י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנעילת החג

הרבי הבטיח: 'יד החסידים תהיה על העליונה'

חג הסוכות עבר בהתרוממות על חסידי ויז'ניץ שחזו ברבם רוקד כמו צעיר לימים לאחר הניתוח המסוכן שעבר בחורף. בנעילת החג הביע הרבי את תמיכתו במועמד החרדי לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש, והבטיח כי יד החסידים תהיה על העליונה • צפו בגלרית סיכום

האדמו"ר מויז'ניץ בטיש נעילת החג. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ בטיש נעילת החג. צילום: יהושע פרוכטר צילום: יהושע פרוכטר

ימי חג נעלים עברו על חסידי ויז'ניץ במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, בכל ערב מימי חג הסוכות התאספו החסידים בסוכה הגדולה בראשות הרבי לשמחת בית השואבה. ביום המרכזי 'אושפיזין דמשה', הגיעה השמחה לשיא, הרבי רקד עם בנו הרה"צ רבי חיים מאיר הגר המתגורר בארצות הברית, ששהה בכל תקופת החגים במחיצת אביו. 

את שמחת תורה מתארים החסידים, "ראינו את האדמו"ר רוקד בכל כוחו, כמו צעיר לימים, דבר אשר עד לפני כמה זמן ולאחר הטיפול הרפואי אשר עבר האדמו"ר בחורף היה נראה כלא מציאותי, והנה עומד האדמו"ר ומעורר את בחורי וצעירי החסידות לא להתעייף אלא לשמוח ולרקוד".  

בהקפה הרביעית שהיא הקפת "משה רבינו" פרצה שמחה מיוחדת כשהאדמו"ר רקד עם בנו ונכדיו בניגון "משה אמת ותורתו אמת" ולאחר מכן עם נכדי אדמו"רי שושלת בית ויז'ניץ,  כאשר מיד אחר כך פצחו הילדים בשירת הניגון הידוע "השיטה הקדושה", כשהאדמו"ר מעודד את הקהל. 

כשעתיים לאחר צאת החג נכנס האדמו"ר לבית המדרש הגדול לטיש נעילת החג אשר במהלכו שוררו את ניגוני החג וניגוני חודש תשרי, ולאחר מכן ביקש האדמו"ר להתפלל תפילת ערבית והבדלה בכדי שיוכל לשאת את דברי קדשו ברמקול עקב חולשתו. 
 
ואכן מיד לאחר הבדלה פתח האדמו"ר בדברות קדשו ובתחילה הודה לקדוש ברוך על ימי החג הנשגבים אשר זכה להם ועל הכוחות המיוחדים אשר היה לו לרקוד ולשמוח ביום שמחת תורה, עוד במהלך הדברים חיזק ועודד את הציבור בדברי חיזוק לקראת החורף, הרבי ביקש להתחזק בלימוד בספר הקדוש מנחת חינוך אשר אביו בעל "הישועות משה" זצוק"ל דיבר רבות מלימוד בספר הזה, כן חיזק את עניין החבורות, וחיזק את עניין שיעורי תורה ברבים, 

לקראת סיום דבריו, דיבר האדמו"ר בעניין הבחירות לרשויות המקומיות העומדות בפתח, וביקש לחזק את העוסקים בצרכי ציבור באמונה,  את ישראל פרוש המתמודד לראשות עיריית אלעד ואת יוסי דייטש המתמודד לראשות עיריית ירושלים, האדמו"ר ביקש מהציבור לפעול ולהפעיל ולעשות יותר מכפי יכולתם למען היבחרם של השניים ואין לך קידוש השם גדול יותר מאשר חרדים היראים לדבר השם שישרתו את הציבור במשרתם. 

האדמו"ר הביע את כאבו על הפילוג החרדי, ואמר בדרשה הנלהבת, "בעת צרה לקהל יראי השם בארץ, ובעת אשר חדשים לבקרים עומדים התינוקות שנשבו, פורקי העול, ומנסים בכל כוחם לקעקע את חומת הדת בארץ הן בגיוס בני הישיבות והן בעניין השבת קודש אשר אפילו בעיר התורה והחסידות בני ברק כבר באים הם לחלל את השבת,  וכמו שראינו את רבבות אלפי ישראל אשר יצאו לרחובה של עיר לפני כשבועיים להתפלל את תפילת קבלת שבת כמחאה על חילולי השבת".

האדמו"ר הוסיף, "בעת כזאת היה צריך להיות אחדות בין כל כלל ישראל בכדי ללחום את מלחמת השם, ובמקום זאת רואים לצערנו את הפילוגים בכל פינה ופינה,  וגם בעיר אלעד אשר עד לרגע האחרון עוד ניסו להגיע להסכמות, גם שם לא צלח האחדות, אך אנו נעשה הכל בכדי לקדש שם שמים ויד החסידים תהיה על העליונה". 

מרכז חסידי ויזניץ בחירות שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד