י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ערב הגשת הרשימות

בחב"ד מבהירים: "החסידות מחוץ לפוליטיקה"

שעות לפני סגירת הרשימות לבחירות המקומיות ברחבי הארץ, בחסידות חב"ד מבקשים לבלום לחלוטין כל ניסיון לשרבב את שם החסידות לפוליטיקה - זאת עקב הוראת הרבי מליובאוויטש שחב"ד תשאר בלתי מפלגתית. 

בחב"ד מבהירים: "החסידות מחוץ לפוליטיקה"
סרג' אטאל, פלאש 90


שעות לפני סגירת הרשימות לבחירות המקומיות ברחבי הארץ, בחסידות חב"ד מבקשים לבלום לחלוטין כל ניסיון לשרבב את שם החסידות לפוליטיקה - זאת עקב הוראת הרבי מליובאוויטש שחב"ד תשאר בלתי מפלגתית.

במכתב שהפיץ הבוקר (חמישי) הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש אגודת חב"ד, הוא כותב כי התלבט רבות אם "לפרסם את המכתב בעיצומם של ימי השמחה, כשכולם עסוקים מבוקר ועד שקיעת החמה במבצע לולב כמצוות הרבי ומזכים המוני יהודים במסירות ובמאור פנים, ובשעות הערב מציפים את ארצנו הקדושה בשמחה חסידית – בשמחות בית השואבה ובהתוועדויות חסידיות".

והרב אהרונוב המשיך: "אך למרות זאת, חשתי שמפני הבלבול העצום שהולך ומתרחב בימים אלו, אי אפשר לדחות את העניין – גם לא ביום אחד. בעוד זמן קצר ייערכו ברחבי הארץ הבחירות המקומיות והזירה הפוליטית גועשת. ריבוי מועמדים וריבוי כלי התקשורת יצרו מצב של הפצת אין ספור דיווחים פוליטיים מידי יום.

"כל התרחשות, ולו הקטנה ביותר, מתורגמת מיד לכותרות רועשות, לתגובות וכו'. לצערנו אנו עדים למחלוקות גדולות, גם בקרב שומרי מצוות, והחילול השם נורא. במערכת בחירות זו, אנו מבחינים בפריצת סכר של אחד הקווים הכי יסודיים שקבע הרבי במהותה של חב"ד: התרחקות מכל עניין של פוליטיקה – בארצי כמו גם במקומי.

"ככל הנראה", ממשיך הרב אהרונוב, "עקב הגלות הנוראה, היטשטשו או נשכחו אצל אי אלו אנשים, דעותיו הברורות, החריפות והחדות של הרבי. אפשר שיש פה גם עניין של תמימות וחוסר ידיעה אמיתי באשר לדעתו והוראתו החד משמעית של הרבי: חב"ד לא מתערבת בפוליטיקה.

"ואם הכלל תקף לכל חסיד, הרי שלשלוחים – לגיונו של מלך – העניין תקף הרבה יותר ושלא בערך, שכן כל עיסוקם הוא הפצת היהדות בקרב כלל שכבות הציבור, והרי הפוליטיקה – היא ההיפך הגמור מכל זה".

עוד הוסיף וכתב הרב אהרונוב: "האחריות עצומה. אדירה. הכמות העצומה של כלי התקשורת של ימינו, יצרה מצב שלכל שליח וחסיד, העומד בתפקיד מרכזי, יש אחריות כפולה ומכופלת מהעבר. כל פגישה, חתימה על מכתב, התערבות וכו' וכו' – הופכת מיד לכותרת מרכזית עם שרבוב שמה של חב"ד. הכותרות הללו נשארות לנצח גם במנועי החיפוש ויש לכך השלכות הרות אסון, שלא בערך לימים עברו. ועל כן חלה חובת האחריות על כל אחד להיזהר בכפליים ובפרט בימים אלו".

במכתבו, הרב אהרונוב מספר על מענות בעניין שקיבל מכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש: "לפני שלושים שנה, זכיתי לקבל הוראות ברורות ומפורשות מהרבי לגביי הצעות של בתי חב"ד שונים ששקלו להתערב בבחירות לצורך קבלת סיוע לפעילות הפצת היהדות.

"המכנה המשותף לכל מענות הרבי, שלחב"ד אין שייכות כלל לעניינים אלו. (כפי שגם מופיע בקובץ שליקט המשפיע הרה"ח אברהם שמואל בוקעיט ממכתביו הרבים של הרבי בעניין זה, הודפס בימים אלו וגם נשלח אליכם השלוחים).

"התירוצים רבים הם, וחלקם אפילו "משכנעים", אבל דברי הרבי נצחיים ואין כל היתר לעסוק בעניינים אלו. הניסיון להיתלות במקרה בה הייתה הוראת שעה – הוא היפך דבריו של הרבי והיל"ת פגיעה בקשר עם המשלח.

"ורק לדוגמא, באחד המענות שזכיתי לקבל, היה זה באור לראש חודש כסלו תשמ"ט, כתב הרבי את המילים הבאות: "יש כאלה הרוצים להכניס מחלוקת בחב"ד ורוצים להשתמש בצעירי אגודת חב"ד על ידי שיפתום שילכו ל(עסקני) המפלגות ויתערבו בפוליטיקא וכו' וכו'. ובודאי ישנה וישלש. ברור - שאין לצעירי אגודת חב"ד (ולסניפי') ולכינוס זה כל שייכות כלל".

הרב אהרונוב הוסיף וכתב כי "מוכרחים כולנו לעצור את התופעה הזו כאן ועכשיו, שלא יהיה חלילה מי שיעלה בדעתו שהותרה הרצועה ונפרץ הסכר. בימים הקרובים יהיו פעילויות שונות הקשורות לעניין המדובר, בתקווה לבלום לחלוטין את הניסיון לגרור את שמה של חב"ד לביצה הפוליטית.

"העמדה של הרבי לא השתנתה לרגע. חב"ד מפיצה יהדות עם כל הלב לכל אחד ותפקידנו להרבות באור ולהתרחק מכל עיסוק, ולו הקטן ביותר, עם הפוליטיקה שלמצער יכולה בקלות לגרור מחלוקת, לשון הרע, רכילות וההיפך הגמור משיטתו הק' של הרבי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד