י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ביתר לא הייתה בסרט הזה, זה דבר אימה"

נאום התוכחה של ח"כ משה גפני: "יש פעמים שטוב שיש מחלוקת"

בנאום מסכם שנשא אמש בפתיחת מטה הבחירות בביתר חשף גפני לראשונה את הסיפור שטרם סופר על קרב הבחירות בבית שמש • גפני תקף: "לא נרתעים ממחלוקת. פעמים שטוב שיש מחלוקת" • על הסכם הבחירות באלעד: "למה מפרים אותו? היה משהו בהסכם שלא עשינו?"

נאום התוכחה של ח"כ משה גפני: "יש פעמים שטוב שיש מחלוקת"
צילום: ahron krohn, פלאש 90

מלבד מכתב אחד ששיגר יו"ר 'דגל התורה' לסגן השר מאיר פרוש, חבר הכנסת משה גפני סירב להתייחס לסאגה סביב העיר אלעד בהופעות פומביות - אלא שאתמול הוא חשף לראשונה את הסיפור שטרם סופר. האם ההסכם אכן הופר?

בנאום מסכם שנשא אמש במהלך פתיחת מטה הבחירות בעיר ביתר עילית התייחס לקרב בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' סביב חלוקת התפקידים בעיר, בטענה כי ההסכם על העיר אלעד הופר.

"אני לא מבין למה ראש העיר (מאיר רובינשטיין א.ק.) היה צריך להביא לפה ערים אחרות - לא מספיק לו ביתר? ישבנו, תשאלו את הרב רביץ, ישבנו עם רובינשטיין על נושאים שונים, היה לו את התפקידים שלו מה שהיה לנו זה מה שהיה לנו. פתאום אני לא יודע אם אתם יודעים, פתאום יש אלעד שעולה בעליות של ביתר", פתח גפני את נאומו.

גפני הוסיף ותהה: "מה הקשר בין אלעד לבין ביתר? למה צריך להעכיר את האווירה אדוני ראש העיר? אגיד לכם במאמר המוסגר, במשפט אחד: היה הסכם שאני והרב מאיר פרוש חתומים עליו".

"ההסכם אמר כי בקדנציה הנוכחית שמסתיימת, 'שלומי אמונים' יקבלו את ראשות העיר ואנחנו 'דגל התורה' נתמוך בהם באלעד. הם העמידו את ישראל פרוש לראשות העיר, תמכנו בו והוא נבחר. היה הסכם כתוב שחור על גבי לבן".

גפני התייחס לראשונה לפרטי ההסכם על ראשות העיר אלעד ולטענות אנשי של סיעת 'שלומי אמונים'. "היה כתוב עוד משפט שאני ופרוש חתומים עליו – שלבחירות תשע"ט 'דגל התורה' תשים מועמד. נורא משונה, אבל זה מה שהיה".

"פתאום זה לא קורה", המשיך גפני. "הוא ראש עיר טוב, יש כאלה שתומכים בו. הכל ברור לחלוטין - מה אתה מתערב? למה אתה מפר את ההסכם? היה משהו בהסכם הזה שלא עשינו? הרב פרוש לא היה ראש עיר?".

"אגב", הרחיב גפני את עמדתו. "עשינו הסכם על כמה יישובים, הסכם סודי כאילו, עשינו הסכם על בית שמש אלעד וביתר. גם פתאום הומצא שיש קשר בין בית שמש לבין אלעד".

במהלך נאומו העניק גפני הצצה בלעדית לחדר הסגור של מרנן ורבנן גדולי ישראל, ואמר: "כבר דיברנו על זה שהיינו אמורים לשלוח מועמד לראשות העיר בבית שמש. זה לא שוויתרנו על זה. היינו אצל הגרי"ג אדלשטיין, והוא אמר לנו תעשו הגרלה בין הנציגים. עד שבא הגר"ח ואמר לא, אנחנו תומכים באבוטבול ולא הולכים לראשות העיר. אנחנו גאים בעובדה הזו שאנחנו נשמעים מאז הקמתנו ועד היום לגדולי התורה".

"את ראשות העיר בבית שמש היינו מקבלים בבחירות בלי בעיה. הייתה הוראה וויתרנו. אז מה כל זה קשור לביתר. תמיד התנהלנו בכבוד ובדרך ארץ ביחד, התנהגנו בסדר. פנו אליי רובינשטיין ורביץ פעמים רבות לסייע לביתר וסייעתי. עשיתי מה שצריך לעשות", הצהיר גפני.

יו"ר 'דגל התורה' הוסיף ושיגר איום ברור: "יש לנו כמה שבועות בודדים עד שהולכים להצביע, אם הכל יהיה בסדר אני אשמח מאוד. אני בעד שלום. ושלום המשמעות של העניין שמה שהיה מבחינת התפקידים זה מה שיהיה".

"איש נחמד דודי זלץ לא רב עם אף אחד, אין סיבה של יקבל את מה שקיבלו קודמיו אלא אם כן מביאים לפה יישובים אחרים ומתחילים לעשות חשבון. נורא ואיום, ביתר לא הייתה בסרט הזה. זה דבר אימה, הרי צריך לדאוג לתושבי העיר".

גפני הוסיף: "אומרים שבכל מקום שיש מחלוקת זה לא טוב. אני שואל: חונכנו מטבע בריאתנו על זה שרוצים שלום, רוצים שכולם יהיו יחד - אבל אנחנו לא נרתעים ממחלוקת כאשר יש בעיות בתוכנו אנחנו אותם אנשים, זה לא טוב".

"אגב, שמעתי אמרו לי פה החברים שבביתר נהיה שלום לחלוטין. רביץ וזלץ התחבקו. זה מעיד על ראייה לטווח הארוך ושיודעים לעשות הבחנות בין מציאות לבין חזון שבו אנשים עושים מה שצריך".

"אבל", הוסיף גפני, "יש פעמים שטוב שיש מחלוקת, מצד אחד יש אור ומצד שני חושך. אסור שזה יהיה יחד צריך להפריד ביניהם, שהאור יהיה במקום אחד והחושך יהיה במקום אחר. חונכנו ב'דגל התורה' מיום הקמתנו שרוצים שלום, אנחנו בביתר קיימים וסבורים שגם ראש העיר וגם חבריו במועצה הם יחד".

"הצענו ללכת יחד, לא אסתייע מילתא. אפשר ללכת בנפרד, אבל לא לבוא ולהגיד אני לא יכול לשבת אתכם על דברים שדיברנו כי יש עיר שקוראים לה אלעד. אנחנו תנועה שרוצה שלום, אבל יודעים גם לחיות בנפרד. שלא יעמידו אותנו במבחן".

לסיום אמר גפני: "אני רוצה לברך אותך, זלץ, יש לך מאור פנים. מאור פנים זה דבר חשוב ותתמיד בזה. אבל, כשיפלו את הציבור שלנו לרעה תמחק את החיוך".

גפני דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד