י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יו"ר 'דגל' במתקפה:

"התקשורת החרדית מנסה לערער את מושג הציות לגדולי הדור"

יו"ר 'דגל' בירושלים, אליעזר ראוכברגר, תוקף בחריפות את התקשורת החרדית:"מנסים לגרור אותנו לפוליטיקה אחרת - לא לזו של גדולי הדור" • האם הציבור החרדי נמצא ב"התפרקות" כטענות התקשורת החילוני? מה פתאום. "הוא מאוחד ומאוגד תחת גדולי הדור" • צפו בנאום המלא

"התקשורת החרדית מנסה לערער את מושג הציות לגדולי הדור"

מערכת הבחירות המוניציפלית החולפת - תיכנס לדפי ההיסטוריה, ללא ספק. הספינים והתדרוכים היו חלק אינטגרלי ממנה - כאשר לא רק הפוליטיקאים היו על הכוונת, אלא גם בתיהם של גדולי ישראל.

יו"ר 'דגל התורה' בירושלים, אליעזר ראוכברגר, תוקף בחריפות את הרשתות החברתיות, שלדבריו משפיעות על הדור הצעיר, וכן את התקשורת החרדית.

במהלך כנס בחירות שהתקיים בתחילת השבוע ברמת שלמה התייחס יו"ר 'דגל התורה' לנושא בהרחבה, וסיפר: "הייתי ביום שישי אצל אחד מגדולי ראשי הישיבות בירושלים ודיברנו, אז הוא אמר לי: מה ההבדל בין פוליטיקה לדיפלומטיה? פוליטיקה זה להבטיח ולא לקיים ודיפלומטיה זה לראות איך לא מבטיחים".

"לנו יש פוליטיקה נקייה" הטעים ראוכברגר והסביר את כוונתו: "אצלנו הולכים על פי דעת תורה, על ידי גדולי הדור - והפוליטיקה הזו הולכת בדרך אחרת". לדבריו: "מנסים לגרור אותנו לפוליטיקה אחרת, פוליטיקה של הפוליטיקה הרגילה - לא לזו של גדולי הדור".

לדברי ראוכברגר, "צריך לדעת שבסוף - בקלפי יהיו שני פתקים בלבד: פתק של ציות לגדולי הדור ופתק של אי ציות לגדולי הדור. זה מה שיהיה במערכת הבחירות הזו".

בשלב הזה תקף ראוכברגר את התקשורת החרדית ואמר: "בעבר היו כל מיני ניסיונות לקעקע; אבל מעולם לא היו ניסיונות כמו היום, עם הכלים שיש היום, עם כל אותם כלים שמשפיעים על הציבור הצעיר יותר; כל מיני רשתות ואתרים וכלי משחית כאלה. עם כל מיני רכלנים, יחצנים והולכי רכיל שמנסים לערער את המושג של הציות לגדולי הדור".

"זה לא אנחנו קבענו שגדולי הדור ילכו לבד", התייחס ראוכברגר לפיצול בסיעות. "זה גדולי הדור קבעו, הציגו להם את הדברים וזו הייתה ההחלטה שלהם. יש מישהו שזה לא מוצא חן בעיניו. כמו שאנחנו החלטנו שאנחנו לא תומכים במועמד פלוני וגודלי התורה קבעו שנתמוך במועמד אחר ויש מיש שזה לא מוצא חן בעיניו ועושים כל מה שאשפר לפגוע בחובת הציות הזאת בגדולי הדור".

ראוכברגר הוסיף: "יש שמערערים על מה שאומר מרן שר התורה, יש חלילה מי שמלגלג - לאן הגענו? לאן הידרדרנו? לצערי הרב זה מחלחל לתוך המחנה פנימה. ויש אנשים מתוכנו שלא מבינים מה זה הכרעה של גדולי הדור - של הגאון ר חיים, הגאון ר' גרשון - הייתי בשעות רבות של דיונים שהביאו להכרעה של גדולי הדור, והם הכריעו".

"דיברו על זה בתקשורת החילונית שאנחנו נמצאים ב"התפרקות", וכל מי שמערער או מהרהר בזה - מסייע להתפרקות הזו. הציבור החרדי לא בהתפרקות, הוא מאוחד ומאוגד תחת גדולי הדור. אנחנו לא חייבים להבין הכל; בשביל זה יש לנו את מי לשאול ומה שהם אומרים אנחנו מקבלים - גם על ימין שהוא שמאל וגם על שמאל שהוא ימין".

ראוכברגר גם שחרר הבטחת בחירות ראשונה לציבור 'דגל התורה' ואמר כי דגל התורה ידרשו בהקמת הקואליציה הבאה את תיק התחבורה. לדבריו: "סדר העדיפויות התקציבי לא היה הגיוני. הלכו מאות מליונים על דברי הבל. את זה חייבים לשנות. אז קודם כל צריך שראש העיר יבין את הדברים, עם רוח יהודית, מסורתי עם לב חם - מבין את צרכי הדת".

"יש את הנושא של התחבורה הציבורית שבירושלים יש כאוס שלם בעניין. אנחנו ב'דגל התורה' החלטנו שאנחנו בקדנציה הבאה נדרוש את תיק התחבורה; בין היתר כדי לעשות סדר בנושא התחבורה הציבורית. אני חושב שצריך לעשות סדר. לא נצליח לסדר הכל, אבל מה שיש עכשיו חייב להשתנות", התחייב.

ראוכברגר דגל התורה ירושלים תקשורת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד