י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תשלום חשבונות פיקטיביים

נחשפה פרשת הונאה: עשרות מיליונים מהמדינה

היאחב"ל עצר הלילה ארבעה ועיכב שישה, בחשד כי הונו את המדינה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, באמצעות תשלום חשבונות פיקטיביים | בין הגורמים שהונו: ביטוח לאומי, חברת החשמל, ארנונה ואגף הרישוי 

נחשפה פרשת הונאה: עשרות מיליונים מהמדינה
מעצר צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הלחימה השיטתית של משטרת ישראל נגד גורמי פשיעה, בפעילותם הפלילית בארץ, בשטחי הרשות הפלשתינאית ועזה הגורמת לפגיעה במנהל התקין, ונוכח ראיות לכאורה אשר העלו חשדות לביצוע עבירות פליליות וכלכליות, פתחה הבוקר (שני) היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, בחקירה גלויה בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

בשעות הבוקר נעצרו 4 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו 6 בחשד למעורבות לכאורה בעבירות הונאה, הלבנת הון, עבירות מס וכן עבירות נוספות.

במהלך החקירה נחשפה כנופיה בה מעורבים גורמים פליליים מישראל, הרשות הפלשתינאית ורצועת עזה. על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, חברו בצוותא על מנת להונות רשויות שונות במיליוני שקלים.

כחלק מההונאה אנשי קשר מישראל, הציעו באמצעות הרשתות החברתיות שירות של תשלום חשבונות תקופתיים (חברת חשמל, ארנונה, רישוי, ביטוח לאומי וכדומה). התשלום התבצע באמצעות תוכנה לתשלום כרטיסי אשראי זרים וישראלים שפרטיהם גנובים, תמורת תשלום עמלה של כ-50 אחוז משווי דרישת התשלום המקורית.

על פי החשד, חברי הרשת הצליחו להונות את רשויות המדינה השונות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים.

ברבים מהמקרים, עם גילוי התרמית על ידי הרשות הנפגעת או חברת האשראי, התשלומים של החשבונות מבוטלים על ידי אותה רשות והאזרחים נאלצים לשלם את מלוא סכום התשלום בשנית.

בהמשך היום יובאו החשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

משטרת ישראל מזהירה את הציבור שלא להתפתות ולשלם לגורמי תיווך שמציעים לשלם עבורם את החובות לרשויות בסכום מופחת. מעבר לביצוע עבירה פלילית ולהפסד הכלכלי, הרי קיים חשש שהכספים יגיעו לגורמי טרור.

"משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין", אומרים במשטרה.

הונאה רשת הונאה הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד