י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנאום המגניב

נתניהו לתקשורת בנאום המגניב: "אל תבלבלו לנו את המוח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את מושב החורף, הכנס החמישי של הכנסת ה-20, בנאום ארוך שבו התייחס בארוכה לנושאים שונים שעל סדר היום הפוליטי והציבורי בישראל, והקדיש זמן רב ליחס שזוכה מצד התקשורת בישראל.

נתניהו לתקשורת בנאום המגניב: "אל תבלבלו לנו את המוח"
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את מושב החורף, הכנס החמישי של הכנסת ה-20, בנאום ארוך שבו התייחס בארוכה לנושאים שונים שעל סדר היום הפוליטי והציבורי בישראל, והקדיש זמן רב ליחס שזוכה מצד התקשורת בישראל.

נתניהו לא היסס לתקוף את קולות האופוזיציה ואמר בנאומו, "יש מיעוט קטן ונרגן שבעזות מצח משמיע אמירה מקוממת שאין כדוגמתה: 'גנבו לנו את המדינה' הם אומרים, 'גנבתם לנו את המדינה!'. אז אני רוצה לומר לכם דבר אחד, ואני מבקש שתקשיבו לי היטב".

"אומרים את זה בחדרי חדרים, אומרים את זה בסלונים המפוארים במגדלים הגבוהים, ולפעמים גם אומרים את זה גלויות, זה נפלט. אז אני רוצה לומר לכם דבר אחד, ואני מבקש שתקשיבו לי טוב: המדינה שלנו לא גנובה – המדינה שלנו מגניבה! כדאי שתתרגלו לזה", אמר נתניהו. "כי זאת ישראל החדשה, ישראל שבה לכולם יש הזדמנות שווה! 89%, כמעט 90% מאזרחי ישראל – מעידים שהם מרוצים או מרוצים מאוד מחייהם".

לדבריו, "הברנז'ה רגילה לשלוט בתקשורת ללא מצרים. היא מתנגדת לכל דבר שמסכן את מונופול הדעות שלה", אמר ראש הממשלה. "זה לא מפריע לה כמובן להתלונן, חדשות לבקרים, על 'הסכנה', כך הם אומרים, 'על הסכנה האורבת לחופש הביטוי בתקשורת הישראלית'. כאילו היינו צפון קוריאה. איזו בדיחה עצובה. הרי ההפך! זה לא ההפך, זה 180 מעלות".

נתניהו פנה לחברי הכנסת ואמר, "אני רוצה לספר לכם משהו: לפני כמה שבועות, במהלך אירוע חגיגי, ניגש אליי אחד מבכירי העיתונאים בישראל". הוא אמר לי בנוכחות כמה אנשים, שנמצאים כאן: 'ראש הממשלה, אני רוצה להגיד לך תודה'. אני מצטט. 'אני ממש מעריץ את הדרך שבה אתה מנהל את ענייני המדינה, אני ממש מעריץ את הקשרים שיצרת עם מנהיגי העולם כדי לשמור על הביטחון שלנו'".

רה"מ הוסיף בהומור, "אני חייב להגיד לכם, זה לא היה ריקלין, ממש לא. לא תאמינו מי זה היה. אבל אני רוצה להשלים לכם את הסיפור. פה באולם אני מזהה שלושה אנשים שהיו שם… תוריד את היד, חיסיון מקורות. ובכן שאלתי אותו, את העיתונאי הבכיר: "אם אתה אומר 'איזה יופי כאן'", כך הוא אמר, שאלתי אותו: 'אז למה', אני מצטט את עצמי, 'אז למה אתה אף פעם לא אומר עליי מילה טובה מעל הבמה התקשורתית שלך?'. הוא מילא פיו מים".

לדברי נתניהו, "שאלתי שוב: 'למה אתה רק משמיץ כל הזמן?'. הוא שתק כמו דג. כי הוא יודע מה שכל עיתונאי השבט יודעים – שאם רק יעז לומר מילה טובה עליי או על משפחתי, הוא יחטוף מיד כתבות מצליפות ממשטרת המחשבות בתקשורת. אגב, זה בדיוק מה שקרה לאחרונה, זו דוגמה עכשווית, זה בדיוק מה שקרה לאחרונה לעיתונאית שליוותה אותי בביקור בחו"ל. עכשיו, היא עשתה דבר שלא יסלח, היא עשתה דבר שלא ייעשה, היא תיארה את מה שהיא ראתה. היא דיווחה על ההתלהבות שבה קיבלו אותי ואת רעייתי עוברי-אורח כשהלכנו ברחובות. היא כתבה, אני מצטט: 'אם לא הייתי רואה בעצמי, לא הייתי מאמינה'. וכמובן שאותה עיתונאית ספגה מיד ביקורת חריפה מעמיתיה בתקשורת, על המעידה הרגעית שלה. אבל אל תדאגו, היא תיקנה את זה מיד, מהר מאוד. אז אל תחביאו מילים. יואל חסון, אתה תמיד דואג למורשת שלי. אם יסכמו את המעשים שלי והמעשים שלך, אני בטוח שאני לא אצא נפסד, אבל עוד לא הגיע הזמן לעשות את זה. זה בסדר, אתה גם לא תהיה".

ראש הממשלה תקף במילים קשות את אנשי התקשורת. "אני מבקש מכם: אל תבלבלו לנו את המוח על הסכנה בחופש הביטוי לתקשורת – בתקשורת. כי בישראל מי שמגביל את חופש הביטוי בתקשורת זאת התקשורת עצמה. ואל תספרו לנו, אל תספרו לנו, על תופעות שמזכירות 'תקופות אפלות', כך אומרים, 'תקופות אפלות' בתולדות עמנו, בשעה שאנו נמצאים באחת התקופות המזהירות בתולדותינו".

"במקום להתמודד עם ההישגים שלנו, אתם קוראים לנו גזענים ואנטי-דמוקרטיים. כך קראתם לחוק הלאום. הייתי צריך ללכת לאו"ם כדי להגן על ישראל מול ההשמצות הללו, והן נולדו כאן. בניגוד מוחלט לטענות של מתנגדי החוק, הוא לא פוגע בזכויות הפרט של אף אזרח במדינה", טען ראש הממשלה. "השוויון האישי קיים וימשיך להתקיים. הוא מעוגן בשורה של חוקים ובחוקי יסוד – חוק כבוד האדם וחירותו, אין ולא תהיה שום אפליה נגד אדם כלשהו. לא בבית המשפט, לא בבחירות לכנסת, לא בשום מקום. אין, ולא תהיה שום אפליה מבחינת החוק, ומבחינת המחויבות שלנו. אבל לישראל שמורה הזכות להגדרה עצמית כמדינה יהודית, תוך עידוד העלייה וההתיישבות, בדיוק כפי שקבע הרצל בספרו 'מדינת היהודים'. אני קורא לחברי האופוזיציה הציונים, אני קורא לכם להתעשת. אני קורא לכם להפסיק את מסע ההתקפות המוגזמות נגד חוק הלאום – התקפות שמוציאות את דיבתה של ישראל בעולם", ציין נתניהו.

נתניהו התייחס לחוק הגיוס ואמר, "במושב הזה של הכנסת נוסיף לפעול לטובת כלל אזרחי ישראל. אני מקווה שנעביר בקרוב את חוק הגיוס, מתוך הכרה בחשיבות הערך של לימוד תורה ומתוך הכרה עליונה בערך של אחדות העם. אתגרים רבים לפנינו, וגם הזדמנויות רבות, ונמשיך להעלות את ישראל לפסגות חדשות"

את נאומו הראשון במושב סיים ראש הממשלה ואמר, "מול ארצות תבל, וכאן בכנסת ישראל, אנו אומרים בקול צלול ורם: עם ישראל חי!".

נתניהו תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד