ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
צהלה בעירייה

העתירה נדחתה: אבוטבול יוכל להתמודד בבי"ש

"התוצאה משאירה את גורל הבחירות בידי התושבים", כתב השופט ודחה את העתירה נגד התמודדותו של משה אבוטבול לקדנציה נוספת בעיר בית שמש • ראש העיר פרץ בריקוד 'עוצו עצה ותופר'

העתירה נדחתה: אבוטבול יוכל להתמודד בבי"ש
משה אבוטבול צילום: יעקב לדרמן

בית משפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה שהוגשה נגד התמודדותו של ראש עיריית בית שמש המכהן, משה אבוטבול, לכהונה נוספת ואף חייב את העותרים בהוצאות משפט. 

השופט אברהם רובין ציין בפסק הדין כי הטענה העובדתית של ריצ'רד פרס וסיעת בית שמש שלנו, לפיה מסמכי הרשימה של יהדות התורה המאוחדת היו בידי נציגיה בזמן שהתייצבו במשרדי מנהל הבחירות.

"אין בדין הוראה האוסרת על נציגי רשימה להתייצב במשרדי מנהל הבחירות עם טפסי רשימה שטרם הוחלט אם לבקש סופית את אישורה" כתב השופט, ולכן בין היתר החליט לדחות את העתירה.

לדברי השופט שהחליט לדחות על הסף את העתירה, "תוצאה סופית זו היא תוצאה ראויה כאשר היא איננה גורעת מזכותם של שני הצדדים להתמודד בבחירות, והיא משאירה את גורל הבחירות בידי תושבי הרשות המקומית".

עם סיום ההחלטה, השופט קבע כי ריצ'רד פרס וסיעת "בית שמש שלנו" ישאו בהוצאות משפט בסך 15,000 ש"ח.

כפי שדיווחנו הבוקר ב'בחדרי חרדים', מדובר בעתירה שהגיש חבר מועצת העיר ואיש המחנה החילוני, מראשי התומכים במועמדת הגב' בלוך - ריצ'רד פרס. את העתירה הגיש בטענה שוועדת הבחירות דחתה את טענותיו ואישרה את רשימת 'יהדות התורה'. בבסיס העתירה עומדת טענה של פרס כי רשימתו של אבוטבול הוגשה לאחר מועד סגירת הרשימות וזאת לאחר שאבוטבול התמודד ברשימת 'יהדות התורה' המאוחדת.

נציגי סיעת 'יהדות התורה' ובא כוחם, עו"ד איתן הברמן, דחו את הטענות מכל וכל והבהירו כי כל מה שנעשה הוא על פי חוק וכי דווקא הגב' בלוך היא זו שהגישה, לכאורה, את רשימתה פעמיים לפקיד הבחירות, לאחר שככל הנראה נפלו פגמים מהותיים בהגשתה הראשונה. בדיון שתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים טענו העותרים כי מועמדותו של אבוטבול אמורה להיפסל מאחר שהיא הוגשה לאחר המועד המופיע בחוק.

עו"ד יובל יועץ, המייצג את ריצ'ארד פרס, אמר: "האם ניתן לגבש רשימה חדשה אחרי השעה 9? התשובה היא חד משמעית לא". לדבריו: "הרשימה לא באה לעולם לפני השעה 9" (המועד הסופי להגשת רשימות). מנגד, השופט אברהם רובין פסל את הטענה ואמר כי "על טענה כזו לא פוסלים רשימה"; זאת למרות טענות בא כוח העותרים כי "את הפתק שקיבלו מפקיד הבחירות לא היה עבור הרשימה שנרשמה בסוף".

העותרים הוסיפו עוד כי "המציאות היא שבשעה 8:58 נכנס אבוטבול למנהל הבחירות, כאשר על הפרק עומדת הגשת רשימתו. זה היה עד שעה 21:45". השופט הגיב כי "הרשימה של אבוטבול לא הוגשה כלל וזה מסיר את הטיעון שלכם".

השופט הוסיף: "מותר לאדם לנסות להגיש רשימה וכשלא עובר להגיש ברשימה אחרת. וכן, למנהל הבחירות מותר להתריע על פגמים - מה רע בכך שמנהלים מו"מ בין רשימות ומועמדים?" תהה.

במהלך הדיון שנמשך כשעה וחצי, אמר השופט: "לא פוסלים רשימה מהטענות שהגשתם". השופט הציע לעותרים למשוך את העתירה: "מציע לכם להתמודד בבחירות בצורה דמוקרטית ולא באמצעות בית המשפט".

לקראת סוף הדיון הזכיר העותר ריצ'ארד פרס כי בעבר החירות נפסלו כאשר לטענתו היה ארגון פשע שעמד מאחריו ואמר כי "גם פה יש ארגון פשע". השופט הגיב: "אדוני אומר מרמה ומזכיר פסילת בחירות וארגון פשע. ואני שואל את אדוני: זו מרמה? זו אולי מצוקה או אלמנט שנלחצו אליו ברגע האחרון. אבל איפה קיימת פה מרמה?". למרות בקשת השופט, העותרים סירבו למשוך את העתירה. בשל כך ההכרעה תתקבל בשעות הקרובות.

משה אבוטבול בית שמש בית המשפט מוניציפלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד