י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ללא הפגנות

השתמט שנה וחצי: בחור ישיבה נעצר והואשם

מזה כשבוע עצור בחור ישיבה על השתמטות מהצבא, ברחוב החרדי אין הפגנות ונעשים מאמצים רבים לשחררו • מצה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "הבחור לא הגיע מעולם להסדיר את מעמדו וסירב לשתף פעולה עם לשכת הגיוס"

השתמט שנה וחצי: בחור ישיבה נעצר והואשם
שוטרים מגיעים לבצע מעצר צילום: דוברות המשטרה

תלמיד ישיבת 'קול תורה' בירושלים, בן 20 תושב בני ברק, מוגדר בצה"ל כמשתמט משירות צבאי, וניסה מספר פעמים להסדיר את מעמדו כמי ש'תורתו אומנותו'.

במהלך ימי בין הזמנים, הבחור שימש כמדריך בקעמפ של ישיבה קטנה, במהלכו פרצה קטטה עם נהג אוטובוס שהגיש נגד הבחור תלונה למשטרת ישראל.

ביום שלישי בשבוע שעבר התייצב הבחור בתחנת המשטרה בירושלים לאחר שזומן לחקירה, שם נעצר בעקבות השתמטותו משירות צבאי.

שוטרי המשטרה הצבאית שהגיעו לתחנת המשטרה העבירו את הבחור לכלא 4, והוגש נגדו כתב אישום בבית הדין הצבאי על השתמטות משירות צבאי של למעלה משנה וחצי, משתמט פרקליטותי. מעצרו הוארך ובשבוע הבא ייערך דיון בעניינו.

בני משפחתו סירבו להתייחס, אחד מחבריו סיפר ל'בחדרי חרדים' כי במהלך התקופה, תלמיד הישיבה ניסה כמה פעמים להסדיר את מעמדו, בין היתר בסיוע של הנהלת הישיבה, אך משום מה נתקלו בקשיים מצד המערכת הצבאית. עוה"ד מנחם שטאובר שמייצג אותו, סירב גם כן להתייחס.

מצה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי הבחור ביקש לדחות את גיוסו במעמד של בן ישיבה, "אך לא הגיע מעולם להסדיר את מעמדו וסירב לשתף פעולה עם לשכת הגיוס, אף על פי שזומן לשם כך על ידי צה"ל".

עוד נמסר, כי הבחור "ידע שעליו להסדיר מעמד ואף ידע על מעמדו כמשתמט כאשר נשלל ממנו".

עם הגשת כתב האישום, נעצר הבחור עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו, וכאמור בשבוע הבא ייערך דיון בעניינו.

השתמטות משירות צבאי כלא משטרה קטטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד