ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התבטאות חריפה

פוטין זועם: 'המרגל הרוסי הוא חלאה ובוגד'

נשיא רוסיה תקף במילים חריפות את המרגל ממוצא רוסי, שריגל לטובת מדינות המערב והורעל בבריטניה. פוטין התבטא  כי הוא 'חלאה ובוגד במולדת'

פוטין. צילום: רויטרס
פוטין. צילום: רויטרס צילום: רויטרס

נשיא רוסיה תקף במילים חריפות את המרגל ממוצא רוסי, שריגל לטובת מדינות המערב והורעל בבריטניה. פוטין התבטא כי הוא 'חלאה ובוגד במולדת'.

כזכור, בריטניה האשימה את רוסיה בהרעלת הסוכן הכפול סקריפל בגז עצבים, וטענה כי הרוסים עמדו בוודאות מאחורי ניסיון ההרעלה.

בכנס שנערך היום במוסקבה אמר פוטין, "אני רואה שיש כאלה שטוענים שסקריפל היה פעיל זכויות אדם, הוא היה פשוט מרגל ובוגד במולדת, כן יש יש כזה מושג, והוא פשוט חלאה, זה הכל". כך דווח בעיתון הגארדיאן הבריטי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יותר מ-150 דיפלומטים, בהם 60 אמריקאים, גירשה רוסיה, בנוסף נסגרה הקונסוליה האמריקאית בסנט פטרסבורג.

הסיבה לגירוש של הדיפלומטים מהמערב - נקמה של הרוסים על הגירוש של מעל 150 דיפלומטים רוסים מאירופה ומארה"ב.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר לאחר התקרית בחודש מרץ האחרון, כי "כל מדינה שגירשה דיפלומטים שלנו, את אותו מספר דיפלומטים שלהם אנחנו נגרש".

הצעד הרוסי הגיע בתגובה לצעד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהורה על גירושם של עשרות קציני מודיעין רוסים השוהים בארה"ב וסגירת הקונסוליה הרוסית בסיאטל, בכך הצטרף הנשיא האמריקני לגרמניה, צרפת ומדינות נוספות באירופה שהודיעו על גירוש דיפלומטים רוסים ממדינותיהם.

המרגל רוסי לשעבר התמוטט לאחר שנחשף לחומר לא ידוע באנגליה. המרגל סרגיי סקריפל, בן ה-66, קיבל מקלט בבריטניה לאחר חילופי מרגלים בין ארצות הברית לרוסיה ב-2010.

לאחר האירוע המשטרה הבריטית מסרה כי "שני אנשים נמצאו מחוסרי הכרה על ספסל בעיר סולסברי, הם טופלו לאחר שנחשפו לחומר לא ידוע, והם במצב אנוש".

הסוכן סרגיי סקריפל ובתו יוליה נמצאו חסרי הכרה על ספסל בסליסבורי שבדרום אנגליה, בבית החולים הם קיבלו טיפול רפואי שם בדקו לאיזה חומר הם נחשפו - שגרם להם לאבד את ההכרה.

מיד לאחר שהתמוטטו הגיעו למקום שני שוטרים שניסו לעזור להם, השוטרים עצמם פונו לבית חולים לאחר שנפגעו בעיניים מהחומר הרעיל, השוטרים גם סבלו מקוצר נשימה.

'סוכנויות הידיעות' דיווחה כי סקריפל שימש כסוכן כפול, והעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6 פרטים על עשרות מרגלים רוסים, הרוסים עלו עליו לאחר שנגרם להם נזק כבד, הוא נעצר בשנת 2004 על ידי הרוסים, ושנתיים אחר כך הוא נידון ל-13 שנות מאסר בכלא הרוסי. ב-2010, הוא קיבל מקלט מדיני בבריטניה, לאחר עסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לארה"ב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד