ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ההכרעה היום

הבחירות באלעד: בג"צ נותן להנגבי להחליט

בג"צ דוחה את העתירה שהגישו ש"ס ו'דגל', בבקשה להורות על דחיית מועד הבחירות בעיר אלעד, כדי שיציגו מועמד חלופי מטעמם והעביר את ההכרעה בנושא לידיו של השר צחי הנגבי

הבחירות באלעד: בג"צ נותן להנגבי להחליט
השר אריה דרעי וח"כ משה גפני צילום: יח"צ

בית משפט העליון בשבתו כבג"צ, דחה בשלב זה את העתירה שהגישו סיעות 'דגל התורה' וש"ס בעיר אלעד, על דחיית הבחירות לאחר פסילתו של יצחק פינדרוס מלהתמודד על ראשות העיר אלעד.

בעתירה שמסמכיה הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', התבקש בג"צ להורות לשר לשיתוף פעולה איזורי צחי הנגבי לעשות שימוש בסמכות שר הפנים שהועברה אליו על ידי השר אריה דרעי, ולהכריע לאלתר בבקשת העותרות לדחות לתקופה קצובה את הבחירות לראשות עיריית אלעד.

עוד התבקש בג"צ, להורות לשר צחי הנגבי לדחות את הבחירות האמורות לתקופה קצובה בהתאם לסמכות הקבועה בחוק הרשויות המקומיות. העותרות, סיעות דגל וש"ס, ציינו כי הטעם לסעדים המבוקשים - הוא פסילת המועמד מטעמן, יצחק פינדרוס, מלהתמודד בבחירות בעיר אלעד ורצונן להציג מועמד חלופי לראשות העירייה.

השר לשיתוף פעולה איזורי צחי הנגבי, אמר אתמול ל'בחדרי חרדים' כי הזמין את עו"ד צבי אגמון, בא כוחם של סיעות ש"ס ודגל, ואת עו"ד אביעד הכהן בא כוחו של העותר שי נתן, לשימוע היום (חמישי) במשרדו בעניין דחיית הבחירות באלעד. השר הנגבי יכריע בבקשה לאחר השימוע, שיתקיים לכל המאוחר בשעות הצהריים.

"בנסיבות אלה", כך כתבה השופטת דפנה ברק-ארז, הסעד הראשון שהתבקש בעתירה התייתר. באשר לסעד השני העתירה מוקדמת, מאחר והשר צחי הנגבי טרם הכריע מה בדעתו לעשות בעניין. "לפיכך, אנו מורים על דחיית העתירה בשלב זה" כתבה שופטת בג"צ.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר עו"ד אביעד הכהן, המייצג את העותר שי נתן, כי "השימוע נערך הבוקר, לאחר מכן נכנסו יתר עורכי הדין, איתן הברמן וצבי אגמון".

לדבריו, "השר אמר כי הוא יתן את ההחלטו בשעות אחר הצהרים, הוא דיבר על שלוש אבל זה לא אומר שהוא יעמוד בזה".

במהלך השימוע, כך עו"ד אביעד הכהן, "השר שמר על 'פני פוקר', היו שם גם נציגי הפרקליטות, מחלקת הבג"צים ואנשי משרד הפנים. הוא שמע את כל הטענות בקשב רב".

כרגע ההחלטה האם לדחות את מועד הבחירות בעיר אלעד, נמצאת בידיים של השר צחי הנגבי. "מה שברור, שאחרי ההחלטה שלו הצד המפסיד ילך לבג"ץ" אומר עו"ד הכהן ל'בחדרי'. "באם הבחירות ידחו אני מעריך שנפנה לבג"ץ".

אלעד עתירה לבגץ ש"ס צחי הנגבי דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד