י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הציג תצלומים ותרשימים חדשים

נתניהו הפתיע באו"ם עם מידע על איראן

בכל נאומיו באו"ם, נתניהו מצליח לרתק את העולם ולהנפיק את הכותרות הכי מעניינות, מבין המנהיגים הנואמים מעל הפודיום שעיני מיליונים בעולם נשואות אליו | הפעם, הוא הפתיע כשגילה על הימצאותו של אתר חדש בטהרן, בו איראן מפתחת נשק גרעיני: "עשרות קילוגרמים של חומר רדיו אקטיבי, פוזרו ברחבי טהרן, בניסיון להסתיר ראיות"

נתניהו הפתיע באו"ם עם מידע על איראן
נתניהו בנאום באו"ם צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בעצרת השנתית של האו"ם.

נתניהו חשף בנאומו מעל הבימה המכובדת, אליה נשואות עיני העולם כולו, נתונים חדשים ומפתיעים לגבי אתר נוסף של המשטר האיראני, בו אנשיו מפתחים נשק גרעיני, נתניהו הציג מעל גבי הפודיום, תצלומים של האתר והראה לכל העולם.

"כשדיברתי כאן לפני שלוש שנים, ישראל הייתה היחידה מבין אומות העולם, שהתנגדה באופן פומבי להסכם הגרעין עם איראן", אמר נתניהו.

"התנגדנו לו כי הוא מאיים על העתיד והקיום שלנו, התנגדנו לו כי הוא סלל את דרכה של איראן לארסנל גרעיני והסרת הסנקציות, איראן כבשה וטבחה ברחבי המזרח התיכון, התנגדנו לו כי ההסכם היה מבוסס על שקר, איראן טענה כי היא לא מעוניינת לפתח נשק גרעיני".

צילומים: אבי אוחיון, לע"מ

בנאום הזכיר נתניהו את הקלסרים וחומרי המודיעין, שנלקחו במסגרת פעולה נועזת של המוסד, לפני מספר חודשים, ואמר: "ישראל חשפה את השקר הזה, ישראל ניהלה פשיטה נועזת על ארכיון גרעין סודי, הבאנו יותר מ-100 אלף מסמכים וסרטונים, שהוחבאו בבניין שנראה תמים, בלב טהרן".

"סיפקתי ראיות לתוכניות של איראן לפיתוח נשק גרעיני, ותכנון איראן לשקר את הקהילה הבינלאומית, עד עכשיו הסוכנות לאנרגיה גרעינית, לא שאלה את איראן על כך, ולא דרשה לפקח על האתר שגילינו בארכיון הסודי".

נתניהו ציין את כתובתו המדויקת של האתר החדש, ואמר, "מדינות עם יכולות לווייניות טובות, יכולות לראות פעילות במתקן בשבועות הקרובים, אנשים יוצאים ונכנסים משם, האנשים האלה הם איראנים שמנסים לסיים מהר את העבודה, מאז שנכנסנו לאתר הם עסוקים בלפנות את המתקן החדש שחשפנו".

נתניהו אמר עוד, "עשרות קילוגרמים של חומר רדיו אקטיבי, פוזרו ברחבי טהרן, בניסיון להסתיר ראיות, למפזרים יש עוד 15 מכלים ענקיים שמסוגלים להכיל 20 טונות של חומר - כל אחד".

ראש הממשלה הבהיר למנהיגי איראן ואמר: "יש לי מסר לדיקטטורים של איראן, ישראל יודעת מה אתם עושים, ואיפה אתם עושים את זה, לעולם לא נאפשר למשטר שקורא להשמדתנו, לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו, לא בעוד עשר שנים, בחיים לא".

"עם הכסף שאיראן קיבלה מאירופה, היא השתמשה לתקוף כורדים בעיראק, טבחה בסונים בסוריה, חימשה את חיזבאללה בלבנון, מימנה את חמאס בעזה, שיגרה טילים על סעודיה והטילה אימים על מיצרי הורמוז במפרץ הפרסי".

נתניהו המשיך למקד את המתקפה שלו באיראן ודיבר על הטרור שהיא זורעת באירופה; "תחשבו על זה, בשבוע שבו איראן נתפסה בניסיון לרצוח אירופים, מנהיגים ביבשת אירופה פרסו שטיח אדום לנשיא רוחאני והבטיחו לתת לאיראן עוד יותר כסף".

לסיום הנושא, הוא התייחס להפגנות באיראן נגד המשטר, ואמר, "הם לא צועקים מוות לאמריקה', הם צועקים מוות למשטר, הם לא צועקים למען המהפכה האיסלמית, הם צועקים: "עזבו את סוריה, לבנון ועזה, תדאגו לנו באיראן", כך ראש הממשלה.

הפרשן המדיני של 'ערוץ עשר' ברק רביד, שאינו חשוד באהדת יתר לנתניהו, סיכם את הנאום בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני יודע שזה לא פופולארי לומר - אבל אחרי תשעה נאומים של נתניהו באו"ם אותם סיקרתי מהשטח - השנה דווקא לא היה נאום-שמום. נתניהו סיפק הרבה מידע חדש ומעניין ולא רק ססמאות הסברה".

או"ם בנימין נתניהו איראן טרור נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד