י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד

נאום הבכורה של היו"ר הדגלאי: "לברוח ממחלוקת!"

היו"ר הטרי של 'דגל התורה' בביתר נשא אמש את הנאום הפומבי הראשון • זלץ הפתיע את הנהגת התנועה הליטאית ואת העסקנים שהשתתפו באירוע וביקש לעשות הכל כדי למנוע מחלוקת בעיר • צפו בנאום המלא

נאום הבכורה של היו"ר הדגלאי: "לברוח ממחלוקת!"
דודי זלץ צילום: Aharon Krohn/Flash90

השקת מטה הבחירות של 'דגל התורה' בביתר, הביאה עמה כותרות רבות שסוקרו בהרחבה ביממה האחרונה ב'בחדרי חרדים', אולם, מה שתפס יותר מכל, הוא נאום הבכורה של היו"ר הטרי הנבחר דודי זלץ, שמסמל את הדור הצעיר של התנועה הליטאית.

זלץ, שנבחר כיו"ר בבחירות הפנימיות בעיר, נשא אמש נאום ראשון פומבי מול הנהגת 'דגל התורה', הח"כים, הנציגים המקומיים, אנשי השטח והפעילים. זלץ התייחס לשיח המרכזי שמתנהל מול 'שלומי אמונים' ולדרישה ש'דגל התורה' המקומית תקבל את התפקידים המגיעים לה, לטענתה, "ההזדמנות שלנו לשנות את המצב היא כעת – אם כל אחד מאיתנו ילך לקלפי נגיע אפילו לחמשה מנדטים", אמר.

לדבריו, "אנחנו מתאמצים כל העת בניסיון למנוע את הפיצוץ מול ראש העיר מ'שלומי אמונים' רובינשטיין".

היו"ר הטרי זלץ שכאמור נבחר לפני חודשים ספורים לתפקידו, וכיהן עד אז כעוזרו הפרלמנטרי של ח"כ יעקב אשר, הפתיע את הנוכחים בנאום 'חוצב להבות', כשהוא מסמן למעשה את תחילתה של מערכת בחירות סוערת שמובילה מאבק על זכויות הציבור הליטאי בעיר.

"אם אנחנו מסתכלים על מוסדות לימוד, למשל בכל גבעה B יש רק מבנה אחד לבית ספר לבנות, 1,600 תלמידות כן ירבו. האם מצב שבו יש 38 תלמידות בכיתה הוא גזירת גורל? האם אפשר לשנות את זה? התשובה היא בוודאי. אבל מה לעשות שהכלי היחיד לשנות את זה הוא זה שהציבור שיושב פה לא מעריך – ובצדק, זה לא העיקר – פוליטיקה", אמר היו"ר זלץ.

"אני בטוח שראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין, ואני יודע את זה, היה מאוד רוצה שכל אחד יקבל את המקסימום המגיע לו. אבל מה לעשות, יש עוגה אחת וכל דאלים גבר. המצב הוא שרסיסים של קהילות בודדות מקבלים יותר ממה שמקבל ציבור שלם. ובידינו ההזדמנות לשנות את המצב הזה", הוסיף.

כשהוא מתעקש להמשיך ולשמור על ערוץ מו"מ פוטנציאלי מול רובינשטיין לפתרון בדרכי שלום של ה'פיצוץ' שנוצר בין הסיעות, ציין זלץ בנאומו גם כי עד הרגע האחרון נעשים מאמצים למצוא הסדר, או כדבריו: "כל הזמן טלפונים, בניסיון להתרחק ממחלוקת, לברוח מזה. אולי בכל אופן הכל יסתדר, אולי יש משהו. רק שלא נגיע לדבר הזה".

בהתייחסות לקודמו בתפקיד, שהפיוס הפומבי ביניהם יום קודם לכן יצר כותרות של ממש, אמר יו"ר 'דגל' הביתרי: "בקדנציה האחרונה, בגלל תרגיל פוליטי, הרב ישראל גולומב לא היה איתנו כחבר מועצה בביתר. אבל לא צריך להסתכל על זה. הרב רביץ הגיע ומינף פה ועשה דברים שלא יאומנו. אני מקווה להיכנס לנעליים הגדולות שלו ואני יודע שזה לא פשוט".

לקראת סיום נאומו הצהיר זלץ שהכניס רוח חדשה ומרעננת לסאגה הליטאית הרדומה בביתר עילית: "שכל אחד יסתכל מסביב ויגיד איפה אנחנו נמצאים, איפה הציבור הליטאי נמצא בשרשרת המזון: במקום טוב או במקום לא טוב? אנחנו לא בונים על אף קהלים אחרים, רק על הציבור שלנו. אם כל אחד מאיתנו יגיע לקלפי אני יודע שאנחנו יכולים להגיע לארבעה ואפילו לחמשה מנדטים!".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד