ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר מאבק עיקש

האיש שתקף את ליפא הואשם בפשע שנאה

המוסלמי שתקף באכזריות את ר' ליפא שוורץ ברחובות בורו פארק, הואשם בסוף השבוע בפשע שנאה ובשורת סעיפים נוספים, זאת לאחר שכבר שוחרר בערבות על ידי השופטת החרדית רוחי פרייר

האיש שתקף את ליפא הואשם בפשע שנאה
תקיפת יהודי בברוקלין צילום: צילום מסך

פארוק אפזאל, שנעצר לאחר שתקף חרדי בברוקלין, יואשם בפשע שנאה, על אף התנגדות של התביעה.

החשוד בן ה-37, ​​שתקף את ר' ליפא שוורץ בן ה-62 ללא סיבה, הואשם בפשע שנאה ובמספר סעיפים נוספים, לאחר שהמשטרה המליצה להאשימו בגין פשע שנאה, הפרקליטות המחוזית דחתה את ההאשמה מסוג זה, אולם לאחר לחצים גדולים של פוליטיקאים ושל המשטרה, הפרקליטות חזרה בה והוסיפה את הסעיף החמור של פשע שנאה.

כפי שדווח בראשית השבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', ר' ליפא בן ה-62, הותקף קשות ביום ראשון בלב השכונה החרדית בורו פארק, שבמחוז ברוקלין במדינת ניו יורק.

המקרה אירע בסביבות השעה 7:30 בבוקר, כשהוא בדרך לבית הכנסת לתפילת שחרית עם הטלית והתפילין בידו.

התיעוד ממצלמות האבטחה שבו נראה שוורץ מותקף קשות על ידי גבר שיצא מרכבו, הפך לויראלי ברשתות החברתיות וגרף מיליוני צפיות, כשהגולשים דורשים למצות את הדין עם התוקף.

שוורץ סיפר לתקשורת בארה"ב שהוא היה בדרך לבית הכנסת, בשדרה ה-13, כאשר לפתע שמע רכב עוצר, והנהג קופץ החוצה מן המכונית. "קפאתי מיד, בתקווה שהוא יחלוף על פני". אמר. אבל התוקף היה באטרף וזינק על שוורץ והחל להכותו.

שוורץ אמר שהוא ראה את המוות לנגד עיניו, "באותו רגע ראיתי את המוות מול העיניים שלי, ראיתי שתי אפשרויות, או שאני נלחם בחזרה ומתאמץ לצאת מהפיגוע הזה או...".

למזלו של שוורץ עובר אורח חרדי ראה את המעשה, הוא ניגש לעבריין התוקף וניסה לעצור אותו מלתקוף, התוקף עזב את שוורץ והחל לרוץ אחריו, כשבהמשך הרחוב הוא נעצר על ידי שוטרים ומתנדבים של ארגון 'השומרים'.

התוקף העונה לשם, פארוק אזאל, בן 37 ​​תושב סטטן איילנד, הואשם כאמור בפשע שנאה, בגרימת נזק בשל שבירת המשקפיים של שוורץ, ובעוד מספר סעיפי תקיפה, זאת בנוסף ל-8 תיקים שכבר נפתחו נגדו בשנים האחרונות על מקרי אלימות שונים.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רחל "רוחי" פרייר שופטת חרדית אמריקאית, המכהנת כשופטת משנת 2016, שחררה ביום חמישי את התוקף בערבות בסכום של 15,000 דולר.

תקיפה פשע שנאה בורו פארק אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד