י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המדריך המלא של הכביש הבטוח

בשנים האחרונות אנו רואים כיצד שאלת הבטיחות בכבישים עולה שוב ושוב על סדר היום הלאומי • יחד עם זאת, לא תמיד נותנים את הדעת על איכות התשתיות וסוג הכבישים כאלמנטים שמשפיעים לטובה או לרעה על רמת הבטיחות. לכן, בכתבה הבאה נעמוד על כמה מהנושאים שעשויים להפוך כל כביש לבטוח ומתאים לסטנדרטים של המאה ה - 21

קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

שימוש מוגבר בפסי האטה באזורים מיושבים

לא בכדי אנו רואים שבשנים האחרונות יש יותר ויותר פסי האטה בשכונות מגורים ובקרבה לבתי ספר וגנים. העובדה שניתן לשלוט באופן אקטיבי במהירות הנסיעה של כל נהג על ידי יצירה של מכשול פיזי, היא אופציה שאף תמרור לא יכול להעניק. כך שכדאי לזכור שלמרות שפסי האטה אולי משבשים לחלקנו את חווית הנהיגה, הם לא פחות ממצילי חיים.

צביעה קבועה של פסי ההפרדה בין הנתיבים

צביעה קבועה של פסי ההפרדה בין הנתיבים מאפשרת לכל הנהגים להבין בדיוק באיזה מסלול נמצאים ולשמור על המיקום שלהם. חברת הכביש הבטוח בע"מ מספקת שירות זה הן לכבישים חדשים ואין לכבישים בני מספר שנים - אשר בהם ניתן לראות כיצד הסימונים הראשוניים כבר מתחילים להישחק. בנוסף, חשוב לסמן בצבעים איכותיים גם את האזורים אשר מתאימים לתחבורה הציבורית ולמנוע בלבול שעשוי לפגום בתחושת הביטחון של כל הנהגים.

שיפור מרקם הכביש באזורי תעשייה ומסחר

שיפור מרקם הכביש וניקוי תדיר שלו, מהווים עוד דרך לצמצם את מספר התאונות וליצור כביש בטוח יותר. על אף שצריך לבצע את התהליך בכל כביש מדי תקופה מסוימת, העניין הוא קריטי כאשר מדברים על אזורי תעשייה ומסחר. בדרך כלל, באזורים אלו אנו נבחין באופן קבוע בשיירים של לכלוך, צבע או שמן על הכביש. העניין אמנם נובע מסוג הרכבים שעוברים על נתיבים אלו, אך הם מהווים סכנה לבטיחות כל הנהגים.

התקנה של מעקות בטיחות גם בכבישים פנים עירוניים

בכדי להפוך כל נתיב תנועה לבטוח יותר לנסיעה, כדאי להתקין מעקות בטיחות לכבישים. מעקות אלו מאפשרים לתחום ויזואלית כבישים דו סיטריים, למזער את הסטייה מהנתיבים ולצמצם עד למינימום כל התרחשות של תאונה. חשוב לזכור שלמרות שמרבים להתקין מעקות בטיחות לכבישים באזורים אשר גובלים עם תהום, זה לא תמיד מספיק. ראוי לשקול להשתמש במעקות גם בכבישים פנים עירוניים ולהגן על עוברי האורח.

יצירה של ניקוז איכותי בשולי הכבישים

כולנו מכירים את העובדה שבכל חורף, פתאום הנתיבים הגדולים של ארצנו הופכים למסוכנים לתנועה. מה שלא תמיד שמים עליו דגש, הוא עבודות התשתית ויצירת פתחי הניקוז - הרבה לפני שהעניינים מתחילים להיות מפגע של ממש. לכן, יצירה של ניקוז איכותי ושמירה על איכותו לאורך כל השנה, מאפשרת ליצור כבישים בטוחים יותר ומסלולי נסיעה בעלי סיכון מופחת לתאונות. ככה, שאין טעם לחכות לסופה הבאה – כדאי לטפל בתהליך הניקוז כאשר מצב האקלים עוד מאפשר זאת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד