י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בלי הרבה מאמץ

יש זוכה: תושב ארה"ב הפך למיליארדר

אדם אחד בעולם הפך בשעות האחרונות למאושר. מבין מיליונים בעולם שניסו לנחש את המספרים הנכונים - הוא זה שהצליח לעשות זאת ולזכות בפרס הגדול בהיסטוריית ארצות הברית

יש זוכה: תושב ארה"ב הפך למיליארדר
הגרלת לוטו בארה"ב צילום: pixabay

הלילה התקיימה הגרלת הלוטו ההיסטורית בארה"ב, שם רוכש אחד של כרטיס לוטו אחד שנקנה בדרום קרולינה, הצליח לנחש את המספרים ולזכות ב-1.6 מיליארד דולר, המספרים שעלו בגורל הם: 28,70,5,62,65 והכדור הנוסף - המגה הוא 5.

מיליוני אמריקאים רכשו כרטיסים בימים האחרונים, גם החרדים בארה"ב, באירופה ובישראל השתתפו בחגיגה, בריכוזים החרדיים נראו אנשים קונים כמויות גדולות של כרטיסים. הזוכה יכול לקבל תשלום במזומן של 913.7 מיליון דולר, או לקבל את מלוא הסכום בתשלומים חודשיים למשך שלושים שנה.

הפרס הגדול עמד על 1.6 מיליארד דולר, כ-6 מיליארד שקלים, זה היה פרס הלוטו הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, בישראל הסיכוי לזכות בלוטו הוא 1 ל-17 מיליון, והסיכוי בארה"ב הוא אחד ל-302 מיליון.

בהגרלה הקודמת שהתקיימה ביום שישי האחרון, 15 אנשים זכו במיליון דולר כל אחד, הם ניחשו את חמשת המספרים, אך לא ניחשו את המספר הנוסף, מה שהביא את הגדלת הפרס הראשון לכמעט ששה מיליארד שקלים.

ההגרלה התקיימה אתמול בשעה 23:00 - לפי שעון פלורידה, חמישה כדורים לבנים הוגרלו מתוך 69 כדורים, וכדור אחד אדום - שהוא המספר החזק - נבחר מתוך 26 כדורים.

כדי לנסות את המזל ולזכות בפרס, הספיק ניחוש אחד בעלות של שני דולרים בלבד, עם אפשרות בחירה של המספרים, או אפשרות לתת למחשב לבצע בחירה אקראית.

סכום הזכייה הינו כאמור 1.6 מיליארד דולר, בפני הזוכה עומדות שתי אפשרויות, אפשרות אחת היא לקבל את הסכום בפריסה של 30 תשלומים למשך 29 שנים. אולם רוב הזוכים מעדיפים את אופציית "המזומנים", מה שיותיר בידו של הזוכה, "רק" קצת יותר ממחצית מהסכום.

מתוך סכום הזכייה, מנוכה מס הכנסה פדרלי - 25 אחוז, כשהסכום יכול להשתנות לפי המדינה בה נקנה הכרטיס, חלק מהמדינות הגדולות בארה"ב, כולל קליפורניה וטקסס, אינן לוקחות מסים גדולים על פרסי הלוטו, ולכן הזוכים באותן מקומות קצת יותר עשירים.

הסערה סביב ההגרלה הגדולה שעומדת בראש סדר היום החדשותי בארה"ב, לא פסחה אף על המגזר החרדי. ברחוב החרדי כולם שחו על החלום להרוויח סכום עתק בקלות, והוא היכה גלים בשכונות החרדיות באמריקה. בימים האחרונים רבים מהמגזר החרדי שאלו היכן ואיך ניתן להשתתף בהגרלה כאן בישראל. יש מספר חנויות בישראל בריכוזים החרדיים שמוכרים באופן קבוע את הכרטיסים, בארה"ב הם עולים שני דולר, כאן הם עולים כמעט פי 3, מאחר ויש את הוצאות ההטסה של הכרטיסים וחלוקתן לחנויות המוכרות.

נציין כי על פי תנאי ההגרלה, אזרח ישראלי אינו יכול להשתתף בה, אך תמורת סכום "קטן" יימצא האיש בארה"ב "שיסכים" לדרוש את הפרס.

הגרלה בארצות הברית לוטו אמריקאי מיליארדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד