י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זעם בקהילה

קריאה לראש העיר: אם תשתתף, לא נתמוך בך

בקהילה החרדית בלונדון פנו לראש העיר: אל תגיע לארוחת הערב השנתית של מועצת הנציגים היהודים בבריטניה. תאבד את תמיכתנו אם תבחר להשתתף באירוע

קריאה לראש העיר: אם תשתתף, לא נתמוך בך
דודי בראון

מכתב שנשלח לראש עיריית לונדון סדיק קאן, במחאה על החלטתו להשתתף בארוחת הערב השנתית של מועצת הנציגים היהודים בבריטניה, עורר זעם בקרב הקהילות החרדיות בלונדון.

שרגא שטרן, פעיל חרדי, שלח מכתב לראש העיר, וטוען כי מועצת הנציגים לא מייצגים ולא יכולים לדבר בשמם של 45,000 היהודים החרדים של הבירה הבריטית.

ה'ג'ואיש קרוניקל' מדווח, כי שרגא שטרן כתב לראש עיריית לונדון, לבטל את הגעתו לאירוע של מועצת הנציגים שיתקיים בחודש הבא, בטענה שהמועצה אינה מייצגת את הקהילה החרדית.

במכתב איים שטרן, כי אם ראש העיר ישתתף באירוע של המועצה, הקהילה החרדית לא תתמוך במפלגת הלייבור, ולא תצביע עבורו לראשות העיר בעתיד.

המכתב שהופץ בקהילות החרדיות התפוצץ וואטסאפ, "בשם הקהילה החרדית", עורר סערה בקרב הקהילות החרדיות.

גורמים בקהילה החרדית פנו לשטרן ושאלו אותו, לטענתך מועצת הנציגים לא מייצגת את החרדים, אך מי שמך לייצג את החרדים ולדבר בשמם?".

המכתב של שטרן הופץ באתר המקורב למנהיג מפלגת הלייבור הבריטי, ג'רמי קורבין, שם מטען שהחרדים לא מסתדרים בינם לבין עצמם, וכי המכתב הוא מבוכה גדולה לראש העיר.

שטרן הוסיף במכתב, "ישנם 67,000 יהודים חרדים בבריטניה, מתוכם 45,000 תושבי לונדון, ואנחנו לא נוכל להצביע לך יותר".

"אנו קוראים לך לא להשתתף באירוע, זה יוצר רושם שהם מייצגים את החרדים, אבל הם קבוצה של אנשים שרק עושים רעש, בנוסף, אתה מעולם לא השתתפת באירוע חרדי, ולכן תאבד את תמיכתנו אם תבחר להשתתף באירוע".

בהצהרה שמסרה לשכתו של ראש עיריית לונדון נאמר, "ראש העיר סאדיק קאן הוזמן לשאת דברים באירוע של מועצת הנציגים היהודים והוא מחכה להשתתף בה, הקהילות היהודיות שלנו תורמות תרומה אדירה לכל תחומי החיים בעירנו, וראש העיר תמיד מעוניין להקשיב לדעות הרבות והמגוונות בתוך הקהילות השונות, והוא מתייחס לחששותיהם ותומך בתקוותיהם לעתיד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד