י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רק אחרי 20 דק' הגיעה הכבאית"

טענות על ליקויים קשים של שירותי הכבאות בעיר

מאז האסון הנורא בביתר עילית - השריפה שגבתה את חייהם של אפרת וצבי ז"ל - עדי ראייה הלינו על שירותי הכבאות וטענו כי אלו לא עשו את עבודתם כראוי • עד ראייה סיפר: "הכבאים לא עשו כלום, התושבים הם שכיבו את האש בעזרת צינור", "הכבאי אמר לי: אני אשרף, תעזוב אותי"

טענות על ליקויים קשים של שירותי הכבאות בעיר
זירת האסון בביתר עילית צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מאז האסון הנורא שאירע אמש (שלישי) בביתר עילית - השריפה שגבתה את חייהם של אפרת וצבי גינזבורג ז"ל - חוזרות ונשנות הטענות כלפי השירות הלקוי, כך לטענת עוברים ושבים, של שירותי הכבאות וההצלה.

"הלכתי למסור שיעור כדרכי מדי ערב, ראיתי בניין אפוף להבות; שמעתי ילדים צורחים 'הצילו'", סיפר ציון כהן בראיון לחדשות 10 אמש.

"לצערי הרב עברתי כאן, בשעה 21:00 אני רואה בניין כולו עשן, התקשרתי לכיבוי ולקח להם 20 דקות עד שהגיעה הכבאית".

ציון תיאר בכאב רב: "הילדים צעקו 'הצילו' ולא ידעתי איך לעזור להם, התחלתי לצרוח והתקשרתי לחברים ובכוחות עצמינו פרצנו את הסורגים". לדבריו: "רק אחרי 20 הגיע הכבאית, הכבאים איבדו שליטה בגלל העשן. לקח 40 דקות להשתלט על השריפה".

עוד הוסיף  ציון: "לקחתי את הכבאי בידיים שלי עם בלוני חמצן, והראיתי לו את הנקודה והכבאי אמר לי 'אני אשרף, תעזוב אותי'. הלכתי לכבאי אחר והראיתי לו: 'פה הילדים צועקים הצילו' ואותו דבר".

ציון מאשים: "הכבאים לא עשו כלום, התושבים הם אלו שכיבו את האש בעזרת צינור שלקחנו מהגינה הקרובה - הכבאות לא עשו כלום".

לנוכח הטענות, אמר דובר כבאות והצלה מחוז יו"ש, אסף אברס, כי "בבדיקה שלנו עם מערכת השליטה "שלהבת" עולה, כי ההודעה הראשונה נתקבלה בשעה 21:08 וצוות כיבוי ראשון הגיע לזירה ב 21:13. משמעות, 5 דקות לזירה ותחילת פעולות כיבוי וסריקה".

‏רב טפסר ‎דדי שמחי, שהגיע לזירת השריפה, הורה על הקמת צוות חקירה בראשות ראש מחלקת חקירות, טפסר רן שלף, על מנת לקבוע איך וכתוצאה ממה פרצה השריפה.

היום אפרת ע"ה בת ה-4 ואחיה צבי ז"ל בן השנתיים יובאו לקבורה בירושלים; לבקשת בני המשפחה -בנוכחות מצומצמת בלבד.

כבאות ביתר עילית אסון שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד