י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסנגוריה הציבורית:

"ישנו עוול נורא של הרשעת חפים מפשע"

לאחר התפנית הדרמטית בפרשת תאיר ראדה, כעת מגיעה התייחסות הסנגוריה הציבורית: "מברכים על חשיפת הראיה הפורנזית החדשה המחזקת את טענות החפות של רומן זדורוב"

"ישנו עוול נורא של הרשעת חפים מפשע"
זדורוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שמוקדם יותר דווח על תפנית דרמטית לאור ממצאים פורנזיים חדשים שהתגלו לאחרונה, כעת מגיעה התייחסות הסנגוריה הציבורית להתפתחות בפרשת רומן זדורוב: "הסנגוריה הציבורית מברכת על חשיפת הראיה הפורנזית החדשה, המחזקת את טענות החפות של רומן זדורוב".

כזכור, לפי הדיווח נמצאה שערה שמתאימה ל-DNA של אחת החשודות, שלגביה הצטברו כבר מספר עדויות בנוגע לרצח המחריד. מהמכון לרפואה משפטית נמסר הערב כי נלקחו שתי דגימות חדשות, שייתכן שהן יובילו לבדיקות נוספות בעניין.

הסנגורים שייצגו את זדורוב בערעור פנו כבר בשנת 2012 לפרקליטות בבקשה שיחקרו את מעורבותה של א"ק.

בנוסף, טענו הסנגורים בערעור לבית המשפט העליון שהתגלו ראיות חדשות, ביניהן ראיות הקשורות לא"ק, וביקשו להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי.

בית המשפט העליון קיבל אמנם את הבקשה והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי אך דחה את הבקשה להציג את הראיות שקשורות לא"ק וא"ח. הסנגוריה הציבורית מנהלת בשנים האחרונות מאבק למניעת הרשעות שווא ולתיקונן.

בין יתר הנושאים שהמקרה של זדורוב מעורר: החשש מהרשעות המבוססות על הודאות שווא, שימוש במדובבים ובראיות מדעיות לא מהימנות, הבעייתיות שבהרשעה ברוב דעות, ומידת הנכונות של המערכת לבדוק את עצמה, שמא טעתה, כפי שכל מערכת אנושית עלולה לטעות.

"אנחנו מקווים", אומרים בסנגוריה הציבורית, "שבמקרה זה תמוצה הבדיקה והאמת תצא לאור".

יצוין כי שרת המשפטים איילת שקד מינתה לאחרונה ועדה לבחינת נושא הרשעות השווא. בסנגוריה הציבורית מברכים את המהלך: "מדובר בהזדמנות לערוך חשיבה מחודשת ולהביא לשינויים חשובים, שימנעו את העוול הנורא של הרשעת חפים מפשע".

 

רומן זדורוב חף מפשע סנגוריה ציבורית תאיר ראדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד