י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התקפות שניות

ליברמן על בנט: האיש לא קיים, מחקתי אותו

הבחירות כבר כאן? השרים ליברמן ובנט שוב מתכתשים ביניהם בפומבי, לאחר שבנט מתח ביקורת קשה על מדיניותו של שר הביטחון וקבע כי "הסכמי ליברמן - חמאס קרסו", ליברמן לא נשאר חייב ותוקף בחזרה בשלל ראיונות הבוקר

ליברמן על בנט: האיש לא קיים, מחקתי אותו
בנט ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שיו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט תקף בערב חג שמחת תורה ואמר כי "הסכמי ליברמן - חמאס קרסו" וכי "הטרור נמשך על חשבון ביטחון תושבינו, הודות למדיניות החולשה של ליברמן", השר ליברמן לא נשאר חייב ומשיב במתקפה חריפה הבוקר בראיון ל'ידיעות אחרונות', רשת ב' וגלי צה"ל.

ל'ידיעות אחרונות' הגיב השר ליברמן: "הבחירות הבאות יהיו בסימן מאבק בין ימין משיחי וקנאי ומול ימין ממלכתי ואחראי שאני מייצג".

עוד הוסיף ליברמן לכתב לענייני המפלגות יובל קרני: "נפתלי בנט התחיל את קמפיין הבחירות שלו. הוא לא מדבר בכלל על חינוך. הוא מוכן להקריב את החינוך ואת הביטחון כדי להרוויח מנדט אחד. מזל שהוא לא מאשים אותי בהתחממות כדור הארץ. האסטרטגיה שלו היא לתקוף אותי בכל הזדמנות. בהתחלה אמרתי שאני לא מתכוון להתעסק איתו, האיש לא קיים, עשיתי לו DELETE. אבל כשהוא עושה שימוש בביטחון המדינה לצרכים פוליטיים צריך להסביר מה האיש הזה מייצג".

ליברמן אמר דברים דומים גם בראיונות לערוצי הרדיו הפופולאריים והמואזנים ביותר - רשת ב' וגלי צה"ל: "בנט משקר במצח נחושה, אמרתי שאני לא מאמין בשום הסדר עם חמאס עם חמאס. בתקשורת ובקבינט הוא שני אנשים שונים. מבחינתי האיש נמחק, ממחר הוא פשוט לא קיים", כך ליברמן ברשת ב'.

"חבל שבנט לא האשים אותי בהתחממות כדור הארץ או בכשלונות של הפועל באר שבע. הוא בורח מנושאי חינוך ומתעסק רק בפוליטיקה למרות שאנחנו בתחתית הסולם בעולם בנושאי חינוך", כך ליברמן בראיון לאפי טריגר בגל"צ.

כזכור, ביום ראשון, ערב החג, תקף שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, את שר הביטחון איווט ליברמן, בעקבות המצב הביטחוני בגבול רצועת עזה. 

"בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות החולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה – יותר הבלגה, יותר טרור", אמר בנט.

"עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ ממשיכים לאיים על תושבי העוטף, ההתפרעויות על הגדר מסלימות ואל עמדות צה"ל מסתננים פלסטינים ללא פחד. כך לא מנהלים מדיניות ביטחון, כך נראית מדיניות שהיא כישלון", קבע חבר הקבינט.

הוא הוסיף והזכיר: "כבר בתחילת האירועים הצגתי תכנית סדורה להתמודדות עם רצועת עזה המבוססת על עיקרון ברור: הבלגה תוביל להסלמה. והיא הובילה".

"המצב הנוכחי הוא תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה. תחת מעטה של ״פרגמטיות״ ו״אחריות״, ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס".

"הגיעה העת לומר את האמת: הסכמי ליברמן - חמאס קרסו", אמר יו"ר 'הבית היהודי'.

"זו לא מדיניות הביטחון שהציבור מצפה לראות מממשלת ימין. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות כלפי טרור פלסטיני מסוכן. את המצב הזה חייבים לעצור", חידד בנט.

לסיום הבהיר: "בכוונתי להביא את הנושא לדיון בישיבת הקבינט הקרובה, מיד לאחר החגים".

מפלגת 'ישראל ביתנו' פירסמה תגובה לדברי בנט, עוד ביום ראשון - ערב החג וזו לשונה: "ביום שישי האחרון נהרגו 7 מתפרעים פלסטינים, מעל 500 נפצעו ואף ישראלי לא נשרט, כתוצאה ממדיניות נחושה ועוצמתית שהוכיחה את עצמה.
המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכשלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת".

"השר בנט הוא שותף מלא להחלטות הקבינט וגם כשכבר טרח להופיע לדיונים בנושא עזה, לא זכור שאי פעם הביע התנגדות למדיניות הקבינט", לשון התגובה.

נפתלי בנט אביגדור ליברמן עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד