י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשיפה

כשמרן הגר"ע יוסף זצ"ל ביקש לפרוש מש"ס

שלושה מהדיינים שנבחרו בסבב האחרון באו לקבל את ברכת רבם הגר"ד יוסף, שסיפר להם על רצון מרן הגר"ע יוסף לפרוש מש"ס לטובת המשך הדיינות וכיצד הם הצליחו לשכנע אותו להישאר בש"ס • צפו בתיעוד

מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה מהדיינים שנבחרו בסבב המינויים האחרון, לקבל את ברכתו של חבר מועצת חכמי התורה, בעל ה'הלכה ברורה' הגאון רבי  דוד יוסף.

השלושה, הרב בצלאל ווגל, הרב דניאל גודיס והרב שלמה צרור, הם בוגרי כולל 'יחווה דעת' והוסמכו לדיינות ורבנות בכולל על ידי הגר"ד.  לאחר ששתו 'לחיים' לרגל המינוי, בירכם בעל ההלכה ברורה: 'תזכו להגדיל תורה ולהאדירה. תדונו כדת וכדין, כדין תורה כמו שצריך, ובעזרת השם תגדלו שם שמיים'.

בהמשך סיפר להם חבר מועצת חמי התורה, על הרצון של אביו, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לפרוש מתנועת ש"ס, לטובת המשך תפקידו בבית הדין וכיצד הוא יחד עם יו"ר ש"ס אריה דרעי הצליחו לשכנעו להישאר בתנועה.

"אבא שלי, מרן זצ"ל, הדיינות הייתה חשובה לו יותר מהכל. הוא היה בן 68 ובית המשפט העליון קבע שהוא לא יכול להיות דיין אם הוא ממשיך בש"ס. הוא היה צריך להחליט, והוא מיד החליט – אני עוזב את ש"ס, אני רוצה להישאר דיין. הוא נימק: 'דיין זה יותר חשוב מהכל. לדון דין אמת, להתיר עגונות, לפתור שאלות. אני לא מוכן לוותר על זה'", סיפר הגר"ד יוסף.

"באתי אליו יחד עם אריה דרעי והצלחנו לשכנע אותו. אמרנו לו, אתה היום דיין בבית דין הגדול, כל דיין בבית דין שיש לו שאלה קשה אתה הכתובת שלו, אבל אתה צריך לדעת שהרבה דיינים לא פונים אליך כי הם חושבים שאתה עסוק. אם לא תהייה בבית דין הגדול, אתה פורש, כולם יבואו אליך, יהיה לך יותר שאלות ואתה תהיה דיין עוד יותר".

"ואנחנו צדקנו. מיד שהוא עזב הוא אמר אני עכשיו אתפנה יותר לשאלות של דיינים בארץ, והתחילו להיות יותר שאלות גם מבתי דין גדולים בחו"ל". בהמשך השיחה סיפר להם על השאלה הראשונה שהגיע אליו מחו"ל, במהלכה התיר ממזר לבוא בקהל אחרי שבמשך שבועיים כתב את פסק ההלכה", סיים חבר המועצת.

הרב דוד יוסף הרב עובדיה יוסף דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד