י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המותקף החרדי מדבר:

"ראיתי את המוות מול העיניים שלי, הטראומה תישאר איתי לנצח"

תקיפת החרדי בשכונת בורו פארק: ליפא שוורץ בן ה-62 שהותקף קשות אתמול בשדרה ה-13 בשכונת בורו פארק בברוקלין אומר: "הטראומה של התקיפה ע"י מישהו שנראה שרוצה נקמה תישאר איתי לנצח" • על רגעי התקיפה הקשים: "ראיתי את המוות מול העיניים" • תיעוד התקיפה

הרב שוורץ. צילום: BoroPark 24
הרב שוורץ. צילום: BoroPark 24 צילום: BoroPark 24

ליפא שוורץ בן ה-62 שהותקף קשות אתמול בשדרה ה-13 בשכונת בורו פארק בברוקלין שוורץ בשעה 7:30 בבוקר שעון מקומי, כשהוא בדרך לבית הכנסת לתפילת שחרית, מדבר לראשונה ומודה לה' על הנס שעשה עמו: "ברוך השם שיצאתי מבית החולים עם כמה חבלות קלות, אבל הטראומה של התקיפה על ידי מישהו שנראה שרוצה נקמה תישאר איתי לנצח", אמר.

התיעוד מצלמות האבטחה שבו נראה שוורץ מותקף קשות על ידי גבר שיצא מרכבו, הפך לויראלי ברשתות החברתיות ומספיק לצבור עד כה מאות אלפי צפיות - כשהגולשים דורשים למצות את הדין עם התוקף במלא החומרה.

שוורץ סיפר לאתר BoroPark 24 שהוא היה בדרך לבית הכנסת בשדרה ה-13 כאשר לפתע הוא שומע רכב עוצר, כאשר הנהג קופץ החוצה מן המכונית. "קפאתי מיד, בתקווה שהוא יחלוף על פני", סיפר.

אבל התוקף היה באטרף וזינק על שוורץ והתחיל להכותו באכזריות. המשטרה הגדירה את התקרית הקשה כפשע שנאה.

שוורץ אמר שהוא ראה את המוות לנגד עיניו: "באותו רגע ראיתי את המוות מול העיניים שלי, ראיתי שתי אפשרויות, או שאני נלחם בחזרה ומתאמץ לצאת מהפיגוע הזה או...".

למזלו של שוורץ, עובר אורח חרדי ראה את המכות; הוא ניגש לעבריין התוקף וניסה לעצור אותו מלתקוף. התוקף עזב את שוורץ והחל לרוץ אחרי הגבר השני, כשבהמשך הרחוב הוא נעצר על ידי שוטרים ומתנדבים מיומנים של ארגון 'השומרים'.

התוקף, העונה לשם פארוק אזאל, בן 37 ​​תושב סטטן איילנד, הואשם בפשע שנאה. הוא הואשם בגרימת נזק של שבירת המשקפיים של שוורץ ובעוד מספר סעיפי תקיפה. בנוסף יש לו 8 תיקים על מעצרים בשנים האחרונות.

"אני רוצה להודות למשטרת ניו יורק, לארגון 'השומרים' ולארגון 'הצלה' שהצילו את חיי", אמר שוורץ.

ובינתיים, המחוקק החרדי דב הייקינד, שמשמש כחבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי המותקף אמר לו שהתוקף מלמל מילים לא ברורות בזמן שתקף אותו.

"המילים שלו לא היו באנגלית, הוא צעק משהו שנשמע "אללה אללה". לא הצלחתי לשמוע בבירור, אבל המילים לא היו בשפה האנגלית", אמר הייקנד.

הייקינד כתב בחשבון הטוויטר שלו, "המשטרה מטפלת בזה בכל חומרת הדין, יחידת 'פשע שנאה' לקחה את הטיפול בתיק, אנחנו לא המערב הפרוע וזה לא יעבור ללא ענישה חזקה".

אנטישמיות בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד