י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ליל שישי בלייבל'ה

אשת האדמו"ר צעקה על העיתונאי בפלאפל

לאחר פגרת החגים לייבל'ה חוזר: הכפרות של הפוליטיקאים החסידיים, הגערה של הרבנית ממבקשי השם בעיתונאי החרדי, הבר מצווה של הנין, המרצדס של איש הברנז'ה, ה'מנחה' של עורך העיתון, החברותא של איש השיווק הבנש"ק, ועוד

אשת האדמו"ר צעקה על העיתונאי בפלאפל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

איך שלייבל'ה אמר "משיב הרוח ומוריד הגשם" בשמחת תיירה, הוא התחיל להצטנן כמו שקורה רק ללייבל'ה - ביש המזל. אבל זה הצד הפחות חזק אצלו, מה שכן חזק אצל לייבל'ה, זה העובדה שהוא סיים את החגים עם עומס קילוגרמים של עיתונים, שטרם הספיק לקרוא, וזאת מפאת הגשת הרשימות והדריכות הגדולה מסביב, לצד אירועי החג המשמינים. בתוך בטנו של לייבל'ה מתארחים כמה קילוגרמים של תרנגולים שנאכלו בסעודות החג, לכבוד יום טוב.

לשאלת אוהדי לייבל'ה, מראש השנה, אז התפרסם מדור לייבל'ה האחרון, מתי יתפרסם המדור הבא, לייבל'ה השיב כי בקרוב, אך לא ידע מתי. בכל אופן, ללייבל'ה נותרו חובות לא מעטים, והחומר שהצטבר במכשיר הקורס של לייבל'ה נמחק. לייבלה לא אומר נואש, בשארית כוחותיו, הקדיש מאמצים כבירים בכדי לשחזר את עצמו מחדש ולהספיק לספר לכם על כל ההתרחשויות הצבעוניות בימי ירח האיתנים.   

לייבל'ה לא נותר חייב ומגיש לכם את הכפרות של הפוליטיקאים מערב היום הקדוש. תחילה לייבל'ה הגיע לחב"ד ברחוב חנה, שם ראה את מנחם לייזר מוזס, הנציגי הויז'ניצאי, שעל פי כל ההערכות זו הקדנציה האחרונה שלו, זאת לאור החלפת כל הנציגים של ויז'ניץ ברחבי הארץ מלבד הנציג ויזל, שבעזרת גוטרמן שרד את התופת. לייבל'ה חד העין הבחין במנחם לייזר. רק נגלה שבעת קיום מנהג הכפרות, התרנגול עשה מה שעשה, ומוזס הפטיר מה שהפטיר. 

לאחר מכן, במרחק זעיר מנציג המאוחדת, ראה לייבל'ה את סגן יו"ר הכנסת ישראל אייכלר, שעדי יקוצו וירננו שוכני עפר הוא ישמש נציג החסידות הגדולה בכנסת, כשהוא עורך 'כפרות' בקרית בעלזא בירושלים. לייבל'ה יודע שהכפרה עברה בשלום.

בערב חג הסוכות, בעת ההפגנות הסוערות של הפלג הירושלמי נגד גפני, שם נצפה כרגיל העיתונאי ישראל כהן (איך לא?) כשהוא מתעד את הכמעט לינץ' שעבר היו"ר של 'דגל', לאחר מכן, כטוב ליבו, הלך כהן לאכול פלאפל. סמוך לדלפק המוכר, נוכח לראות את הרבי הצעיר ממבקשי השם, כאחד האדם, יחד עם רעייתו (הפעם ללא דודי ה'הויז בחור') הרבנית הצעירה. הרבי המתין בסבלנות ועיין בספר, תוך שהוא אוחז בעגלת ה'ממשיך'. כהן מיהר לשגר תמונה, אך זכה לגערה מהרבנית "אני לא מרשה לצלם את בעלי". לייבל'ה השיג תיעוד בלעדי מהרגע הקסום שהונצח.

לייבל'ה תיעד השבוע את יוסי צימט, האיש החזק של ראש עיריית בני ברק זייברט, מעניק הדרכה מוניציפאלית לנציג 'דגל התורה' החדש - יהודה אייזנברג. לייבל'ה חושף כי לאחר הבחירות, ראש העיר המיועד אברהם רובינשטיין והממלא מקום חנוך זייברט ישארו כל אחד בלשכתו, ויימנעו מלהחליף לשכות, כנהוג בכל הערים. נו, אפשר להבין לליבם: עד שיתרגלו כל אחד למקרר שלו, שם אחסנו מן הסתם משקאות לרוב ובורקס עסיסי, קשה הפרידה.

בסוכת ראש העיר הגוראי זייברט, נצפו בין היתר, שיקי מנדל - סגן ראש העיר החדש מויז'ניץ, שיקבל משכורת שמנה ויוכל בעזרת השם לחדש את השטריימל, לצד אפרים רוזנשטיין ופישי ויזל מלאומית ומאלעד החסידית. 

בליל שישי של חול המועד סוכות, בשעה שקדחת הגשת הרשימות הייתה בעיצומה, התקיים בסוכת עורך הדין והפרשן אבי בלום ברחובות, שיעור תורני וסיום מסכת ביארצייט לע"נ הילד אברהם נחום דור ז"ל. המשתתפים נותרו עד לשעות הקטנות של הלילה ל'זיץ' שירי נשמה חסידיים - בהשתתפות הבעל מנגן שמואל גריינמן.

בשמחת בית השואבה של חסידות בעלזא, בהפקתו של ארי פריד מ'יעדים', הבחין לייבל'ה ביוסי דייטש - המועמד החרדי לראשות העיר, יחד עם נציג בעלזא הישיש מיכל הלברשטאם והמפיק ארי פריד - אח של.

לייבל'ה גם לא פספס את ההקפות השניות בצאנז. בנתניה לכד בעדשה מאחורי הקלעים, את ראש עיריית בני ברק היוצא חנוך זייברט, בשיחה מסתורית ומחוייכת עם מוטי בבצ'יק (איפה הוא?) האיש הכי קרוב למאמי הלאומי -  ליצמן.

ואת הבוס של בבצ'יק, סגן השר ליצמן, ראה לייבל'ה מסתודד עם השר לשעבר גדעון סער, שלא מרפה לאחרונה מהידוק הקשר עם החרדים. השניים דנו ככל הנראה בעניין הבחירות הקרובות שבפתח. 

סופר 'המבשר' המוכשר יקותיאל יהודה גנזל נצפה מערבב מחוץ לאירוע הקפות השניות.

ובבית הכנסת החדש בבני ברק, שהפך להיות יוקרתי בקרב הציבור הכלל חסידי, בית הכנסת 'אחדות', (מעל בית המדרש דעעש), אירחו בחול המועד את איש החסד והחזן חונא דייטש, לצד מנדל ראטה. השניים הרקידו את המתפללים והביאו שמחת חג לעיר התורה והחסידות. לייבל'ה יודע לספר כי מי שדרש את דרשת 'שבת שובה' היה לא אחר מעורך הדין חזי שיינלזון השכן, שמסר דרשה שחיזקה גם את אחרון הצינקינים.

בזמן הגשת הרשימות בירושלים, נצפה נציג מס' 3 של הפלג הירושלמי אלעזר וולנשטיין, בחלאק'ה לבנו בסמוך לציון הרשב"י במירון, שם רקד עם היניק הקטן. כך זה נראה בוידאו:

ולאחר ששמוליק שוק, העסקן הצעיר של ויז'ניץ, נבחר להיות ברשימה של אגודת ישראל במועצת העיר אשדוד, נצפה המתווך האשדודי שמואל אהרן צוויבל, גם הוא מחסידי ויז'ניץ, רוכש את פתיחת ארון הקודש בבית המדרש אשדוד במאות שקלים.

לייבל'ה לא פסח גם על ניו יורק:  עטור בטלית עם עטרה מוכספת, ולצד כוסות קפה מקלקר, נצפה איש 'העדה' וסאטמר יצחק וייס, שנסע לויליאמסבורג שבברוקלין, בכדי לשהות בחג סמוך ונראה לראדני. רגעים קודם התפילה ניגש לעורך עיתון 'דער איד' יושע הערש פרידמן ושוחח עמו ארוכות. ניתן לשער שהשניים העלו נושאים, על מה לכתוב לאחר החג. שיהיה.

לייבל'ה תיעד בחול המועד סוכות את יועץ התקשורת ווהאסטרטג מאחורי הקאמבק של הזמר ליפא שמלצר - אבי בלומנטל ברגע של מנוחה, בזמן הופעה של ליפא בבית הנגיד ר' יחזקאל בראך. בלומנטל תיזז מהופעות שונות לייעוץ ללקוחותיו. אין ספק שליפא הפציץ בחול המועד. 5 הופעות ביום, זה לא דבר של מה בכך. 

זמר נוסף שקרע את רחבות הריקודים הינו בערי ובר. הלה נצפה בהושענא רבה נוטל לולב עם אתרוג תימני גדול ומהודר.

ודובר העיר אלעד לייבל'ה התגלה לראשונה כחזן גדול, לייבל'ה ראה בהושענא רבה את חיים לוריא הדובר החזק של העיר משמש כשליח ציבור מרטיט לבבות.

בליל האושפיזין של אהרן הכהן, הגיעו יו"ר מועצות דתיות, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי וח"כ מיכאל מלכיאלי לסוכתו של העסקן יאיר בן שטרית, מנכ"ל אגודת הסטונדטים, שם נצפו בשמחת חג ובית השואבה. ללייבל'ה נמסר כי מי שהופקד על התזמורת היה פייטן האנדלוסית ישראל איבגי.

ומי נצפה ליד המטה הליטאי של 'דגל' בבני ברק מהציבור החסידי זאת לאחר ש'אגודה' פותחים מטה לבד לאחר אי הבנות בין הרשם דוד פינקל לרל"ש ישראל דרנגר, מחוץ למטה ברחוב הירדן היה ניתן לראות את דובר חסידות בעלזא שיעלה וינברגר שמוקם ברשימה לעירייה. לייבל'ה לא יודע האם זה על חשבון 'דגל' או 'אגודה', מה שבטוח, הוא לא ייכנס למועצה.

לייבל'ה יכול לספר כי וינברגר אחד ממתווכי השלום בין 'אגודה' ל'דגל' בהרצת הרשימה המשותפת בבני ברק, הוא נצפה יחד עם מקלב בלשכתו של זייברט בערב הגשת הרשימות. 

לייבלה תיעד השבוע את ח"כ יעקב אשר עוצר בשולי כביש ז'בוטינסקי - תל אביב לצורך שיחה מוניציפאלית חשובה, וכמו שחבר כנסת יודע, הוא לא מדבר בשעת הנסיעה.

ואין מי שלא רכש השבוע כרטיס במאה דולר או בחמישים דולר וזכה להיכנס לבנייני האומה, להופעה באמת טובה, שארגנו 'איחוד הצלה', לייבל'ה ראה כמה אנשים שהגיעו עם ילדיהם, והעבירו עוד ערב במקום להיות בעבודה.

אחד מהם הוא היועץ האסטרטגי קובי איזק, שנהנה מאוד והודה ליו"ר אלי ביר בחמימות.

לייבל'ה ראה את עורך 'בקהילה' שלמה קוק, מתפלל מעריב בדבקות לאחר ההופעה. שעות לפני סגירת העיתון הראשון שאחרי החגים.

בהמשך ראה לייבל'ה את העסקן הרפואי יוסי מרגלית מ'רפואה שלמה' כשהוא מסתודד עם עורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן ומנכ"ל רדיו 'קול חי' - אבי רוזן.

ואת הסופר שמענג את כולם, מידי שבת בשבתו, הרב יעקב ב. פרידמן שנצפה רוכש סלטים לכבוד שבת קודש.

יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא הרב דוד מרגלי, פקד בסוף השבוע את קברי צדיקים ביאס ובסאדיגורא. השומר בבית החיים שלח ללייבל'ה תמונה, בה נראה הרב מרגלי נושא תפילה חרישית. 

כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה, נצפה נוהג בימי חול המועד על רכב מסוג מרצדס E 400 בכפר שמריהו היוקרתית. כסף מנלן.

ומנכ"ל אוטו בני ברק שלמה מרציאנו התברך השבוע בחמימות מהאדמו"ר ממעזיבוז, לייבל'ה מעריך שהברכה עסקה גם בטיפול הוי.אי.פי של שלמה ברכבי האדמו"רים.

ובחול המועד הכניס חיים ולדר את נכדו בבריתו של אברהם אבינו בן לבנו דודי ולדר, השמחה הייתה באולמי קונקורד בבני ברק שם כובד הסבא הסופר בסנדקאות. 

בין לבין ראה לייבל'ה את אלי גולדמן מנאמני בית הגר"ד לנדו מסתודד עם ישראל מורגנשטרן. 

והעסקן הצעיר יענקי בן שלמה מעוזרי לשכת סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא נצפה מתברך השבוע מהאדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא. שידוך בקרוב. 

ומי שנצפה לומד עם סבו האדמו"ר, הוא איש הפרסום והשיווק ציקי פרנק, שבימים קדושים הוא צאצא של אדמו"רים. בחג הסוכות הוא נצפה ברעננה לומד עם סבו, הרבי הקדוש מקליוולנד. 

וביום שני הבא שתי חגיגות בר-מצווה גדולות: האסטרטג ואיש יחסי הציבור ירחמיאל ירח טוקר, יחגוג בר מצווה לבנו בנימין יצחק בשעה טובה בתלפיות בירושלים, ואיש הרדיו השדרן דוד חכם יחגוג בר מצווה גם לבנו בכורו בשעה טובה בעדיה ביבנה לייבל'ה מחפש נהג לתזז בין השמחות.

בר מצוות ענק שבני ברק לא ראתה כמותה זמן רב, התקיימה ביום רביעי השבוע, צומת הרחובות שלמה המלך בבני ברק נחסמה לתנועה. הרב אריה קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, חגג בר מצווה לבנו יענקי קנייבסקי. השמחה געשה סביב ההמון שהגיע, בראשות כל גדולי הדור, לצד צמרת העסקונה החרדית.

ברכת מזל טוב לנגיד לבית נדבורנה ר' דב שמואל רוט, מבוני ומקימי הכנסת אורחים בישטנא באוקראינה, לרגל אירוסי בתו עם בחיר בחורי סאסוב. לייבל'ה קיבל תמונה מהשמחה אצל הרבי מנדבורנה. 

וברכת מזל טוב לנחמן גלבך המועמד לראשות העיר צפת לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה בערב חג הסוכות.

וברכת מזל טוב לחברון גרנביץ שהפך להיות סבא לראשונה. שמחת הברית נערכה בחול המועד בסוכתו של הסבא הנוסף, הזמר גלעד פוטולסקי בברכפלד, לשם הגיע גם הסבא חברון, שהתבשר בצאת השבת על פטירת נשיא בית החולים שבו הוא עובד.

ברכת מזל טוב לזמר הבנש"ק פיני פולק, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום ברכת מזל טוב לעיתונאי שלומי סגל, מאתר ועיתון 'יום ליום' לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית מבקשי השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד