י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך זה קרה

דרמה: אבוטבול מתמודד מטעם האשכנזים

כמעט ברגע האחרון, אבוטבול נשאר ללא רשימה וללא התמודדות לראשות העיר ולמועצת העיר | כל הפרטים על הדרמה שאימה לטרוף את הקלפים

אבוטבול הערב בהגשת הרשימות
אבוטבול הערב בהגשת הרשימות

דרמה של ממש אירעה אמש (חמישי) בעת הגשת הרשימות בעיר בית שמש: העיר שבה, בבחירות הקודמות כל מפלגה אשכנזית, רצה לבד, התאחדה הפעם. כולם רצים במפלגה אחת, כשבראש הרשימה יעמוד לא אחר מאשר ראש העיר משה אבוטבול, שהינו נציג כלל החרדים לראשות המועצה. 

ל'בחדרי חרדים', נודע כי הדרמה התחילה בשעות הערב המוקדמות, כאשר ראש העיר משה אבוטבול מגיע מחויך ומדושן עונג, לבניין העירייה בכדי להגיש את רשימתו החדשה 'דרך השמש' בנפרד מסיעת ש"ס. אבוטבול הגיע עם עוה"ד ישראל ענדען, בינתיים סיעת ש"ס כבר הגישה את רשימתה בצורה מסודרת ולקראת השעה 21:00 בערב, נכנס ראש העיר לפקיד וועדת הבחירות בכדי להגיש את רשימתו החדשה, כשהוא ניצב בראש בכדי להתמודד בשלישית על ראשות העיר.

בין לבין נסגרו ההסכמים בין סיעת 'אגודת ישראל המאוחדת' לבין סיעת 'דגל התורה', בכדי לרוץ ברשימה אחת, תוך כדי הדברים נודע, שפקיד הבחירות שוקל לפסול את רשימתו של ראש העיר, בגלל שחתימות התומכים אינם במקומם, בזמן הזה המתח עלה לשיאו, אבוטבול מצידו לא ידע מה לעשות, הרים סוג של דגל לבן וחיכה להצעות, מה לעשות, תוך כדי הדברים הציע יו"ר סיעת 'אגודת ישראל' בית שמש, ישעיהו ארנרייך, יחד עם נציג בעלזא הפורש מרדכי דירנפלד, שיציבו את אבוטבול בראש רשימת 'יהדות התורה המאוחדת', כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ההצעה התקבלה ומי שסידר את הרשימה, היה חנוך דרנגר, שהגיש את הרשימה עם שמו של אבוטבול, כך סיבב היושב במרומים, שנציג הספרדים יעמוד בראש הרשימה האשכנזית המאוחדת, על חשבון נציג שלומי אמונים, אברהם נחמן פרנקל, שהוזז למקום שמקווים כי יהיה ריאלי. 

בתוך כך, גם סיעת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי' הגישה רשימה למועצת העיר בית שמש וכן הציבה מועמד מטעמה לראשות העיר. בראש הרשימה עומד הרב מלאכי כי טוב, איש חינוך ור"י לצעירים בעיר - המתמודד גם על ראשות העיר. במקום שני, הוצב יום טוב קופשיץ, אחיינו של רב העיר ונציגו בסיעה. במקום השלישי, מוקם ישראל אשר הירשמן, נציג היישוב הישן. 

בית שמש משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד