י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו מתקפל?

"לא יודע אם יש לי את היכולת להעביר את חוק הגיור - זה קשה"

רה"מ בנימין נתניהו השתתף היום בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה • במהלך העצרת התייחס רה"מ להצעת חוק הגיור של משה נסים: "אני חושב שזאת פשרה טובה, אבל אני לא יודע אם יש לי את היכולת להעביר את זה. תלוי במציאות הפוליטית, אבל זה מעניין"

"לא יודע אם יש לי את היכולת להעביר את חוק הגיור - זה קשה"
נתניהו עם ריצ'ארד סנדלר צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (ה-GA). ראש הממשלה רואיין על בימת האירוע ע"י יו"ר ה-JFNA ריצ'ארד סנדלר.

באירוע השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, שגרירת קנדה בישראל דבורה ליונס, בכירי הארגון JFNA, מנהיגי יהדות התפוצות מצפון אמריקה ובכירים נוספים.

במהלך הראיון התייחס נתניהו לשורה של נושאים, בהם גם להצעתו של הח"כ לשעבר משה נסים בעניין חוק הגיור.

"אני חושב שזאת פשרה טובה", אמר נתניהו, אבל אני לא יודע אם יש לי ברגע זה את היכולת להעביר את זה כי זה קשה. זה תלוי במציאות הפוליטית, אבל זה מעניין".

נתניהו התייחס גם לחוק הלאום, שיצר לא מעט סערות במושב הקיץ האחרון של הכנסת: "למה אנחנו כאן? אנחנו כאן רק מהסיבה הזאת. אחרת היינו בדנמרק או בכל מקום אחר. למה אנחנו כאן? זאת מדינת הלאום של העם היהודי".

נתניהו הוסיף: "המדינה היהודית האחת והיחידה בעולם שבה יהודים יכולים לחיות בכל מקום בעולם, צריכה להיות להם החירות לחיות באופן חופשי וללא פחד, אבל המקום היחיד שאליו יכול כל יהודי להגר באופן אוטומטי הוא המדינה היהודית".

עוד אמר ראש הממשלה: "מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים, אבל העתיד היהודי נמצא בידינו. אנחנו יכולים לשלוט בגורלנו, להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, לפתח יצירתיות כל כך מדהימה וכלכלה, יזמות ודברים רבים אחרים, לעשות זאת למען כל אזרחי ישראל, יהודים ולא יהודים כאחד, ולכונן בריתות ברחבי העולם - אבל עם זאת לשמור על הברית החשובה ביותר עם ארה"ב, אין לה תחליף".

"הדבר היחיד שמטריד אותי בכל הנוגע לעם היהודי הוא דבר אחד, וזה אובדן הזהות", אמר נתניהו. "זה לא שאלת הכותל או הגיור, על זה נתגבר. זה אובדן הזהות. וזה אתגר שאני חושב שעלינו לפעול יחד כדי להתמודד איתו".

"קראתי מאמר של הרב הירש ויש שם שורה מדהימה: "אלה שלא מוטרדים מההישרדות היהודית, לא ישרדו כיהודים". יש בכך אמת בסיסית ואני חושב שאפשר להבטיח הישרדות יהודית במדינה היהודית אם נגן על המדינה שלנו".

לדברי רה"מ: "ישנם כל כך הרבה דברים נוספים שעלינו לעשות, עלינו להושיט יד, בעידן האינטרנט, לצעירים וצעירות יהודים ולילדים יהודים ברחבי העולם כדי שיבינו שעתידם שלהם כיהודים מותנה בהמשך הזהות ושההגנה על הזהות היהודית ופיתוח התודעה היהודית הם הדברים החשובים ביותר".

"זה עולה על הפוליטיקה, זה נוגע ביסודות ההיסטוריה, ולכן אני מקווה שנעשה זאת. זאת הסיבה שאנחנו כאן. אנחנו עם אחד. בואו נבטיח שכל ילד יהודי בעולם ידע כמה הוא צריך להיות גאה בהיותו יהודי".

נתניהו חוק הגיור משה ניסים חוק הלאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד