביל נציג 'דגל התורה' אברהם רובינשטיין.

אלא שהמאמצים עלהו בתוהו, נכשל הניסיון למניעת בחירות בבני ברק, הליכוד הגיש את רשימתו למועצת העיר. בכך נסתם הגולל ועיר התורה והחסידות יוצאת לבחירות.

במקביל, נמשכים המאמצים למנוע בחירות במודיעין עילית. רב העיר הרב מאיר קסלר, לוחץ על ראש העיר יעקב גוטרמן להעניק לפלג הירושלמי שלושה מקומות במועצת העיר, לעומת השניים הקיימים כיום. 

כך או כך, המגעים שמתנהלים גם בשעות אלו, יפסקו בשעות הקרובות מכיוון שעד לשעה 21:00 ניתן להגיש רשימה לראשות ולמועצת העיר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד