י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד בלעדי

וינרוט בסלון של הגר"ח: "התורה פורצת החוצה בצורה לא טבעית"

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד נדיר ובלעדי של עו"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל, שהלך אמש לעולמו, מנאום מקיף שלו על ערך לימוד התורה ונתינת הצדקה • את הנאום נשא וינרוט ז"ל לפני למעלה מעשר שנים בסלון ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שיבלחט"א • צפו בנאום המלא

וינרוט בסלון של הגר"ח: "התורה פורצת החוצה בצורה לא טבעית"
פורצת החוצה צילום: פלאש 90

השעות שלאחר פטירתו של פרקליט הצמרת עוברות - ויחד איתן עולים הזיכרונות והחשיפה לדמותו של ר' יעקב ווינרוט, איש ההשקפה, שלימוד התורה היה בשבילו ערך עליון.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד נדיר ובלעדי של ר' יעקב ווינרוט ז"ל, מנאום מקיף שלו בו הוא מדבר על ערך לימוד התורה ונתינת הצדקה. את הנאום נשא לפני למעלה מעשר שנים, במהלך אסיפה שנערכה לטובת כולל "נחלת משה", בסלון ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

"אני לא חושב שמישהו חזה אי פעם", אמר וינרוט במהלך הנאום, "ששישים שנה אחרי השואה - יקום עולם תורה כפי שהוקם היום! אי אפשר היה לבנות את עולם התורה כמו שהוא בנוי היום! התורה פורצת החוצה בצורה לא טבעית. היא פורצת החוצה בניגוד לכל מציאות, ובניגוד לכל חלום!".

"יש כאן אברכים שלומדים תורה, מתוך אלה אברכים שחיים מעל לכל מציאות", אמר וינרוט והוסיף: "אנשים שמסוגלים לקבל 1,200 ש"ח, בזמנים של היום ולחיות - אלו אנשים שחיים מתוך האש. זה לראות תורה מתוך האש. זה ממש לחיות מעל המציאות. ממש לדחוף את המציאות החוצה. אני לא מבין את זה בכלל, אם אדם לא יכול להבין שאין ערך לכסף מול תורה כזו, אז הוא עיוור וחרש ולא רואה שום דבר".

צילום וידיאו: מ. קוסובר. באדיבות כולל 'נחלת משה'

וינרוט הוסיף: "אני רוצה לומר אולי משהו קצת חריף; אנחנו רואים שהתורה מתפשטת, אבל יחד עם זה - תורה הפכה להיות אופנה". לדבריו, "הרבה אנשים לומדים מתוך אופנה שהיא טובה יותר מאופנות אחרות. אוי לו, ואובי לו למי שלא מפנה דקה אחת, שהוא מפנה את האופנה ולא שומע את כל הנפש הפנימית שיש לכל אחד מאיתנו".

ויינרוט שוחח עם הנוכחים גם על ערך נתינת הצדקה ואמר: "מה שנותנים לאברכים זה לא הכסף לצדקה, כמובן שזה גם כסף לצדקה - ברור שכל אברך שתומכים בו זה לא רק צדקה כי לצדקה יש גבול. תורה זה יותר מצדקה, כי למי שמאמין לתפילה "כי הם חיינו" - השאלה היא כמה אתה נותן בשביל חיים".

את דבריו הנחרצים סיים וינרוט ז"ל בביטוי שמלמד הרבה על המקום הגדול שתפס אצלו לימוד התורה בחייו הפרטיים: "העולם מתחלק לשניים: אלה שמאמינים שהתורה היא יסודו של עולם ואלה שלא מאמינים בזה. יתר החלוקות לא מעניינות".

עו"ד וינרוט יעקב וינרוט הגר"ח קנייבסקי צדקה תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד