י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל במטולה: רב היישוב הותיק הלך לעולמו

אבל במטולה: המרא דאתרא במשך יובל שנים הגאון רבי משה ברוך פכטר זצ"ל הלך לעולמו

הגאון רבי משה ברוך פכטר זצ"ל רבה של מטולה
הגאון רבי משה ברוך פכטר זצ"ל רבה של מטולה

ברוך דיין האמת: לפנות בוקר הסתלק לבית עולמו בבית החולים זיו בצפת, הגאון רבי משה ברוך פכטר זצ"ל, רבה של מטולה והוא בן 70 בפטירתו. 

הרב כיהן כרבה של מטולה קרוב ליובל שנים, לשם נשלח על ידי מורו ורבו הגאון רבי זלמן רוטברג זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מאיר' וחבר מועצת גדולי התורה. 

הרב זצ"ל, היה אהוד ואהוב על תושבי מטולה, ופעל רבות לחיזוק היידישקייט בעיר, במשך שנות כהונתו. 

הרב בן ציון נורדמן מספר ל'בחדרי חרדים' על מסירותו של הרב פכטר במהלך מבצע "דין וחשבון". לדבריו, "האווירה בארץ קשה ומדכדכת. הצפון מופגז מדי יום ביומו ותושבי העורף לא רואים את האור בקצה המנהרה. חג "שמחת תורה" קרב ובא, ורבה של מטולה הרב ברוך פכטר מטכס עצה כיצד להביא את השמחה לעיר מטולה. גם כך קשה לשמוח. האווירה ברחובות מדכאת עד למאוד. כמעט ואין יוצא ובא".

"הייתי אז בחור צעיר, כשהוזמנתי יחד עם קבוצה נוספת של תלמידי ישיבה לעיר מטולה לכבוד חג "שמחת תורה". הרב פכטר ביקש מקבוצת בחורים מישיבת "קול תורה", "חברון" ועוד להגיע לעיר בחג ולשמח את תושבי האזור, ולא פחות מכך את החיילים ששמרו על הגדרות. ההפתעה הגיעה בהמשך.

"כששאלנו את הרב פכטר היכן אמורים להתקיים הריקודים, הוא ענה לנו "ברחובה של עיר". וכך, כשרעמי התותחים ברקע, התחלנו לשיר ולשמוח לכבוד התורה ברחובה הראשי של מטולה. אני זוכר שהיינו סקפטיים לגמרי לאחוזי ההשתתפות של התושבים, אך הרב פכטר שפקד על הריקודים נסך בנו כל העת תקווה שהנה אוטוטו מגיעים ההמונים".

הרב זצ"ל היה דבוק באדמו"ר בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה זצ"ל ובבנו יבדלח"א האדמו"ר מנדבורנה והרבה להתייעץ עמם על כל צעד ושעל כחסיד בפני רבו. במהלך השנים זכה יחד עם שותפו הרה"ח אברהם וסנר ז"ל לרכוש לאדמו"ר את הרכבים ששימשו את הרבי. במהלך התקופה אחרונה כששכב על ערש דוי הגיע האדמו"ר מנדבורנה לבקרו מספר פעמים בבית החולים. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, אחד מבניו משמש חבר מועצת ביתר עילית, ישראל פכטר. 

ההלוויה תצא הבוקר (שישי ערב שבת חול המועד סוכות) בשעה 11:30, מהיכל בית הכנסת המרכזי במטולה לבית החיים ביישוב, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

מטולה הרב ברוך פכטר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד