ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקלטות הזעם של סגן השר הגוראי > האזינו

ליצמן ירה: "פרחחים מהחסידות מכניסים כתבות, אני אגרש אותם"

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', מכנס בחירות לחסידי גור באשדוד, נשמע איש החסידות, סגן השר יעקב ליצמן יוצא מכליו וטוען בגרון ניחר - לאופוזיציה בתור הקהילה: "חצופים, מכניסים כתבות באינטרנט כבר כמה חודשים. הכניסו כתבה נגדנו, גערער חסידים כביכול" • האזינו לדבריו

ליצמן ירה: "פרחחים מהחסידות מכניסים כתבות, אני אגרש אותם"
סגן השר ליצמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בנאום תקיף במיוחד שנשא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס סגור לחסידי גור באשדוד לקראת הבחירות המוניציפליות, הוא התייחס לראשונה לאופוזיציה שקיימת לו מתוך החסידות ומאשים, "הם מכניסים כתבות לעיתון ולאינטרנט - אגרש אותם מהעיר", וגם, מדבר על החשש כי הפילוג המוניציפלי ישפיע על החלוקה ההיסטורית בכנסת.

בהקלטה מלאה מדבריו שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע ליצמן פותח את דבריו ואומר, "יש וועדה שהרב'ה (האדמו"ר מגור א.ק.) מינה כאן ר' אברום בנימין זילברברג, ר' אברום מרדכי אולבסקי ור' שמעון פייבוש, הם שליחים של הרב'ה. הם דנים, הם עובדים, יושבים ישיבות אין ספור להחליט מי יהיה המועמד של ראש העיר. הם לא החליטו עדיין. וגם אני לא מעורב, זה טוב!".

"אבל לא יכול להיות מעולם דבר כזה שיראו אצלנו, גם בתוך האולם הרגע הזה, פרחחים! תסלחו לי הביטוי שהם מנסים להנחות דעתם מה להחליט", תקף ליצמן בחריפות והוסיף: "חצופים! הם מכניסים כל מיני כתבות בעיתונים, באינטרנט. מי התיר להם להשתמש באינטרנט?!", תהה סגן השר.

הוא המשיך בקו התקיף, תוך שהוא מרים את קולו העדין, "וזה לא היום, זה כמה חודשים כבר. וזה חייב להפסיק את זה. נגדי זה לא אכפת לי, כי אני מקבל כל יום גפני - מה זה מעניין אותי...".

"תעזבו את העיר כאן, לפני שנגרש אתכם!", הוסיף והפציר סגן השר בגורמי האופוזיציה שלו בעיר, "אני מדבר ברצינות, לפעמים יש לי גם דקה רצינית. מה שהם עושים כל הזמן.... עוד לא הודו לי. בא אלי נציג עיתון 'משפחה' והודה לי שהכניסו לו כתבה כך וכך נגדנו. והם הכניסו את זה - גערר חסידים (חסידי גור א.ק.) כביכול, אין גבול לחוצפה?", תהה.

ליצמן מוסיף ותוקף בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', תוך שהוא מתייחס לסוגיית ראשות העיר, שנמצאת בימים אלו על שולחנם של ראשי הקהילות בעיר, כשהוא אומר, "לא מצא חן בעיניהם, אבל הם לא בעלי בתים! הם עזרו פעם אחד למוסד כאן בעיר? הם יודעים כמה אנחנו נסבול כאן בשביל אחרים? רק פאשקווילים כל היום? התאפקתי עד היום לדבר על זה, אבל יש גבול, כי יש כאן ועדה שהרב'ה מינה ויש נציג חדש".

לסיום הנושא הפציר שוב בגורמי האופוזיציה הגוראים בעיר: "רבותי, אני צעקתי אבל אני מדבר על זה גם מאוד רגוע. אני יודע בדיוק מה אני רוצה, אם הם לא יפסיקו - נגרש אותם מהעיר. אני אומר את זה חד משמעית".

בנוסף, התייחס ליצמן גם לפילוג המוניציפלי בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ובראשו בערים ירושלים ואשדוד, תוך שהוא חוזר 39 שנה אחורה. "בתשע"ט זה כנראה רמז לתשמ"ט, אפילו כאן בעיר העסקנים הליטאים אין להם כאן מוסדות, אחד לפלג ואחד לפלג השני, אפילו הם לא הסכימו בכמה קולות שלהם להצביע לאגודת ישראל".

לדברי ליצמן, "אנחנו כמו במ"ט (תשמ"ט א.ק.) היה אגודת ישראל, הם התפלגו קיבלנו חמישה מנדטים, הם רצו לבד וקיבלו אחד. היה בחירות חוזרות אחד ברמת גן ואחד בבני ברק והגערר חסידים (חסידי גור א.ק.) הצביעו עבור דגל התורה והם הכניסו את גפני לכנסת".

"תקשיבו טוב", חזר ליצמן תוך שהוא מרים את קולו; "גערר חסידים הכניסו את גפני", ליצמן הוסיף וסיפר כי, "אחר כך בא הפני מנחם זכותו יגן עלינו והחליטו על 60 - 40 מאז הם לא אומרים את זה".

ליצמן הטיח האשמה נוספת בגפני, בכך שהוא אינו קשוב לרבותיו, תוך שהוא אומר כי, "גפני גם אמר לאחרונה שהרב שך לא שלח אותו כי הוא לא רצה לשמוע בקולו, לא רצה להסכים לזה (לחלוקת הכוח ביהדות התורה א.ק.). זה אומר: שליח ציבור שלא רוצה לשמוע לר'בה שלו".

בהקלטה המתפרסת כאן ב'בחדרי חרדים', מוסיף ליצמן ואומר כי "מאז דגל התקדמה היום, עד מספר 8 בכנסת, יש 50 50 והם החליטו שחייבים להתקדם, להתקדם!".

ליצמן הזהיר את קהל חסידי גור בכנס באשדוד ואמר; "ואני אומר את זה כל הזמן: הם (דגל התורה א. ק.) החליטו שבבחירות האלו הם יוכיחו לנו לאגודת ישראל שהם יותר גדולים, אני בטוח שאנחנו בירושלים נהיה יותר גדולים, יוסי דייטש יהיה ראש העיר הבא".

"אני בטוח שבארצי אנחנו נכה בהם חזק" הוסיף ליצמן, "בבחירות האלו זה הדרך כניסה לבחירות בכנסת, לא משנה מתי זה, אבל זה הדרך לבחירות. זה לא סוד שגפני פעל להוריד את אחוז החסימה בכנסת, שמתי וטו כי יש לי זכות בגלל שאני יו"ר מפלגה והגעתי להסכם עם ראש הממשלה שכל חוק יסוד כל ראשי מפלגות יכולים לשים וטו".

לטענת ליצמן: "גפני רוצה להוריד את אחוז החסימה כי הוא רוצה ללכת לבד, לא שאני מפחד ללכת לבד, זה יהיה אותו דבר, זה יהיה 5 - 2 אבל לא יכול להיות שהם ישגעו אותנו לעשות פילוגים ואז הם ילכו ביחד בבית שמש ואני ביקשתי ללכת כן ביחד".

לסיום הצהיר יו"ר 'יהדות התורה', "נוכיח להם שבירושלים כל הבעיה זה בגלל שיש מועמד חרדי וחסידי, הם טוענים שזה לא מתאים שצריך ראש עיר שלא יהיה הסתה ושלא יהיה דברים... אז פשוט הפתיע אותי מאוד, כי למשל שאורי לפוליאנסקי התמודד, הרב אלישיב תמך בו, ועודד אותו לרוץ. שם לא היה הסתה? אלא שההבדל שהוא ליטאי ואני חסידי".

יעקב ליצמן כנס בחירות חסידי גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד