י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"גרף מיליונים לכיסו"

עונש כבד הוטל על כוכב פרשת 'הבנק המחתרתי'

עונש כבר נגזר על דורון אלעד • מדובר בפרשה מסועפת ורחבת היקף בה נחשפה מסכת פעילות עבריינית כלכלית בהיקפי ענק, שנעשתה תוך שימוש במתחם הסגור של הבורסה ליהלומים ברמת גן

עונש כבד הוטל על כוכב פרשת 'הבנק המחתרתי'
אזיקים צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי בת"א גזר 5.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס בסך 750 אלף ש"ח וחילוט בגובה 8 מיליון ש"ח, על דורון אלעד. 

אלעד הורשע במעורבותו בפרשה המכונה "צ'ק ליסט" - הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף וכן עבירות שיבוש והשמדת ראיות.

מדובר בפרשה מסועפת ורחבת היקף בה נחשפה מסכת פעילות עבריינית כלכלית בהיקפי ענק, שנעשתה תוך שימוש במתחם הסגור של הבורסה ליהלומים ברמת גן.

לפי הכרעת הדין, אלעד הפעיל יחד עם מנחם מגן, עסק לא רשום למתן שירותי מטבע בבורסה ליהלומים, בין השנים 2011-2005. השניים נתנו שירותי מטבע למאות לקוחות וסיפקו חשבוניות כוזבות בהיקף של מעל למיליארד שקלים, תוך הסתרת פעולותיהם מרשויות המס ומהרשות לאיסור הלבנת הון.

בנוסף העמידו השניים נכסים פיננסים בחו"ל ליהלומנים ואנשים אחרים, ניכו צ'קים והמירו מטבע בהיקפים ניכרים ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. כמו כן, פעלו לקבלה ולהוצאה של חשבוניות פיקטיביות עבור לקוחותיהם היהלומנים.

עוד עולה כי הנאשם ומגן גם דאגו לשבש את החקירה על ידי הסתרת תיעוד פעילותם העבריינית במקומות מסתור ועל ידי השמדתו. אלעד אף התחמק מתשלום מס הכנסה ומס ערך מוסף שנבע מהכנסותיו מפעילותו.

במסגרת הפרשה הורשע שותפו של אלעד מנחם מגן במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו 4 שנות מאסר, קנס בסך 125,000 ש"ח וחילוט רכוש בהיקף של מיליוני שקלים.

מעורב בולט נוסף בפרשה, מאיר אוחנה, הורשע ונגזרו עליו 7.5 שנות מאסר, קנס של מיליון ש"ח וחילוט רכוש בהיקף של מיליוני שקלים.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר כי "אלעד פעל כחוליה מרכזית בפעילות עבריינית שיטתית שבוצעה תחת מסווה של עסק למסחר ביהלומים בבורסה ליהלומים ברמת גן. במשך 7 שנים אפשרה פעילותו מסכת ענפה של הוצאת וקבלת חשבוניות כוזבות, ניכיון צ'קים, העמדת נכסים והמרת מטבע בסכומי עתק והכל ללא דיווח לרשות לאיסור הלבנת הון. כל זאת כאשר אלעד גורף לכיסו רווחים בסך מיליוני שקלים מבלי לשלם עליהם מיסים כחוק".

עוד נמסר כי "אלעד אף השמיד ראיות ופעל לשיבוש חקירה עתידית של רשויות האכיפה. פעילותו, שנעשתה בתחכום רב על מנת להעשיר את כיסו הפרטי על חשבון הציבור כולו, סייעה להוציא כספים מחוץ לישראל וסיכלה את משטר הדיווחים העומד בליבו של חוק איסור הלבנת הון".

הבורסה בת"א עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד