י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פייק ניוז?

החסיד שמנהל את המו"מ בין ארה"ב לקטאר

אתר "אל-ערבייה", המקורב למשטר הסעודי, מפרסם כי איש העסקים החסידי עזרא פרידלנדר, הוא זה שממשלת ארה"ב בחרה לנהל בשבילה את המשא ומתן עם הקטארים • בחברה של פרידלנדר מכחישים את הדיווח בתוקף: "מדובר בפייק ניוז. מעולם לא ייצגנו את הממשלה הקטארית"

החסיד שמנהל את המו"מ בין ארה"ב לקטאר
פרידלנדר עם אנשי ממשל אמריקאים צילום: באדיבות המצלם

אתר "אל-ערבייה", המקורב למשטר הסעודי, מפרסם כי איש העסקים החסידי עזרא פרידלנדר, הוא זה שממשלת ארה"ב בחרה לנהל בשבילה את המשא ומתן עם הקטארים.

סעודיה, שנמצאת בסכסוך עם קטאר וטוענת כי קטאר מממנת ארגוני טרור נגדה, נמצאת בכותרות מסיבה לא מחמיאה - הסעודים חשודים כי רצחו עיתונאי סעודי מוכר שכתב מאמרים נגד המשטר הסעודי ונרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה לפני עשרה ימים. על פי החשד, גופתו בותרה וכך הם הצליחו להעלים אותו לגמרי.

בעיתוי הזה - אולי כדי להוריד ממנה את הפוקוס - מפרסם האתר "אל ערבייה" בשפה האנגלית, שכאמור נחשב למקורב לממלכה הסעודית - כי קבוצת אנשי עסקים אמריקאים מנסים לתווך בין ארה"ב לבין קטאר; זאת על אף שקטאר נמצאת ביחסים לא טובים עם ארה"ב, לאחר שארה"ב האשימה את קטאר בתמיכה בטרור.

על פי הדיווח, הממשלה הקטארית שלחה כמה אנשים לארה"ב לפני שבועיים כדי לשבת למשא ומתן עם ארה"ב בנוגע לשיתוף פעולה; ביניהם היה חסן בן עלי, איש ממשל חשוב ואיש עסקים.

בן עלי נפגש עם כמה אמריקאים ועם כמה אנשים זרים שהגיעו במיוחד לפגישה. את הדיווח על הפגישה מסר מקור אנונימי ל"אל-ערבייה" וגילה כי הפגישות היו כל כך חשובות בעיני בן עלי, שהוא ביטל פגישות מתוכננות מראש עם צוות ועדת החוץ של ארה"ב.

בן עלי הקטארי שכר את עזרא פרידלנדר החרדי שייצג אותו מול גורמי ממשל ופרידלנדר הגיש בקשה לרישום סוכן זר ורשם את בן עלי כמנהל זר ששכר את קבוצת פרידלנדר ב-50 אלף דולר לרבעון, כך לפי נתוני ממשלת ארה"ב.

על פי אתר החברה של פרידלנדר, החברה מייצגת ונותנת שירות למגוון חברות וערים חרדיות; כך למשל הערים בני ברק וביתר מיוצגות על ידי החברה של פרידלנדר בנושאים שונים, ביניהם הקשרים בין ערים בעולם כדי לחתום על 'ברית ערים תואמות'.

גם ארגון זק"א מיוצג על ידם וכן ארגון 'אגודת ישראל' בארה"ב. בנוסף, חברות גדולות מקבלות שירות מהחברה בבעלות החסיד עזרא פרידלנדר.

יצוין כי לארה"ב יש מערכת יחסים מורכבת עם קטאר. הנשיא דונלד טראמפ נקט קו נוקשה נגד קטאר, ואמר כי היא צריכה להפסיק להרחיב את הקשרים עם איראן ולהפסיק את מימון ארגוני הטרור.

עם זאת חשוב לציין, כי ארה"ב מחזיקה כ -10,000 חיילים בבסיס בקטאר והם ממלאים תפקיד מרכזי בפעולות במזרח התיכון של ארה"ב.

תפקידה של 'קבוצת פרידלנדר' הוא לארגן פגישות עם חברי הקונגרס כדי לדון ביחסים בין ארה"ב למדינות ברחבי המזרח התיכון ודרכים להשגת שלום ויציבות אזורית.

בן עלי ידוע היטב בקשריו עם טהרן והוא נהנה מקשרים עסקיים ויחסים הדוקים עם גורמים רשמיים איראניים.

הגורם שביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"אל ערביה": "בן עלי הוא זה שמטייח את הדברים הלא טובים של המשטר הקטארי, לא רק בארצות הברית אלא בכל העולם כולו".

לאחר פרסום הדברים, אתר Yeshiva world news דיווח כי החברה של פרידלנדר מכחישה את הדיווח באתר "אל ערבייה": "מר עזרא פרידלנדר או החברה שבבעלותו מעולם לא ייצגו את הממשלה הקטארית - באופן רשמי או באופן לא רשמי ולא פעלו מעולם עם גורמים הקשורים לקטר או לנציגיה".

עוד נמסר מקבוצת פרידלנדר: "הכתבה הכביכול סנסציונית היא פייק ניוז, ואין מאחוריה דבר. מר בן עלי הוא איש עסקים ישר שכל עסקיו מנוהלים על ידי רואי חשבון מהשורה הראשונה, אין זה סוד שהוא נפגש איתנו בעבר, אך הכל בשביל עסקים גלויים".

"כמו כן", נמסר מהחברה, "בן עלי לא היה בארה"ב בארבעת החודשים האחרונים והוא לא איש שמכבס את המעשים של ממשלת קטאר, הוא אדם שניסה ומנסה להביא שלום בין מדינת ישראל ושכנותיה".

קטאר דונלד טראמפ חסיד ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד