י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרך למשפחת הנרצחת • מִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל

אחרי הדו"ח: הפקח בכה ונתן לנהג 100 ש"ח

סיפור מטלטל: אמש (שלישי) בלב עיר הקודש, בדרך לראש העין, ופקח עירוני ששילם מכיסו דו"ח לאחר שפרץ בבכי מר • 'בחדרי חרדים' חושף את השתלשלות המקרה

הפקח בעת רישום הדו"ח
הפקח בעת רישום הדו"ח צילום: פלאש 90

סיפור אנושי מרגש: הרב אפרים הולצברג, מהעסקנים המוכרים בירושלים, לאחר ששמע על הפיגוע המזעזע ביישוב ברקן, מיהר לחנות צעצועים בירושלים, שם רכש רכב צעצוע גדול, לבנה הקטן של הקדושה קים יחזקאל-לבנגרונד הי"ד, שנורתה למוות תוך שהיא כפותה באזיקונים, בידי המחבל הנתעב, במפעל אלון. 

בעוד בעל המונית עומד ברחוב יואל ומעמיס בתא המטען את הרכב הקטן, מכונית צעצוע מסוג מרצדס המכיל שני מנועים, בכדי להגיע לבית המשפחה בראש העין,  עבר במקום פקח של עיריית ירושלים ונתן דו"ח בסך מאה שקל לנהג המונית. הרב הולצברג ניגש לפקח שאינו שומר תורה ומצוות, ואף נושא קעקוע גדול בידו, ופנה אליו: "אתה יודע בשביל מי הרכב הזה? זה בשביל הילד היתום של ההרוגה מברקן". 

הפקח פרץ בבכי והגיב "לא ידעתי לא ידעתי". לבקשת הרב הולצברג שיבטל את הדו"ח, הפקח סירב, אך הוא ניגש לנהג המונית והוציא שטר של מאה שקלים מכיסו ושילם לנהג את הדו"ח. 

(הדו"ח שניתן לנהג המונית)

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר הרב הולצברג, "הייתי בהלם. לא ציפיתי שדבריי ישפיעו, היית חייב לראות את הלב היהודי של הפקח פשוט יהודי חילוני שהתחיל לבכות, מלבד זה ששילם את הדו"ח הוא נכנס לחנות והתעניין מה הוא גם יכול לשלוח למשפחה השבורה"

הרב הולצברג הגיע לבית האבלים בראש העין עם הרב מרדכי דוד לוין, נינו של רבי אריה לוין זצ"ל, שהצטרף לקיום מצוות ניחום אבלים ויחד הביאו את המתנות למשפחה השכולה ולילדים, ששמחו עם המתנה שתחילתה וסופה במעשי חסד מרגשים. 

(הרב הולצברג בפתח בית המשפחה עם הרכב שרכש בירושלים)

 

יישוב ברקן פיגוע פקח עירוני הולצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד