י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל משבר חוק הגיוס הצפוי

סקר קובע: אזרחי ישראל בעד הקדמת הבחירות

האם רה"מ נתניהו יכול לנשום אוויר? בצל משבר חוק הגיוס הצפוי לאור פתיחת מושב החורף של הכנסת: סקר שערכו ב'החדשות' מגלה כי 42% מתושבי ישראל בעד הקדמת הבחירות לכנסת • וגם: מיהו המועמד המפתיע המוביל לראשות הממשלה אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו?

סקר קובע: אזרחי ישראל בעד הקדמת הבחירות
מרים אלסטר, פלאש 90

האם רה"מ נתניהו יכול לנשום אוויר? בצל משבר חוק הגיוס הצפוי לאור פתיחת מושב החורף של הכנסת, שבים הדיונים סביב האפשרות שהקואליציה תתפרק - לאור התנגדות חלק מהמפלגות החרדיות לחוק הגיוס במתכונתו האחרונה.

על רקע הדיונים הללו, בערוץ התקשורת 'החדשות' ערכו סקר מקיף שהחן האם הציבור בישראל תומך בבחירות מוקדמות וכן בדק את מידת ההתאמה של המועמדים המובילים לראשות הממשלה מול נתניהו.

על פי הסקר, 42% מהנשאלים תומכים בהקדמת הבחירות, 38% מתנגדים להקדמתם ו-20% כלל לא הביעו דעה בעניין הבחירות.

בנוסף, בעקבות מסיבת העיתונאים שהתקיימה השבוע, במהלכה נתניהו התראיין לראשונה מזה תקופה ארוכה, נשאלו הנבדקים בסקר האם נתניהו נוהג נכון כשהוא מסרב להתראיין.

49% טענו כי הוא נוהג לא נכון, ואילו 33% הפתיעו וטענו כי הוא נוהג נכון כשהוא מסרב להתראיין ו-18% לא הביעו את עמדתם בעניין.

בנוסף, בחברת 'החדשות' בדקו את מידת ההתאמה לראשות הממשלה. בני גנץ זוכה לשיעור מפתיע של 13% אחוזי תמיכה, והוא הופך למועמד המוביל - אם מוציאים את נתניהו מחוץ למשחק. כל זאת עוד לפני שהצהיר רשמית על דרכו הפוליטית.

אחריו מפגר יאיר לפיד עם 10%, ציפי לבני 7%, אהוד ברק עם 6% ואבי גבאי עם 3% בלבד. יצוין כי 61% מהנשאלים טענו כי הם לא מביעים תמיכה באף אחד מהמועמדים הללו.

לגבי ההצעה שמעלים במערכת הפוליטית כי יממשו את החוק הצרפתי שאוסר על חקירת ראש הממשלה או על הפעלת החסינות נגד ראש הממשלה - 60% מתנגדים למהלך, 25% תומכים.

בני גנץ יאיר לפיד אבי גבאי סקר חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד