י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נאום ההפחדה של ראוכברגר > צפו

יו"ר 'דגל' בירושלים טוען: "ב'אגודה' מפחדים, אנחנו יותר גדולים"

שיאים חדשים בפילוג החרדי ברקע העימותים בין 'דגל' ו'אגודה' והחשש כי אחת המפלגות תגבר על השניה בכמות הנציגים  • יו"ר 'דגל התורה' בירושלים אליעזר ראוכברגר טען אמש בכינוס בחירות כי ב'אגודת ישראל' מפחדים מניצחון של 'דגל התורה' המקומית בבחירות המוניציפליות

 יו"ר 'דגל' בירושלים טוען: "ב'אגודה' מפחדים, אנחנו יותר גדולים"
אליעזר ראוכברגר צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
בנאום שנשא אמש (מוצ"ש) בכינוס בחירות, העלה יו"ר 'דגל התורה' בירושלים אליעזר ראוכברגר את הקדנציה החולפת תוך שהוא תוקף בחריפות את ראש העיר היוצא ניר ברקת שלדבריו, "אנחנו גרים בשכונות החרדיות, שם השבת נראית כמו שהשבת צריכה להיות, אבל יצא לי להיות לפני כמה שבועות במרכז העיר, רוב המכריע של הציבור שלנו לא נמצא שם בוודאי שלא בשבת, זה מזעזע, אין שום הבדל כמעט ברוחבה של עיר בין שבת קודש ליום חול".

לדברי הנציג הדגלאי, "חנויות פתוחות, מסעדות, בתי קפה, פשוט מזעזע. וכל זה למה? בגלל שהיה פה, עדיין יש, אבל בעוד שבוע וחצי הוא יסיים את תפקידו, ראש עיר שכל מה שעמד לנגד עיניו זה לחלן את ירושלים, להפוך את ירושלים לכמה שיותר עיר חילונית, לחלן את הקודש, ושבת זה בדיוק שבת קודש. רצו להפוך את ירושלים לתל אביב, להפוך את ירושלים לפריז, לדיזנגוף - את זה צריך לעצור".

ראוכברגר דיבר גם על השכונות המעורבות שהיו במרכז הדיונים במהלך הקדנציה החולפת. לטענתו, "דיברו פה הרבה מאוד על כל מה שקורה פה בשכונות, הדברים פה מזעזעים, ברמות ב', למה ילד לא זכאי לקבל כיתה לחיידר (תלמוד תורה א.ק.)? בגלל שיש לו פאות? בגלל שהוא קם בבוקר והוא פותח 'חומש' ולומד?. אין שום סיבה אחרת - רק בגלל שהוא חרדי הוא סוג ב', אין לו שוויון זכויות. זה הכל את זה אנחנו חייבים לשנות, את זה אנחנו שואפים לשנות על זה המערכה רק על זכויות הציבור של בני התורה. בשביל להצליח צריך כוח! - זה בדמינו, זה בנפשינו".


ראוכברגר העלה שוב את נושא הפילוג בירושלים ואמר כי, "שנים רבות התמודדנו במסגרת מאוחדת, ביקשנו לקבל ייצוג  במסגרת כוחנו, כשהיינו שלושה נציגים בדגל התורה וחמישה נציגים לאגודת ישראל זה מצב לא הוגן, זה קיפוח. זכותנו לבקש, זכותו גם של הצד השני להגיב לא רוצה, זה בסדר, אמרנו נלך לבד".

"אנחנו נוכיח שאנחנו צודקים, אתם תלכו לבד ואתם תוכיחו שאתם צודקים ומה שיהיה - יהיה", הצהיר. "אבל הנה פתאום מורידים לנו שלטים, ונאבקים. למה אתם נאבקים? ממה אתם חוששים? שיתברר שאנחנו צודקים ויתברר שאנחנו יותר גדולים ומגיע לנו יותר וקופחנו כל השנים. כן, מזה הם חוששים! ולכן הם מורידים שלטים, ולכן הם עושים עוד כל מיני דברים. אדרבה, אנחנו נשמח אם יהיה עוד נציג חרדי בעירייה". 

יושב ראש 'דגל התורה' בבירה הוסיף בנאומו התקיף, "מי שמפריע, שמוריד שלטים, מי שנאבק נגד השני הוא פחדן! על מה הוא מפחד? שיתברר שכל מה שטענו וכל מה שאמרנו - צדקנו. לכן הם מתנהגים כך. אנחנו על פי הוראת גדולי ישראל לא נוהגים בשום אלימות, בשום קטטות הולכים בדרך של בני תורה להביא את כל הקולות לקלפי".

ראוכברגר ציין והעלה גם את סוגיית ראשות העיר שלדבריו, "יש מי שמנסה לערער על גדולי ישראל, מנסים כל מיני יחצנים, לבלרים לנסות ולשכנע שיש מועמד חרדי, מה זה מועמד חרדי, זה מילת קסם? - מי מחליט מתי מועמד חרדי טוב ומתי מועמד חרדי לא טוב? המועמד החרדי יחליט?".

את נאומו החריף סיים אליעזר ראוכברגר, "מי שרבותיו יצביעו למועמד חרדי - שיצביע. שח"ו לא יעשה אחרת. צריך ללכת על פי רבותיו, אבל רבותינו, לאחר שיקול הדעת שעשו, החליטו אחרת, שאנחנו נתמוך במר משה ליאון, לא לשכוח שגם הרב שטיינמן סמך על משה ליאון. אפשר לסמוך עליו בכל מה שציינתי".
אליעזר ראוכברגר אגודת ישראל פיצול חרדי מונציפלי 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד