י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כאלף השתתפו במעמד 'ועתה כתבו לכם' של ש"ס בביתר עילית

מעמד רב רושם לכבוד התורה ומרן הגר"ע יוסף זצ"ל נערך בביתר עילית לציון המחזור הרביעי של 'ועתה כתבו לכם' לכתיבת חידושי תורה | חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף: "מרן אהב כאהבת אב לבנו כל אחד ואחד" | סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס בעיר, עוביידי: "האחדות של כל הקהילות היא כוח עצום"

כאלף השתתפו במעמד 'ועתה כתבו לכם' של ש"ס בביתר עילית
מעמד 'ועתה כתבו לכם' בביתר עילית צילום: באדיבות המצלם

כאלף איש השתתפו השבוע בביתר עילית במעמד אדיר ורב רושם לכבודה של תורה ולכבודו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל – 'ועתה כתבו לכם' המתקיים זו השנה הרביעית, להוקרה לכותבי חידושי התורה, כפי שהשריש מרן זצ"ל.

המעמד שכבר הפך למסורת בביתר עילית, ביוזמתו ובפעילותו של יו"ר ש"ס וסגן ראש העיר הרב יהודה עוביידי, בהשתתפותם של כל רבני הקהילות וראשי הישיבות ובראשם הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי זמיר כהן, הגאון רבי יעקב כהן ועוד רבים.

כל אחד מהמשתתפים קיבל את הספר החדש 'אורחות מרן' חלק ג', שחיבר הגאון הגדול רבי דוד יוסף, ראש ביהמ"ד יחווה דעת וחבר מועצת חכמי התורה, על הנהגותיו של מרן זצ"ל בשבת קודש, זאת לצד המלגות הנכבדות שהוענקו לכותבי ה'חבורות' הנבחרות.

את האירוע הנעימה מקהלת נרננה עם רולי דיקמן ועל ההנחיה הופקד ברוב כשרון הרב אשר חמוי ששיבח את בני התורה בביתר שעמלו על כתיבת החבורות.

הגר"ד יוסף אמר כי  "ברוך ה' בעיר ביתר עילית כל בני התורה מלוכדים ומאוחדים, והלוואי וגם בערים אחרות ילמדו איך מאגדים כך את בני התורה בצורה מיוחדת. והדבר הזה נזקף לזכותו של רבי יהודה עוביידי שפעל בכל כוחו למען איחוד ואיגוד בני התורה והקהילות בעיר ויהי רצון שיעלה מעלה מעלה ויעשה חיל וימשיך להגביר חיילים לתורה".

הגאון הרב זמיר כהן דיבר על מעלת החשיבות של בחורי הישיבות שלומדים ועוסקים בתורה יומם וליל ושיבח את כותבי ה'חבורות' על יגיעתם הרבה.

הגאון הרב אליהו טופיק מישיבת באר יהודה  הרחיב על פרויקט 'לבקר בהיכלו' שבמסגרתו לומדים אברכים עם בחורים  ומונעים את הנשירה בעיר.

הגאון רבי יעקב כהן הצטרף למברכים וציין כי "נציגי ש"ס בעיר עושים הכול למען עולם התורה ולמען סיוע לתושבי העיר, והאירוע שמתקיים היום אינו מובן מאליו".

סגן ראש העיר הרב עוביידי התייחס גם הוא בדבריו לאחדות בעיר ועמד על מעלת האיחוד בין כל הקהילות שזה דבר שמעניק כוח רב לכל הקהילות ולכל בני העיר. הוא הוסיף והודה לרב מנשה אוזן והרב יוסף פרסיה על מסירותם במהלך כל השנה למען בני הישיבות בפרויקט 'לבקר בהיכלו' במסגרתו הם מבקרים בקביעות את בני הישיבות תושבי ביתר בכל הישיבות בהן הם לומדים.

במקביל, נמשכת תנופת הפעילות במערכת הבחירות להצלחת תנועת ש"ס בביתר עילית, עם חיבור ורתימת כל הכוחות להצלחת המערכה. בין הכוחות החדשים שהצטרפו לרשימת ש"ס ניצב הרב אפרים אוחיון, מהפעילים הבולטים בעיר, שלצד לימודיו בכולל ללימודי הוראה ורבנות, מחזיק כמה כוללים ובהם כולל יום שישי וכולל מוצאי שבת לחיזוק התמדת התורה בזמני רפיון בהם לומדים עשרות אברכים, זאת לצד פעילות חסד ענפה, הכולל חלוקת מצרכים, תמיכה ועזרה לאברכים ולכל נצרך.

"כחבר מועצה נוכל בסייעתא דשמיא למנף את העשייה ואת הפעילות למען בני התורה, יחד עם חברי לסיעת ש"ס שכולם אנשי עשייה מהמעלה הראשונה", אומר הרב אוחיון בשיחה ל'הדרך' "זו זכות גדולה עבורי להיות נציג בתנועתו של מרן רבינו הגדול זצ"ל ולהיות שליח של מרנן חברי מועצת חכמי התורה ומרן ראש הישיבה. זכיתי לגדול בביתו של מור אבי הגאון רבי עמרם אוחיון רבה של אופקים, שחינך אותנו לאורו הגדול של מרן זצ"ל, והשריש בנו שאין לנו מקום אחר מלבד תנועת ש"ס".

במטה ש"ס בעיר מדווחים על הירתמות גדולה של הציבור למערכה החשובה, כשהיעד הוא הגדלת ואף הכפלת כוחה של סיעת ש"ס. ברחבי העיר ניתן לראות בצורה בולטת את הקמפיין המציג את העשייה וההישגים הרבים תחת הסלוגן "עשייה שמנצחת בביתר", לצד יו"ר הסיעה וחברי הסיעה. 

ש"ס ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד