י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אנחנו 65% אבל מאופסים"

רב העיר תוקף: "הנשמה שלי מתפלצת" • צפו

הגר"מ מלכה, רבה הספרדי של אלעד, נשא הערב נאום חוצב להבות בנושא הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעיר | בדבריו הוא עמד על העובדה שאין מועמד ספרדי לראשות העיר: "הוויכוח מי ינהיג אותנו, האשכנזי הזה או האשכנזי הזה, אין ספרדים, הם לא קיימים בכלל, אנחנו אוויר! אפס" • צפו

רב העיר תוקף: "הנשמה שלי מתפלצת" • צפו
הרב מרדכי מלכה רבה של אלעד צילום: באדיבות המצלם

על רקע הגשת הרשימות, לקראת הבחירות הקרובות לראשות העיר אלעד, יצא הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד, במתקפה על העסקנים בנוגע להצבת מועמד אשכנזי בדמות יצחק פינדרוס, שיתמודד מטעם 'דגל' וש"ס בבחירות הקרובות. 

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' משמחת בית השואבה שקיים תלמוד תורה 'פרי תואר' בעיר, נראה הרב אומר למשתתפים: "מסרתי את נפשי למען העיר הזאת, שתתרומם ותפרח ובכיתי על כך ועד היום אני בוכה על כל דבר, אבל לצערי הרב תמיד יש את הגיחזים שבוחשים ולוחמים, נלחמים מכפישים ומקלקלים כל חלקה טובה, יש תמיד, זו העבדות. לא יודעים לנהוג את מידת אהרן הכהן, "וראך ושמח ליבו", אלא ההיפך תפרגן, תרומם לא תפסיד מזה".

"אנחנו 65% בעיר הזו, ספרדים, והוויכוח מי ינהיג אותנו, האשכנזי הזה או האשכנזי הזה, אין ספרדים, הם לא קיימים בכלל, אנחנו אוויר! אפס", זעק הרב בכאב.

"אנחנו אשמים, כי אנחנו לא יודעים לפרגן, לא יודעים לשבח, יודעים רק להכפיש ולעשות רע אחד לשני, אנחנו אשמים, זו החורבן שלנו, זה הסבל שלנו, בגלל זה אנחנו נשלטים ומונהגים, לא יכולים להנהיג", קבע הרב. 

בתיעוד שהגיע לידינו, נראה הרב אומר, "אני זוכר את מאמרו של הרב שך, שאמר 'עוד יקח שנים רבות שהציבור הספרדי ידע לקחת הנהגה', הנה התוצאה לעינינו".

את דבריו סיים: "אני לא נגד אף אחד, כואב לי דבר אחד, אני בעד כולם ואני עם כולם כי אני לא נלחם עם אף אחד. כואב לי רק דבר אחד, עלינו. למה אנחנו לא נהיה כאיש אחד בלב אחד. למה? למה? ריבונו של עולם, הנשמה שלי מתפלצת. היתכן שאנחנו נהיה רוב העיר ומאופסים כעפרא דארעא ממש? כי כל אחד מחפש את הבמה שלו את הביטוי. לא יודעים ולהתאחד ולהתלכד, זה החורבן שלנו?", אמר הרב לסיום הנושא, כשהוא מקשר את דבריו לאישפוזין של אהרן הכהן.

הרב מרדכי מלכה אלעד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד