י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כינוס ראשון בראשות שר התורה

המועצת התכנסה והחליטה בעד ליאון: "סכנה לכל היקר והקדוש"

מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' התכנסה בראשות שר התורה הגר"ח קנייבסקי והחליטה לקרוא לתמיכה במשה ליאון בירושלים, יצחק פינדרוס באלעד ועוד: "עומד על כף המאזניים הרבה עניינים של חיזוק והעמדת הדת, ומאידך סכנה של כל הקדוש והיקר" • הנוסח המלא - בפנים

חברי המועצת עם ההחלטות. צילום :שוקי לרר
חברי המועצת עם ההחלטות. צילום :שוקי לרר צילום: שוקי לרר

החלטות כינוס מועצת גדולי התורה היסטורית של 'דגל התורה' שהתכנסה היום בראשות שר התורה הגר"ח קנייבסקי, קוראת לתמוך במשה ליאון לראשות עיריית ירושלים וביצחק פינדרוס לראשות עיריית אלעד.  

בכנס דיברו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"מ אזרחי, הגר"י זילברשטיין בשם הגר"ח קנייבסקי, הגרב"ד פוברסקי והגרמ"צ ברגמן, ולאחר מכן הקריא מזכיר המועצת אברהם רובינשטיין את ההחלטות. 

"הנה יום הבחירות ביום כ' כ"א מר חשוון קרב ובא ובהיות שהבחירות אלו עומד על כף המאזניים הרבה עניינים של חיזוק והעמדת הדת על תילה, ומאידך סכנה של כל הקדוש והיקר לנו, ויש לזה משמעות גדולה לצביון כל עיר, וכידוע שגדולי התורה תמיד זרזו ולבוא ולהצביע עבור רשימה שנציגיה ידאגו בראש ובראשונה שיהודי יוכל לחנך את בניו בדרך המסורה מדור דור ושעוקרי הדת לא ידרסו ברגל גסה את כל המקודש לנו".

בהמשך קוראים חברי המועצת לאחינו בני ישראל לתמוך בכל הרשימות של דגל התורה בכל רחבי הארץ בעשרות ערים. לצד תמיכה בראשי הערים. 

חברי המועצת קוראים לתמוך במשה ליאון בירושלים, באברהם רובינשטיין בבני ברק, ביצחק פינדרוס באלעד, ביעקב גוטרמן במודיעין עילית, במשה אבוטבול בבית שמש ובאליהו גפני בעמנואל. עם זאת המועצת נמנעה לציין תמיכה במאיר רובינשטיין בביתר עילית. 

עוד נאמר כי, גדולי ישראל "מברכים כי מי שיצביע למועמדים ורשימות דגל התורה הרי הוא בכל ברוך אשר יקים את דברי הזאת, ומי שביכולתו לסייע הרי הוא בכלל מזכה הרבים וזכות הרבים יהיה תלוי בו".

בנוסף מתייחסים חברי המועצת לחוק הגיוס וכותבים: ״מועצת גדולי התורה מחזקת את ידי נציגי יהדות התורה העומדים על משמר התורה, ולהמשיך לאפשר לתלמידי הישיבות ובני התורה לשקוד על תלמודם ללא הפרעות כי בנפשנו הדבר". 

על ההחלטות חתומים חברי המועצת של 'דגל' שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגאב"ד הגר"נ קרליץ, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, זקן ראשי הישיבות הגר"י שיינר, הגרמ"צ ברגמן, הגרב"ד פוברסקי, הגרמ"ה הירש, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"י שלזינגר, הגר"י זילברשטיין והגר"ד כהן.

מועצת גדולי התורה משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד