י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בלב בוקרשט

חריג: הרומנים תרגלו עם צה"ל רעידת אדמה

באימון שקיים האיחוד האירופי, והתקיים ברומניה, תורגל תרחיש רעידת אדמה בבוקרשט ותשעה בתי חולים שדה של מדינות שונות נפרסו סביב העיר • נוכחות חיל הרפואה הישראלי בלטה בתרגיל

חריג: הרומנים תרגלו עם צה"ל רעידת אדמה

היום הסתיים תרגיל לבניית והפעלת בית חולים שדה של חיל הרפואה באירופה. באימון שקיים האיחוד האירופי, והתקיים ברומניה, תורגל תרחיש רעידת אדמה בבוקרשט ותשעה בתי חולים שדה של מדינות שונות נפרסו סביב העיר. 
 
בית החולים, הינו המתקדם בעולם והראשון שקיבל מארגון הבריאות העולמי את ההכרה כ״בית חולים דרגה 3״. המשלחת, אשר מנתה כ-160 אנשי רפואה ולוגיסטיקה בסדיר ובמילואים, הקימה את בית החולים אשר כלל מיון, אשפוז, חדרי ניתוח בתוך 8 שעות בלבד. 
 
במהלך התרגיל חברו למשלחת הישראלית כ-70 חברי האיחוד האירופי ממגוון מדינות אשר הגיעו על מנת ללמוד מחיל הרפואה הישראלי. כמו כן, במהלך התרגיל ביקרו אנשי ממשל רומנים, שגרירים ונציגי עשרות מדינות, בבית החולים ללימוד והתרשמות. 

בבית החולים טופלו מאות פצועי "דמה", אשר הגיעו ישירות ״מאזור אסון״ או מבתי חולים של מדינות אחרות על מנת לעבור טיפול מורכב יותר בבית החולים הצה״לי.

מדובר בתרגיל הגדול והרחוק ביותר שביצע חיל הרפואה. מטרת התרגיל הנה שמירת המוכנות והכשירות של אנשי הרפואה ואנשי הלוגיסטיקה והתפעול לטובת הקמת בית חולים שלם תשתיתית, החל ממזון ועד מים וחשמל וכמובן המאפשר טיפול ראשוני, ניתוח ומיון.

מרבית חברי המשלחת הם חלק מהיחידה הכירורגית האשפוזית המטכ״לית, אשר הקימו ופרסו את בית החולים באירועי אסון בעבר, כך ביפן, בפיליפינים ובהאיטי. מפקד היכא״ם הוא אל״ם (מיל׳) ד״ר עופר מרין. 

בתרגיל השתתפה גם יחידת היט״ם (יחידת טיפול נמרץ מוטסת) של חיל האוויר לשם פינוי פצועים ישראלים מדומים אשר נפגעו בתרחיש מדומה של רעידת אדמה.  

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג׳מן, אמר בסיום התרגיל ״שמחנו להיענות להזמנה של האיחוד האירופי ולתרגל באופן נרחב את בית חולים השדה והמענה הרפואי המבצעי של צה״ל. התרגיל איפשר לנו לחזק את כשירותנו ואת הידע המקצועי שלנו. אני גאה בכל משתתף בתרגיל, כל אחד מכם אמון על הצלת חיים בזמן אמת״.
 
מפקד המשלחת, סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד״ר חגי פרנקל, אמר ״התרגיל הסתיים בהצלחה רבה. זה היה אימון מבצעי ראשון מסוגו עבור חיל הרפואה. אנו מוכנים לכל משימה שנידרש לבצע. אנשי המשלחת, בסדיר ובמילואים, עשו מעל ומעבר, מתוך תחושת שליחות להציל חיים. שיתוף הפעולה מול מדינות האיחוד האירופי היה מצוין, למדנו יחד וחיזקנו את הקשר זה עם זה. אנחנו גאים להיות המובילים בעולם בתחום הרפואה המבצעית״.

תרגיל רומניה בוקרשט רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד