י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קלקולים בקואליציה • צפו

נתניהו הפתיע במזנון והתייחס לחוק הגיוס

לראשונה מתייחס היום (שני) ראש הממשלה בהרחבה לסאגה סביב חוק הגיוס סיכן את הממשלה הנוכחית ואיים להקדים את הבחירות. לדבריו, הנושא פתיר ויש לפתור אותו בקרוב

נתניהו הפתיע במזנון והתייחס לחוק הגיוס
נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לראשונה מתייחס היום (שני) ראש הממשלה בהרחבה לסאגה סביב חוק הגיוס סיכן את הממשלה הנוכחית ואיים להקדים את הבחירות. לדבריו, הנושא פתיר ויש לפתור אותו בקרוב.

במסיבת עיתונאים מאולתרת במזנון הכנסת אמר נתניהו: "אני רוצה להעביר את החוק הזה, זה חוק זה טוב - זה חוק באמת טוב, טוב למדינה, טוב לחרדים טוב לעולם התורה טוב לכולם. אני מעוניין דבר אחד, להעביר את חוק הגיוס".

לשאלת כתב 'המבשר' מאיר ברגר, אמר ראש הממשלה כי החלטת הרבנים אמש "נותנת פתח" לחקיקת חוק הגיוס שלדבריו, "חוק הגיוס עומד בפני עצמו".

צילום: יקי אדמקר, וואלה NEWS

נתניהו הוסיף עוד ואמר, "להערכתי, צריך להעביר את חוק הגיוס ולגמור את זה, אני לא מאמין שהבג"ץ יבטל את החוק של צה"ל, הוא חוק טוב ומאוזן והוא גם מתחשב בעולם התורה הוא מתחשב גם בדברים האחרים".

ראש הממשלה נשאל עוד האם חוק הגיוס היה הגורם המשמעותי להקדמת הבחירות ואמר: "אני לא צריך תירוץ ללכת לבחירות. אתם חשוב שיש פה בעיה ללכת לבחירות?!" תהה ראש הממשלה שציין כי, "בשנת בחירות אתה יכול ללכת לבחירות".

נתניהו סיים את מסיבת העיתונאים המאולתרת ואמר, "אם נראה שיש אפשרות להמשיך אז נמשיך" לדבריו, "הקואליציה הזו טובה ויש כמה קלוקלים שצריך לתקן. בהתנגדות ולא בהרכב".

כך או כך, מוקדם יותר היום נועד סגן השר ליצמן עם ראש הממשלה, ופירט בפני נתניהו את החלטת המועצת החסידית שהתכנסה אמש, תוך שהוא מבהיר את דרישות האדמו"רים בעניין.

השניים סיכמו להתקדם עם חוק הגיוס ולא להמתין לדד ליין ולרגע האחרון,כאשר ההערכה היא שהדיונים יתנהלו מול יו"ר הקואליציה, והנציגים שנבחרו לייצג את הציבור החרדי בנושא הם, סגן השר מאיר פרוש, חה"כ אורי מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס.

נתניהו חוק הגיוס חוק הגיוס המתוקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד