י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שיינמק בכלא"

רצח חייל מהנח"ל החרדי, ערער לבג"צ ונדחה

בית המשפט העליון החליט לדחות את ערעורו של המחבל, שרצח את החייל אלמוג שילוני הי"ד מפלוגת הנח"ל החרדי, בתחנת רכבת ההגנה

רצח חייל מהנח"ל החרדי, ערער לבג"צ ונדחה
המחבל נור א-דין אבו חאשיה בבית המשפט צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון החליט לדחות את ערעורו של המחבל, שרצח את החייל אלמוג שילוני הי"ד, בתחנת רכבת ההגנה בשנת 2014 בתל אביב.

המחבל, נור אלדין אבו חשיה, טען תחילה, כי למרות שהודה במעשה הרצח, הוא לא בוצע בכוונה תחילה. טענה זו נדחתה והוא הורשע בעבירה של רצח בכוונה תחילה, בין היתר בעקבות עדותו בבית המשפט "אני תכננתי לרצוח אותו ואת אחרים".

בית משפט המחוזי גזר עליו מאסר עולם, פיצוי מקסימלי של 258 אלף ש"ח וקבע כי הרצח בוצע "בנסיבות חריגות בחומרתן". עוד נקבע כי ועדת השחרורים לא תמליץ בעניינו על הקלת עונשו טרם 15 שנות מאסר, ותקופת קציבת המאסר לא תהיה לפני 40 שנה.

המחבל עצמו העיד בבית משפט המחוזי ואמר "רציתי לקחת את הנשק שלו, רציתי להמשיך לגמור עם כל אלה שברחוב, להמשיך את המלאכה עם כולם. הסיבה לזה זה מה שאתם עושים באל-אקצה כשהרבנים שלכם נכנסים למסגד אל-אקצה והוא נעשה טמא".

בערעור לבית משפט העליון, טען המחבל כי לא מדובר ברצח בכוונה תחילה, אלא שהוא מאס בחייו, וההסבר לתקיפת החייל החמוש נמסר על-ידו במשטרה באמרו: "אני לא התכוונתי להרוג אותו, רציתי שהוא יירה בי". פרקליטו ביקש להתעלם מדברים אלה על דוכן העדים, בטענה כי מדובר בהצהרה "פרובוקטיבית ושקרית".

השופט יצחק עמית מבית משפט העליון אמר "אינני רואה סיבה כלשהי להתעלם מדבריו.. אשר בעומדו על דוכן העדים הצהיר כי תכנן להרוג את המנוח. הטענה קלושה, דבריו של המערער לא נאמרו בחלל ריק. הם באו על רקע
הודאות קודמות של המערער בחקירותיו במשטרה ובשב"כ. 

"עסקינן בפיגוע טרור; רצח של חייל בדקירות סכין במקום הומה אדם; ובאוזננו מהדהדים דבריו של המערער כי הוא רצה ליטול את נשקו של המנוח ולירות בעוברים ושבים, מעשה שנמנע לאחר שהמנוח, על אף שכבר נדקר מספר פעמים, לא הרפה מהנשק והמשיך להיאבק בשארית כוחותיו במערער שניסה להוציא את הנשק מידיו. גם בהינתן גישה מצמצמת לפרשנות הסעיף, בנסיבות אלה אינני מוצא עילה להתערבות בקביעתו של בית משפט קמא כי מדובר ב'רצח חריג בחומרתו'" אמר השופט עמית.

הטענה כי העונש שהושת עליו במסגרתו לא יוכל להשתחרר לפני 40 שנים מאחורי סורג ובריח "קשה מדי" לא התקבלה ובית המשפט עליון דחה לפני זמן קצר את ערעורו.

משפחת שילוני הגיבו בשמחה להחלטה ואמרו כי הם, "שמחים שבית המשפט החליט לדחות את ערעורו של המחבל שיינמק עשרות שנים בכלא. אנחנו מקווים שהפצע הזה לא ייפתח שוב לעולם".

אלמוג שילוני מאסר עולם בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד