י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זדורוב זכאי?

תפנית דרמטית בתיק הרצח של תאיר ראדה

המכון לרפואה משפטית זימן הערב (חמישי) את סנגורו של רומן זדורוב, ואת נציגי הפרקליטות בעקבות ממצאים פורנזיים חדשים בתיק הרצח של תאיר ראדה ז"ל

תפנית דרמטית בתיק הרצח של תאיר ראדה
פלאש 90

תפנית דרמטית: המכון לרפואה משפטית זימן הערב את סנגורו של רומן זדורוב, וכן את נציגי הפרקליטות לאור ממצאים פורנזיים חדשים שהתגלו לאחרונה. לפי הדיווח, נמצאה שערה שמתאימה ל-DNA של אחת החשודות, שלגביה הצטברו מספר עדויות בנוגע לרצח המחריד.

מהמכון לרפואה משפטית נמסר הערב כי נלקחו שתי דגימות חדשות, שייתכן שהן יובילו לבדיקות נוספות בעניין.

ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, אמר לאור הממצאים החדשים, "לפי בקשתו של סנגורו של רומן זדורוב ובתיאום ובהסכמת פרקליטות המדינה, המכון לרפואה משפטית ביצע בדיקות DNA מיטוכונדרי כדי להשוות שיערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה ז"ל עם פרופילים גנטיים שונים. הבדיקות בוצעו מספר פעמים כדי לוודא את תקפותן ונמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן. לפיכך, זימנו את הסנגור ואת אנשי פרקליטות המדינה כדי לבשר להם על הממצאים החדשים".

כזכור, בית המשפט העליון דחה את ערעורו של רומן זדורוב על הרשעתו ברצח הילדה תאיר ראדה לפני תשע שנים. זדורוב הורשע פעמיים ונשלח למאסר עולם. 

השופט יורם דנציגר שעמד בראש הרכב השופטים אך נותר בדעת מיעוט כי יש לזכות את זדורוב, כאשר מנגד יצחק עמית וצבי זילברטל דחו את הערר. 

"שופט אחד קבע שאין ראיות להרשיע את זדורוב. שניים החליטו אחרת. שופט עליון אחד סבור שיש ספק בהרשעה" אמר פרקליטו של זדורוב, עורך הדין אביגדור פלדמן. "כמובן שציפינו שזדורוב יזוכה בבית המשפט העליון, אבל זוהי הפסיקה, וזה תם ולא נשלם. ייתכן שיהיה דיון נוסף. אנחנו נגיש בקשה לדיון נוסף אחרי שנקרא את התיק".

ההכרעה בערעור באה לאחר שבית המשפט העליון פסק בעבר להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי לאחר שהתגלו ראיות חדשות בתיק, טביעת הנעל על מכנסיה של ראדה, ולגבי כלי הרצח האם החתכים נגרמו מסכין משוננת או סכין ישרה. 

אולם הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי קבע כי אין בראיות האלה כדי לזכות את זדורוב והרשיע אותו שנית. 

גופתה של תאיר ראדה, ילדה בת 13 וחצי מקצרין, נמצאה בתא שירותים בבית ספר בעיר בו למדה בשנת 2006, ובגופה סימני אלימות רבים. 

לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו. 

ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם. זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. בית המשפט המחוזי, שדן בחוות הדעת ביום 24 בפברואר 2014, ביקר אותן ופסק כי זדורוב אשם ברצח.‏ 

זדורוב ערער בשנית על פסק הדין לבית המשפט העליון, ובערעור טענו סניגוריו אביגדור פלדמן ואלקנה לייסט כי נפלה שגגה בהחלטת בית המשפט המחוזי שכן על פי טענתם; בתא השירותים נמצאו עקבות נעליים המרמזות על אדם נוסף שיצא מהתא; חקירתו של זדורוב הובילה אותו להודאה באמצעים פסולים כגון תדרוך ופיתוי; המשטרה שילמה תשלום מופרז למדובב ובית המשפט המחוזי לקה בחוסר בקיאות וחוסר ריסון שיפוטי. אולם כאמור, הערעור נדחה.

תאיר ראדה רומן זדורוב זדורוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד