י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפרקליט המנצח בראיון

הפרקליט המנצח ל'בחדרי': "אנחנו מעריכים את גדולי ישראל"

לאחר שניצח את הערעור בבג"צ, עורך הדין אביעד הכהן מתייחס בראיון ל'בחדרי חרדים' ואומר כי "צריך לזכור שגדולי ישראל, אין רק בצד אחד, אלא גם בצד השני" • צפו בראיון

הפרקליט המנצח ל'בחדרי': "אנחנו מעריכים את גדולי ישראל"
עורך הדין אביעד הכהן בראיון ל'בחדרי' צילום: בחדרי חרדים

כפי שהעריכו רבים, מועמד גדולי התורה של 'דגל התורה' וש"ס לראשות העיר אלעד, יצחק פינדרוס נפסל מלהתמודד.

דקות לאחר פרסום החלטת שופטי בג"צ, שוחחו כתבי 'בחדרי חרדים', אלי שלזינגר וארי קלמן, עם עורך הדין אביעד הכהן שייצג את העותרים בדיון.

הכהן פתח את דבריו והסביר, "מר פינדרוס איננו תושב אלעד, כל הניסיונות להציג אותו ככזה לא עלו יפה. יש כללים בבחירות ואם הוא רוצה להתמודד באלעד, הוא יכול להישאר שם בלי קשר לבחירות ויתמודד לראשות בעוד חמש שנים".

במענה לטענת העותרים כי רוב הציבור תומך בו לראשות, אומר עו"ד הכהן: "גם עם כל העיר היו תומכים בו, זה לא שיקול כי הוא לא נבחר בתמיכה של סיעות, גם ראש העיר המכהן זכה לתמיכה מאוד גדולה ובכל זאת עשו בחירות".

העובדה שהזכירו מספר פעמים במהלך הדיון, כי גדולי התורה הכריעו ואמרו את דברם שצריך להצביע עבור פינדרוס - יש לכך השפעה על השופטים? עו"ד אביעד הכהן השיב: "אני מאוד הצרתי על זה, אמרתי את זה כמה פעמים. דווקא בגלל שאנחנו כל כך מעריכים את גדולי ישראל. צריך לזכור שגדולי ישראל יש לא רק בצד אחד, יש כנראה גם בצד השני".

עוד הוסיף "אני חושב שהערבוב של גדולי ישראל בסוגיות משפטיות הוא דבר שלא יראה ולא ימצא. במקרה הזה צריך להגיד 'עשו סייג לתורה', לא כל דבר שקשור לבחירות ולבחישות פוליטיות צריך לערבב את גדולי ישראל. אני מצטער על כך שהשם שלהם הוכתם. כמו שראינו העמדה שלהם לא התקבלה, אז עכשיו גם לכאורה ביזו את כבודם ואני חושב שלא היינו צריכים להגיע לזה".

במענה לטענות הפוליטיות, שישראל פרוש עומד מאחורי העתירה, אומר עו"ד אביעד הכהן: "אני מכיר רק את שי נתן, מעולם לא פגשתי את פרוש".

יצחק פינדרוס עתירה פסילה בג"ץ אביעד הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד