י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי 30 שנות אחדות

הדרישה שהביאה לפיצול החרדי בירושלים

שלושים שנה אחרי האחדות ההיסטורית באיחוד הרשימות בבירת ישראל, המפלגות החרדיות בחרו ללכת לפילוג, ומגישים רשימות נפרדות למועצת העיר | כך פוצץ המשא ומתן בין אגודת ישראל ודגל התורה לריצה משותפת

 הדרישה שהביאה לפיצול החרדי בירושלים


שלושים שנה אחרי האחדות ההיסטורית באיחוד הרשימות בבירת ישראל, המפלגות החרדיות בחרו ללכת לפילוג, ומגישים רשימות נפרדות למועצת העיר.

אמש (חמישי) הגישו נציגי 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' רשימות נפרדות למועצת העיר ירושלים, כשב'אגודה'הוצבו מטעם המפלגה, יוסי דייטש, יוחנן ויצמן, מיכל הלברשטם, יעקב הלפרין, יצחק ברטלר (נציג ויזניץ, שמחליף את שלמה רוזנשטיין).

מטעם 'דגל' הוצבו אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, משה גורא, דודי בלומנשטוק ואלחנן גרוסבוים.

כאמור, קודם הפיצול, קיימו דגל התורה ואגודת ישראל משא ומתן ממושך, אשר כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', התפוצץ בעקבות דרישה של 'דגל התורה' לפרסם הודעת תמיכה של האות ג'  במועמד משה ליאון, ובאגודת ישראל סירבו לכך בתוקף מסיבות מובנות.

ב'דגל התורה' הגיבו ותקפו את מפלגת האחות, "חיכינו עד הרגע האחרון להגשת הרשימה וזאת בשביל השלום והאחדות. לצערנו אגודת ישראל לא שיתפה פעולה. הם עמדו על כך שהוראות מרנן ורבנן גדולי התורה של ציבור דגל התורה יוגבלו בפרסומים ובהעברת המסרים וההוראות לציבור שנאמן לדעת התורה שלהם".

בדגל הוסיפו עוד, "אנחנו נאמנים לרבותינו, ועם זה אין פשרות. הדרישות שלנו היו לשוויון מלא וגם בזה לא נענינו".

באגודת ישראל בירושלים תקפו בחריפות את תגובת דגל התורה ומסרו, "שרשרת ההצעות לדגל התורה שהגיעה עד לחלוקת 60/40 לטובת דגל, כדי להביא לאחדות, טורפדה. אלו העובדות".

בהתייחסות לפיצוץ המו"מ אמרו כי, "לא הוגבלו הפרסומים והעברת המסרים וההוראות לציבור של דגל התורה, מלבד סירוב אגודת ישראל לשימוש באות ג' עבור מועמדים שאינם מיהדות התורה. כך גם היה במערכת בחירות קודמת".

בדגל הוסיפו עוד כי, "דרישות דגל התורה לשוויון מלא במצב של שמונה נציגים נענו. יתרה מכך, אף הוצעה חלוקה של 60/40 במצב של תשעה נציגים - מצב ריאלי בריצה מאוחדת ומשותפת. גם להצעה נדיבה זו סירבו נציגי דגל. העלאת הדרישה לשימוש באות, ברגע האחרון, נועדה לטרפד אפשרות להליכה משותפת על אף ההצעות הנדיבות".

לדברי המפלגה הליטאית, "הציבור הירושלמי שחפץ באחדות ושלום נמצא הערב בתחושות קשות ובחוסר הבנה מדוע אילצו את הציבור להיקלע לפירוד ומחלוקת. צקצוקי הלשון או חצאי אמיתות לא תעזור. הציבור זוכר את השתלשלות העניינים ויודע מי הביא לפילוג וחתר לשם מהרגע הראשון, בפומבי" מסרו מאגודת ישראל ירושלים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד