י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התנכל ליהודים

התביעה דורשת: גרשו את הטרוריסט לישראל

התובעים דורשים מבית משפט העליון לגרש את הפלסטיני שזרק בקבוקי תבערה על בית כנסת בשבדיה

התביעה דורשת: גרשו את הטרוריסט לישראל
יוסי זמיר, פלאש90

התביעה בשוודיה דורשת לגרש את הפלסטיני שזרק בקבוקי תבערה על בית כנסת, בזמן שצעירים יהודים שהו בו והתפללו.

הפרקליטות החליטה לערער על פסק הדין בבית המשפט העליון, וטענה כי "אין סיבה להניח שהאדם יהיה נתון לעונש מוות, לעינויים או לכל יחס לא אנושי עם שובו לפלסטין", נכתב בהודעה שפורסמה בשוודיה ביום חמישי האחרון.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית משפט בשוודיה, הרשיע בחודש יוני האחרון, שלושה מוסלמים שיידו בקבוקי תבערה על בית כנסת בעיר גוטבורג.

בית משפט לערעורים בשוודיה הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר, על גירוש פלסטיני לשטחי הרשות, וקבע כי הוא לא יגורש, מאחר ועל פי טענת עורכי דינו "מסוכן לו להגיע לשטחי הרשות, כי הוא זרק בקבוק תבערה על בית כנסת, ובוודאי ישראל תרצה לעשות לו משהו, וזכויות האדם שלו יפגעו". כך קבע בית המשפט, הפלסטיני היה חלק מכנופיה שזרקה בקבוקי תבערה על בית כנסת בזמן שצעירים היו בתוך בית הכנסת.

שלושה חשודים הואשמו בניסיון להצתת בית הכנסת היהודי בגוטבורג, העיר השניה בגודלה בשוודיה, בסוף השנה שעברה, נסיון שגרם נזק קל למבנה.

שניים מהם קיבלו שנתיים בכלא, והשלישי נידון ל-15 חודשים. בית המשפט המחוזי בגוטבורג פרסם היום כי מדובר בשני פלסטינים ובפליט סורי.

אחד מהפלסטינים, בן 22, שבקשתו למקלט מדיני נדחתה בעקבות השתתפותו בתקיפה, היה אמור להיות מגורש לאחר שיסיים לרצות את עונשו. שני האחרים בני 19 ו -24, שלהם יש היתרי שהייה לא יגורשו לאחר סיום מאסרם.

השלושה הואשמו כי השתתפו בקבוצת רעולי פנים שזרקו חפצים בוערים על בית הכנסת, מיד לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל.

כזכור, בשנה שעברה, במוצאי שבת בסביבות השעה 22:00, הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה, הבקבוקים התלקחו אך כובו על ידי באי המקום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד