י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת פקיעת חוק הגיוס

ליברמן מתרכך: "המועצת החסידית קיבלה החלטה נכונה ואחראית"

שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס לראשונה להכרעת מועצת גדולי התורה בעניין אישור חוק הגיוס ומציג עמדה מתונה בכל הנוגע לשינויים בהצעת החוק • לדבריו, "זו החלטה שקולה, חכמה ואחראית וכל מי שחיפש תירוץ להקדים את הבחירות - שיחפש תירוץ אחר" • צפו בוידאו

צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס לראשונה למשבר הגיוס שצפוי להגיע להכרעה סופית במהלך השבועות הקרובים של מושב החורף בכנסת, לקראת פקיעת תוקף החוק הישן שקיים כיום.

בפתח ישיבת הסיעה הראשונה של מושב החורף שנפתח היום (שני) אמר ליברמן כי, "שמעתי את ההחלטה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. זו החלטה שקולה, חכמה ואחראית וכל מי שחיפש תירוץ להקדים את הבחירות - שיחפש תירוץ אחר".

לדברי ליברמן, "אני לא עוסק בפוליטיקה, עוסק בביטחון . גם בחוק הגיוס - מי שרוצה להתעסק בפוליטיקה שיתעסק בה. אנחנו באמת ראינו את כל ההתלהמות התקשורתית שחיכו אתמול שיהיו ברקים ורעמים אבל בסך הכל כולם מתנהלים בצורה אחראית ושקולה".

"אני מניח שנצליח לעבור בשלום גם את מכשול הגיוס וזה לא יהיה סיבה למשבר קואליציוני גם אם החרדים יצביעו נגד" הוסיף.

לשאלת 'בחדרי חרדים' האם הוא יסכים לערוך שינויים בחוק הגיוס כפי שהורו חברי המועצת, ואמרו כי אישור החוק ייעשה רק בתנאי שיקבלו התחייבות מפורשת על כך שבחורי הישיבות יוכלו להמשיך ללמוד תורה, סירב ליברמן להתחייב כי לא יסכים לשינויים.

לדבריו, "אני לא מתכוון לפרט מעבר לזה. יש חוק מצוין. מה שברור הוא שגם אם החרדים יצביעו נגד, אף אחד לא יפרוש מהקואליציה".

ליברמן חוק הגיוס המועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד