י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
איך סוללים כבישים בישראל? המדריך המלא של אמ"צ שמש

איך סוללים כבישים בישראל? המדריך המלא של אמ"צ שמש

עם העלייה בכמות כלי הרכב שעולים על כבישי ישראל, סלילת הכבישים הפכה להיות משימה לאומית. התשתית החשובה הזו מאפשרת למאות אלפי ישראלים לנהוג בבטחה ויש לה השפעה על כל שגרת יומם. אז איך סוללים כבישים בישראל והופכים את המרחק בין הפריפריה למרכז לקצר יותר? הכל בכתבה הבאה.

קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

השגת האישורים המתאימים

הרבה לפני שמתחילים בחפירות או בהנחת האספלט, יש להשיג את האישורים המתאימים לסלילה של כביש חדש. חשוב לקבל את כל ההיתרים מהמועצה העירונית שבתחומה עובר הכביש, מנתיבי ישראל וממהנדסי בטיחות אזרחיים. בישראל יש שורה של הליכים פורמליים שיש לעמוד בהם. על אף שהם יכולים להיראות כבירוקרטיה מיותרת, יש להם תפקיד משמעותי בשמירה על אחידות ברמת התשתיות בכל רחבי המדינה.

חפירה של התשתית הראשונית

חפירה של הנתיב המיועד והסרת המכשולים אשר סובבים אותו היא ללא ספק הצעד הבא. בעזרת בחירה בשופלים הנכונים ובכלים ההנדסיים הטובים ביותר, אמ"צ שמש בע"מ מבצעת חישוף איכותי של השטח. כדאי לציין שהמהירות ששלב זה יתבצע תלוי הרבה בסוג הקרקע. ברוב המקרים, ככל שאחוז הסלעים בקרקע יהיה גבוה יותר, יהיה צורך לבצע חפירות ארוכות יותר ואף קידוחים מקומיים.

יצירת משטח בסיסי אחיד

בכדי ליצור את הפלטפורמה הטובה ביותר להנחת האספלט ולבצע סלילת כבישים כמו שצריך, חשוב ליצור שכבת חול אחידה וחזקה. לשם כך, נהוג להסיר את עודפי החול שקיימים על הקרקע ולמלא את החורים בכדי ליצור משטח חזק ואחיד. אמ"צ שמש בע"מ נוהגת גם לעבור עם טרקטורים כבדים  על האזור, בכדי לשטח אותו ולהדק עד כמה שאפשר את הקרקע.

הנחת האספלט החם

שלב זה הוא אולי הקריטי ביותר והוא משלב בין חומר גלם רגיש כמו האספלט למשאיות תובלה ענקיות. משום שחייבים להגיע עם האספלט לטמפרטורה הנכונה, מחממים אותו כהלכה ומשתמשים בצינורות ייחודיים בכדי להזרים אותו על הקרקע. כך שבזמן שפיסות האספלט הראשונות נוגעות בקרקע ומתחילות להתייבש, משאית התובלה כבר ממשיכה בהנחת האספלט על כל חלקי הכביש העתידי.

יצירת שוליים תקניים

בזמן שהאספלט מתייבש, יש לדאוג ליצירת שוליים על פי הדרישות של מע"צ. בכבישים בין עירוניים נהוג להציב חציצה פיזית בצורה של מעקות פלדה ואילו בכבישים עירוניים מסתפקים לעיתים בסימון בולט. בכל אופן, יש לקחת את העניין בחשבון כבר בתהליך הסלילה ולדאוג למקום נוסף אשר בו ניתן יהיה להציב מכוניות אשר אינן יכולות עוד לנוע על הכביש. מעבר להיבט החוקי, מדובר בעניין בטיחותי לכל דבר.

לסיכום, סלילה של כבישים חדשים בישראל דורשת היכרות עם הדרישות הרגולטוריות ועם מאפייני הקרקע. על ידי הקפדה על ביצוע מקצועי של שלבי הליבה אשר ברשימה, ניתן ליהנות מכבישים חדשים אשר ישמשו את כולנו למשך שנים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד