י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שר החוץ האיראני לנטורי קרתא:

"ביבי מפרש לא נכון את המגילה כדי לסכסך"

משלחת מטעם הארגון האנטי-ציוני "נטורי קרתא" נפגשה עם שר החוץ האיראני - ד"ר ג'ואד זריף • המשלחת הודתה לשר האיראני "על ידידות ארוכת שנים עם העם היהודי בארצו ובעולם" • זריף: "תמיד היינו ביחסים טובים עם העם היהודי - כפי שאתם מודעים היטב"

ראשי הנטורי קרתא באיראן. צילום: פייסבוק
ראשי הנטורי קרתא באיראן. צילום: פייסבוק

משלחת מטעם הארגון האנטי-ציוני "נטורי קרתא" נפגשה עם שר החוץ האיראני, ד"ר ג'ואד זריף. המפגש נערך במהלך ביקורו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק לפני כשבוע.

המשלחת, שכללה 10 אנשים מנטורי קרתא, דיווחה בחשבון הפייסבוק שלה: "הם התקבלו על ידי בכירים איראנים "בכבוד רב".

ישראל דוד ווייס, מראשי הארגון, הביע את הערכתו לשר החוץ האיראני - שכידוע, הממשל בו הוא מכהן כשר מאיים להשמיד את מדינת ישראל חדשות לבקרים.

ווייס הודה לשר החוץ האיראני "על ידידות ארוכת שנים עם העם היהודי בארצו ובעולם". כמו כן, ווייס הביע "הכרת הטוב" על "הגנת" איראן על המיעוט היהודי הנמצא במדינה - כ-9,000 יהודים.

כזכור, לפני המהפכה האסלאמית ב-1979, חיו באיראן 60,000 יהודים. ומאז הלכה הקהילה היהודית והצטמצמה - כאשר לפי מפקד האוכלוסין באיראן בימים אלו, האוכלוסייה היהודית ירדה לכ-9,000 נפשות.

ווייס החניף לשר החוץ האנטישמי, ואמר: "זוהי דוגמה אמתית לתורתו של האייתוללה חמינאי, שהיה ברור מאוד בהבחנה בין היהדות לבין הציונות. איראן עושה זאת באופן טבעי, ולא בשביל פרסום", אמר.

ווייס המשיך להשמיץ את ישראל, ואמר "מדינת ישראל היא "מצג שקר" של העם היהודי. "בדרך מסוימת אפשר לומר שהציונות פגעה יותר ביהודים בעשורים האחרונים מאשר היא פגעה בפלסטינים". ווייס ציטט את אמרת חז"ל: "גדול המחטיאו יותר מההורגו".

"הדוגמה האחרונה של הציונים היא ניסיון לכפות גיוס חרדים, והם מנסים לכפות על החרדים להילחם במלחמותיהם נגד עמים אחרים. היהדות לא מתירה להתבולל בחברה החילונית שלהם", אמר ווייס.

הקבוצה אף נתנה לשר החוץ מתנה מכסף ועליה כתוב ברכות לאיראן ולשר החוץ.

שר החוץ אמר לקבוצה: "לכבוד הוא לי להמשיך את הידידות הארוכה שלנו עם אנשים שמאמינים באלוקים. תמיד היינו ביחסים טובים עם העם היהודי, כפי שאתם מודעים היטב".

עוד הוסיף השר: "יש קהילות יהודיות כמעט בכל עיר גדולה באיראן, ולמרות התעמולה הציונית שמנסה לגרום ליהודים לעזוב את ארצנו, עדיין יש לאיראן את האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר במזרח התיכון מחוץ למדינה הציונית".

"כמו כן" אמר זריף, "ידוע כי איראן מעניקה נציג יהודי בפרלמנט האיראני, למרות שאין להם את המספרים הנדרשים לנציג פרלמנטרי".

זריף הזכיר את חג הפורים, ואמר: "אנחנו מודעים לכך שבנימין נתניהו מפרש לא נכון את מגילת אסתר, וזאת כדי לעודד סכסוכים".

אירואן נטורי קרתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד