י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המתפללים קיפצו באמצע הדינר

הנגיד הפתיע באמצע המצ'ינג עם מיליון ש"ח

בתוך שעתיים גויסו 4 מליון ש"ח מ-150 מתפללי בית הכנסת 'תורה ותפילה' בנווה יעקב • הקהילה קיבלה את המצ'ינג מתורם מיוחד המתגורר ליד דטרויט שבארה"ב, שהבטיח להוסיף להם מיליון ש"ח במידה ויגיעו ליעד • צפו בתיעוד

הנגיד הפתיע באמצע המצ'ינג עם מיליון ש"ח
דינר לתורה ותפילה בנווה יעקב צילום: שלומי כהן

במהלך נדיר וראשון מסוגו, התקיים אמש (ראשון) דינר פנימי, ללא השתתפות גבירים ונגידי עם - שיועד אך ורק ל-150 מתפללי בית הכנסת 'תורה ותפילה', כשבמהלכו בתוך שעתיים גויסו 4 מליון ש"ח, שהפכו בתוך רגע ל-5 מליון שקלים.

הסיפור המרתק החל עם התכנית המעשית לבניית בית המדרש הגדול ומקווה טהרה בשכונת נווה יעקב, כאשר במקום מתוכנן בית מדרש ענק שיענה על הצרכים הגוברים של המתפללים בשכונת נווה יעקב המתפתחת.

לרגל פתיחת קרן הבניין תוכנן מזה זמן רב מעמד מיוחד שאכן התקיים אמש באולמי 'בית ישראל' בירושלים; אלא ששעות מספר קודם האירוע, קיבל גבאי בית הכנסת טלפון מיהודי ליד דטרויט שבארה"ב, אליו פנו לפני תקופה, כשהוא מתעניין על המעמד והמתוכנן בו.

להפתעתם הרבה, חקר אותו יהודי כמה האומדן אליו יגיעו באותו הערב. הגבאים השיבו כי ההערכה היא שיגיעו לקרוב ל-3 מליון ש"ח. ואז הטיל הלה את הפצצה ואמר, כי אם יצליחו להגיע ל-4 מליון ש"ח, הרי שהוא מוסיף מליון ש"ח משלו.

דבר ההבטחה המיוחדת הכה גלים במהלך האירוע, והוביל לכך שכלל המתפללים - שרובם אברכי כולל צעירים - התאמצו למעלה מיכולתם והעלו את סכום התרומה שלהם; עד שקרוב לשעה 12 בלילה הושג היעד, והמתפללים הצליחו להגיע לסכום של 4 מליון ש"ח - כשבעקבותיו התרומה המובטחת.

התורם המיוחד שעקב אחר ההתרמה בשידור חי הביע את שמחתו ותקוותו שיושג שאר הסכום החסר ע"י נדיבי עם בעולם כדי שיוכלו מתפללי בית הכנסת 'תורה ותפילה' בנווה יעקב להגיע במהירות לבניית בית המדרש.

במעמד השתתפו ונשאו דברים גם הגר"צ ובר רבה של נוה יעקב, הגרי"י זילברמן רבה של קהילת נוה יעקב מרכז, וגבאי בית המדרש הרב שמעון שיינפלד, שכל הדוברים מעלים את החשיבות הרבה בהשלמת בניין בית הכנסת המרכזי והנחוץ יחד עם מקווה הטהרה שעדיין חסר מימון לבנייתו. 

על הפקת האירוע עמלו פליישמ ן& פלס הפקות. צילומים: שלומי כהן 

נווה יעקב דטרויט דינר מצינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד